تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

توصیه‌هایی مفید برای مراقبت از ناخن‌ها

  • کد خبر : 29778
  • 13 آبان 1402 - 11:00
توصیه‌هایی مفید برای مراقبت از ناخن‌ها
ناخن‌ها جدا از جنبه‌ی زیبایی، وظایف دیگری را نیز برعهده دارند که همین امر، باعث می‌شود توجه ویژه‌ای به آنها داشته باشیم. در ادامه، نکاتی ساده و مفید جهت نگهداری از ناخن‌ها را برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

«صبح من» با زیبایی: ناخن‌ها جدا از جنبه‌ی زیبایی، وظایف دیگری را نیز برعهده دارند از جمله کمک به بلند کردن اجسام با ایجاد تکیه‌گاه برای بافت انگشتان و از همه مهم‌تر آنکه ناخن‌ها سلامت عمومی بدن را بازتاب می‌دهند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، ناخن‌ها را باید کوتاه نگه داشت چراکه هرچه ناخن، بلندتر باشد، راحت‌تر آسیب می‌بیند.

به گفته‌ی دکتر سویتا رای، سخنگوی انجمن متخصصین پوست بریتانیا، علاوه بر کوتاه نگه داشتن ناخن، بهتر است سعی کنید آنها را مرطوب نگه دارید و از سوهان ناخن برای فرم دادن به آنها استفاده کنید.

همچنین توصیه می‌شود برای جلوگیری از رشد درونی، به ناخن‌های دست، شکل منحنی داده شود در حالی که ناخن‌های پا، باید مستقیم بریده شوند. البته می‌توانید کمی کناره‌های ناخن‌های پا راکوتاه کنید.

پس از استحمام، ناخن‌های شما نرم‌تر می‌شوند و بهترین زمان برای گرفتن آنهاست به ویژه اگر ناخن‌های ضخیم و در حال رشدی دارید.

به گفته‌‎ی دکتر رای، کوتاه کردن ملایم ناخن‌ها، ضرری ندارد اما بهتر است در این کار زیاده‌روی نکنید. سعی کنید زیر ناخن‌های خود را همواره از آلودگی‌ها تمیز نگه دارید.

اگر از لاک ناخن استفاده می‌کنید، بهتر است هر از گاهی به ناخن‌های خود استراحت دهید تا هوا و مواد مرطوب کننده، به آنها برسند و از تغییر رنگ آنها جلوگیری شود.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=29778

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.