تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

آشنایی با شهرهای برفی زیبا در اروپا

  • کد خبر : 33182
  • 27 آذر 1402 - 14:20
آشنایی با شهرهای برفی زیبا در اروپا
کریسمس همیشه با بارش برف بسیار قشنگ‌تر و دلنشین‌تر می‌شود؛ چه خواسته باشید که مشغول برف بازی و ساخت آدم برفی شوید و چه می‌خواهید در کنار آتش بنشینید و از تماشای بارش برف لذت ببرید، حضور در مکانی که بارش برف در آن و در زمان کریسمس رخ می‌دهد، بدون شک اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم می‌زند.

«صبح من» با گردشگری: فصل زمستان همیشه با بارش‌های برف بسیار زیبا و تماشایی می‌شود. اگر به دنبال آن هستید تا تعطیلاتی به سرزمینی پر از شگفتی در فصل کریسمس داشته باشید، در ادامه همراه با ما باشید تا با برفی‌ترین شهرهای اروپایی آشنا شوید.

کریسمس همیشه با بارش برف بسیار قشنگ‌تر و دلنشین‌تر می‌شود؛ چه خواسته باشید که مشغول برف بازی و ساخت آدم برفی شوید و چه می‌خواهید در کنار آتش بنشینید و از تماشای بارش برف لذت ببرید، حضور در مکانی که بارش برف در آن و در زمان کریسمس رخ می‌دهد، بدون شک اوقات بسیار خوش و دلنشینی را برای شما رقم می‌زند.

به گزارش مجله خبری صبح من، همان‌طور که در برخی از تفرجگاه‌ها و پیست‌های اسکی مشهور و غربی اروپایی برفی به چشم نمی‌خورد، رفتن به مکان‌های دیگر برای تماشای برف در فصل جشن و تعطیلات تنها راه ممکن برای لذت بردن از تعطیلات کریسمس در روزهای برفی است. حالا پنج تا از برفی‌ترین شهرهای اروپایی مشخص شدند که بیشترین بارش برف را نسبت به بقیه دارند.

۵. هلسینکی، فنلاند؛ Helsinki, Finland

با وجود اینکه پایتخت فنلاند یعنی شهر هلسینکی در رده پنجم این رده‌بندی واقع شده اما ۱۶.۵ روز برفی در ماه‌های زمستانی دارد. اگر می‌خواهید فضای باز را در آغوش بگیرید، برای خود یک پولکا تهیه کنید، نوعی سورتمه که می‌توانید در سراسر این شهر آن را خریداری کنید. پارک Sinebrychoff مقصد بسیار خوبی برای سورتمه سواران است و در آنجا تپه‌های بسیار خوبی برای سر خوردن به چشم می‌خورند.

وقتی به‌اندازه کافی سرد شدید، مانند مردم محلی برای گرم کردن و استراحت به سونا بروید. گزینه‌های زیادی برای انتخاب وجود دارند که شامل سونای معروف Löyly است که دارای سه سونای گرم، یک رستوران و یک استخر شنا در فضای باز است. اگر به‌اندازه کافی خوش شانس باشید، حتی می‌توانید در اینجا از دریای یخ زده بالتیک نیز دیدن کنید. با اسکیت روی یخ، اسکی بروید و برای ماهیگیری در سطح یخ سوراخ ایجاد کنید و تجربه‌ای همانند مردم بومی داشته باشید.

۴. تورکو، فنلاند؛ Turku, Finland

شهر تورکو نیز در فنلاند قرار دارد و قدیمی‌ترین شهر این کشور محسوب می‌شود که در ساحل جنوب غربی واقع شده و پر از قلعه‌های تاریخی است که قدمت آن‌ها به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردند. یکی از راه‎‌های غیرمعمول برای لذت بردن و گشت‌وگذار در این شهر نیز با استفاده از اسکیت یخی است. در زمستان، رودخانه آئورا کاملاً یخ می‌بندد و شما می‌توانید با اسکیت روی آن سواری کنید و از جاهای مختلف بازدید به عمل بیاورید.

۳. ارفورت، آلمان؛ Erfurt, Germany

در جایگاه سوم نیز شهر کوچک ارفورت قرار دارد و پایتخت ایالت آلمانی تورینگیا است. اگر به دنبال آن هستید تا تعطیلات زمستانی آرامی داشته باشید، بهتر است که به این شهر بیایید که تنها ۲۱۳۰۰۰ نفر جمعیت دارد. با ۱۷.۲۵ روز برفی در ماه، این شهر برخی معماری‌های قرون وسطایی بسیار زیبایی دارد که شامل کلیسای جامع سنت ماری نیز می‌شود. پل Krämerbrücke نیز از جمله مکان‌های دیگری است که می‌توان از تماشای آن لذت برد.

۲. ویلنیوس،‌ لیتوانی؛ Vilnius, Lithuania

در جایگاه دوم این فهرست نیز شهر ویلنیوس قرار دارد که به طور میانگین ۱۸.۵ روز برفی در ماه دارد. این شهر پایتخت شلوغ این کشور به شمار می‌رود و به خاطر معماری باروک خودش شهرت دارد و مرکز تاریخی آن نیز از سال ۱۹۹۴ میلادی به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده است. اگر به دنبال آن هستید تا روحیه زمستانی را تجربه کنید، پیست اسکی Liepkalnis در فاصله ۵ کیلومتری از شهر واقع شده و دارای نماهای بسیار درخشان و برجسته‌ای از شهر ویلنیوس است. اگر به دنبال آن هستید تا سفر خودتان را فرهنگی‌تر کنید، از موزه ملی هنر لیتوانی نیز دیدن کنید تا تاریخ هنری غنی این کشور را بیشتر کشف کنید.

۱. تالین، استونی؛ Tallinn, Estonia

در جایگاه اول این فهرست نیز شهر تالین قرار دارد که در ماه ۲۰.۵ روز برفی دارد. شهر تالین پایتخت استونی است و مرکز فرهنگی این کشور نیز به شمار می‌رود که در فصل زمستان بسیار عاشقانه و دلنشین به نظر می‌رسد. شهرک قدیمی Kesklinn نیز در اینجا به‌عنوان میراث جهانی یونسکو به ثبت رسیده و یکی از بهترین شهرهای قرون وسطایی حفظ شده در اروپا است. اگر به ورزش‌های زمستانی علاقه‌مند هستید، Tallinn Song Festival Grounds مرکز فعالیت‌ها و تفریحات زمستانی در این شهر است و در آنجا می‌توان به اسنوبوردینگ، اسکی سواری و اسکی روی یخ مشغول شد. علاوه بر این می‌توانید به کلیسای سنت اولاف بروید، کلیسایی که قدمت آن به قرن سیزدهم میلادی باز می‌گردد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=33182

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.