تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
0

روش هایی برای متعادل کردن شیرینی بیش از حد کیک یا غذا 

  • کد خبر : 39113
  • 02 اسفند 1402 - 16:20
روش هایی برای متعادل کردن شیرینی بیش از حد کیک یا غذا 
در هنر آشپزی، توانایی تعادل بخشیدن به طعم‌ها یک مهارت اساسی است. در هر غذای متعادل، میزان مناسبی از شیرینی، تندی، شوری، تلخی، ترشی، و شوری وجود دارد. اگر غذای شما اتفاقاً خیلی شیرین شده باشد، این به هیچ وجه به این معنا نیست که باید آن را دور بریزید. با تغییر دستورات یا ترکیب مواد، می‌توانید تعادل را بازیابی کنید.

«صبح من» با خانه‌داری: در هنر آشپزی، توانایی تعادل بخشیدن به طعم‌ها یک مهارت اساسی است. در هر غذای متعادل، میزان مناسبی از شیرینی، تندی، شوری، تلخی، ترشی، و شوری وجود دارد.

اگر غذای شما اتفاقاً خیلی شیرین شده باشد، این به هیچ وجه به این معنا نیست که باید آن را دور بریزید. با تغییر دستورات یا ترکیب مواد، می‌توانید تعادل را بازیابی کنید، به نحوی که شیرینی غالب بر سایر طعم‌ها نشود. این امکان وجود دارد که با تنظیم مقادیر و ترکیبات، غذا به یک تجربه خوشمزه و پر از تنوع تبدیل شود، بدون اینکه از جذابیت و اصلیت آن کاسته شود.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، متعادل کردن شیرینی بیش از حد کیک یا غذا یک هنر آشپزی است که امکان می‌دهد تا طعم شیرین غذا یا دسر شما به تعادل برسد و سایر طعم‌ها را فراموش نکند. در ادامه، روش‌های مختلف برای متعادل کردن شیرینی بیش از حد را بررسی می‌کنیم:

مقدار بیشتری از مواد اصلی را اضافه کنید. اگر شکر بیش از حد اضافه کرده اید، می توانید با اضافه کردن مقدار بیشتری از مواد دیگر، شیرینی را متعادل کنید تا به شیرینی کمتر غذا کمک کنید. ساده ترین راه برای رقیق کردن یک دستور غذا، افزودن مقدار بیشتری از ماده اصلی است، بنابراین طعم شکر آنقدرها واضح نیست.

اگر سس گوجه فرنگی شما خیلی شیرین است، سعی کنید برای مقابله با شکر، گوجه فرنگی یا رب گوجه فرنگی بیشتری اضافه کنید.

برای سس سالادی که خیلی شیرین است، روغن زیتون اضافی را با آن مخلوط کنید.

اگر فلفل قرمز شما خیلی شیرین است، می توانید مقداری گوشت یا لوبیا اضافه کنید تا به تعادل شیرینی غذا کمک کند.

آب یا استاک اضافه کنید. در برخی موارد، گنجاندن کمی مایع اضافی در یک دستور غذا می تواند به تعادل شیرینی بیش از حد کمک کند. آب یک انتخاب ایده آل است زیرا بدون طعم است، بنابراین بدون تغییر طعم غذا، شکر را رقیق می کند. گوشت مرغ، گوشت گاو یا آب سبزیجات نیز گزینه ای است اگر از اضافه کردن طعم اضافی به غذا بدتان نمی آید.

رقیق کردن یک دستور غذا با مایع برای متعادل کردن شیرینی معمولاً با غذاهایی که قبلاً قوام خامه‌ای یا مایع مانندی دارند، مانند سوپ‌ها و خورش‌ها، بهترین کار را دارد.

اگر قصد دارید آن را با آب یا آب مرغ رقیق کنید، با مقدار کمی شروع کنید تا بتوانید ببینید که چگونه روی ظرف تاثیر می گذارد. لازم نیست فقط به طعم آن فکر کنید، اما قوام آن را نیز در نظر بگیرید.

شیر یا خامه مخلوط کنید. اگر نگران این هستید که آب یا آب ظرف شما را بیش از حد نازک یا آبدار کند، محصولات لبنی مانند شیر، خامه یا نیم و نیم جایگزین ایده آلی هستند. آنها قوام غلیظ تری دارند، بنابراین دستور شما را خامه ای نگه می دارند و در عین حال شیرینی را متعادل می کنند.

شیر و خامه می توانند در سوپ ها، سس ها و کاسرول ها به خوبی کار کنند.

اگر گیاهخوار هستید یا لبنیات نمی خورید، شیرهای غیر لبنی مانند بادام، بادام هندی یا سویا جایگزین خوبی هستند. فقط مطمئن شوید که انواع بدون طعم و شیرین را انتخاب کنید.

همانطور که می دانید رب انار در بسیاری از غذاهای ایرانی استفاده می شود و حتی در بسیاری از غذاها که در دستور پخت اصلی آن ها رب انار وجود ندارد می تواند به صورت سلیقه ای استفاده شود

در هر حال اگر غذای شما بیش از حد شیرین شده است می توانید با افزودن مقداری رب انارش مزه غذا را متعادل و ملس کنید و این روش در مورد غذاهایی مانند خورشت فسنجان، خورشت آلو و… کاربرد دارد

یک ترفند جالب برای رفع شیرینی بیش از حد غذا این است که مقداری نوشیدنی نبستا تلخ و گازدار به آن اضافه کنید

به این منظور می توانید مقداری ماء الشعیر به غذای خود اضافه کنید البته به اندازه ای که طعم پایه و اصیل غذا را تحت تاثیر قرار ندهد و این روش برای غذاهای آبکی مانند خورش یا سوپ می تواند مناسب تر باشد.

همانطور که گفتیم مقداری چاشنی تلخ مزه می تواند شیرینی نامناسب غذای شما را کاور کند و آن را قابل قبول تر کند

از آنجایی که کاکائو تلخ هم می تواند به شکل پودر، جامد و مایع وجود داشته باشد یک گزینه مناسب برای رفع شیرینی بیش از حد است خصوصا در مورد دسرها که غالبا در دسته شیرینی جات قرار می گیرند و افزودن مقداری کاکائو تلخ به آن ها چندان غیر قابل قبول نمی باشد.

آب لیمو یا لیموترش زمانی بهترین کار را دارد که بخواهید یک دستور غذای خوشمزه را که بیش از حد شیرین است متعادل کنید.

ایده خوبی است که مرکبات خود را به جای اینکه مستقیماً در قابلمه یا تابه قرار دهید، در یک فنجان یا کاسه فشار دهید. به این ترتیب، به طور تصادفی اجازه ندهید هیچ دانه یا تفاله ای در غذای شما بیفتد.

اگر آب مرکبات بیش از حد مایع است که نمی‌توانید به غذایتان اضافه کنید، پوست لیمو یا لیموترش نیز می‌تواند کمی ترش اضافه کند.

سرکه را اضافه کنید. مانند مرکبات، سرکه نیز یک ماده اسیدی است که می تواند طعم ترش را به ظرف اضافه کند تا به تعادل شیرینی آن کمک کند. با این حال، برخلاف میوه‌هایی که به سرعت خراب می‌شوند، می‌توانید یک بطری سرکه را برای سال‌ها در انبار نگهداری کنید، بنابراین اگر شکر زیادی به ظرف اضافه کنید، همیشه آن را در دسترس خواهید داشت. فقط با یک چلپ چلوپ یا قاشق چایخوری شروع کنید و مزه کنید، بنابراین می توانید از متعادل بودن دستور غذا اطمینان حاصل کنید. در صورت لزوم، همیشه می توانید موارد بیشتری را اضافه کنید.

تقریباً هر سرکه ای می تواند به تصحیح غذاهایی که خیلی شیرین هستند کمک کند، اما شراب سفید، قرمز، شراب سفید و سیب معمولا بهترین کار را دارند.

مقداری فلفل در آن بپاشید. تند غذا دادن به غذا می تواند به کاهش شیرینی آن کمک کند و فلفل برای افزودن مقداری حرارت بسیار خوب عمل می کند. بسته به غذا و ذائقه شخصی خود، می توانید از فلفل سیاه، کاین یا فلفل قرمز له شده استفاده کنید تا به تعادل طعم ها در دستور غذا کمک کند. معمولاً تنها چیزی که لازم است یک خرج کردن است، اما برای دیدن اینکه آیا شیرینی آن به اندازه کافی کم شده است، غذا را بچشید.

سیر را اضافه کنید. دلیلی وجود دارد که بسیاری از دستور العمل ها سیر را می طلبند — این یک طعم متمایز تند دارد که می تواند به کاهش شیرینی یک غذا کمک کند. بهتر از همه این است که همه کاره است، بنابراین می توانید آن را به سس ها، گوشت، ماهی، سبزیجات، سوپ ها، خورش ها و کاسرول هایی که خیلی شیرین هستند اضافه کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=39113

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.