تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
7
بخش چهارم:

علوم ترسناک: موهای وحشتناک و ناخن‌های کثیف ـ ۱

  • کد خبر : 34658
  • 18 دی 1402 - 11:00
علوم ترسناک: موهای وحشتناک و ناخن‌های کثیف ـ ۱
در این بخش از علوم ترسناک، پرونده‌ی مو و ناخن‌ها را بررسی می‌کنیم، از میزان ریزش موی طبیعی و غیرطبیعی آگاه می‌شویم و خواهیم دانست که چرا موقع ترس، موهای ما سیخ می‌شود!

مجله‌ی خبری «صبح من»: همیشه اینطور به نظر می‌رسد که موها به بستن راه‌آب حمام منتهی می‌شوند و در زیر ناخن‌ها هم چرک سیاه و کثیفی باقی می‌ماند، پس هر دو به یک چیز نفرت‌انگیز ختم می‌شوند.

نام: موها و ناخن‌ها

مکان: بدن شما از ۵ میلیون تار مو پوشیده شده است اما بلندرین موها، روی سر شماست. ناخن‌ها روی انگشتان دست و پای شما قرار دارند.

خواص مفید: موها شما را گرم نگه می‌دارند. ناخن‌ها زمانی که شما چیزی را لمس می‌کنید، از فشار آمدن به انگش‌های دست و پا جلوگیری می‌کند.

جزییات ترسناک: گفته شده مو و ناخن‌ها برای مدتی در جسد فرد مرده به رشد خود ادامه می‌دهند.

ویژگی‌های شگفت‌انگیز: موها و ناخن‌ها از ماده‌ی سختی به نام «کراتین» ساخته شده‌اند همان ماده‌ای که پرها و پنجه‌های دایناسورها از آن ساخته شده بود!

۱ـ بیشتر مردم در حدود ۱۰۰۰۰۰ میلیون تار مو روی سر خود دارند. کسانی که موهای صاف ارند، ۱۵۰ هزار و موقرمزها در حدود ۹۰ هزار تار مو دارند. (خیلی عجیب است! چه کسی همه‌ی آنها را شمرده است؟)

۲ـ مو در هر ماه حدود ۱ سانتیمتر یا هر روز ۰٫۳۳ میلیمتر رشد می‌کند. موها در هوای گرم، سریع‌تر رشد می‌کنند بنابراین، اگر در قطب شمال زندگی می‌کردید، لازم نبود که موهایتان را مرتب کوتاه کنید!

۳ـ بیشتر موها پیش از اینکه بلندی آنها به ۹۰ سانتیمتر برسد، می‌ریزند. طبیعی است که هر روز حدود ۶۰ تار موی ما بریزد. اگر بیش از این بریزد، شاید دارید کچل می‌شوید.

۴ـ تار مو خیلی محکم است. یک تار مو محکم‌تر از رشته سیم مسی به همان ضخامت است! با طنابی که از ۱۰۰۰ تار مو بافته شده است، می‌توان مردی قوی‌هیکل را بلند کرد.

۵ـ وقتی که می‌ترسید، موهای شما سیخ می‌شود، زیرا روی پوست سر، ماهیچه‌های کوچکی وجود دارند که ریشه‌ی موها را می‌کشند. سیخ شدن سبب می‌شود که شما در برابر دشمن، بزرگ‌تر و ترسناک به نظر برسید. به همین دلیل، زمانی که گربه‌ها می‌خواهند بجنگند، موهایشان سیخ می‌شود.

در بخش بعدی، به نکاتی درباره‌ی ناخن‎ها و ناخن جویدن خواهیم پرداخت.

گردآوری، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=34658
  • نویسنده : نیک آرنولد
  • منبع : علوم ترسناک
  • 2824 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.