تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

۶ راهکار طبیعی برای تقویت و ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده

  • کد خبر : 27037
  • 08 مهر 1402 - 11:00
۶ راهکار طبیعی برای تقویت و ترمیم ناخن‌های آسیب‌دیده
کارهای مختلف خانه، استفاده از آب گرم یا لاک ناخن می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب برساند. در ادامه، شش راهکار مفید برای تقویت طبیعی ناخن‌ها و ترمیم آسیب‌های آنها برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

«صبح من» با زیبایی: کارهای مختلف خانه، استفاده از آب گرم یا لاک ناخن می‌تواند به ناخن‌های شما آسیب برساند. این آسیب ممکن است ایجاد خط روی ناخن‌ها، شکستگی و یا نازک شدن آنها باشد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در ادامه، شش راهکار مفید برای تقویت طبیعی ناخن‌ها و ترمیم آسیب‌های آنها برای شما قرار داده‌ایم. با ما همراه باشید.

استفاده از جوش شیرین

یک قاشق جوش شیرین را در یک کاسه‌ی کوچک با آب ولرم، مخلوط کنید. ناخن‌های خود را به مدت ده دقیقه در این مخلوط فرو کنید. جوش شیرین به دلیل غنی بودن از سدیم، فواید فراوانی برای ناخن‌های شما داشته و باعث تقویت آنها می‌شود.

استفاده از آبلیمو

برای تقویت ناخن‌های شکننده، می‌توانید از لیموترش استفاده کنید. آبلیمو علاوه بر پاکسازی ناخن‌ها از انواع قارچ‌ها، باعث نرم شدن پوست اطراف ناخن شده و آنها را تقویت می‌کند. آبلیمو را با یک قاشق روغن بادام شیرین مخلوط کنید و به ناخن‌های خود بمالید تا ناخن‌هایی براق و سالم داشته باشید.

استفاده از مکمل‌های غذایی

گاهی شکنندگی ناخن‌ها ممکن است به دلیل تغذیه‌ی نامناسب باشد. استفاده از برخی مکمل‌های غذایی مانند ویتامین‌های B6 و B8، روی و کلسیم، به تقویت ناخن‌های شکننده، کمک می‌کند.

استفاده از روغن آرگان

روغن آرگان به مرطوب کردن ناخن‌های خشک و ضعیف کمک می‌کند. هفته‌ای یک بار انگشتان خود را به مدت ده دقیقه در یک ظرف حاوی مقدار مساوی شیر و روغن آرگان قرار دهید. به جای روغن آرگان می‌توانید از روغن کرچک یا روغن زیتون هم استفاده کنید.

استفاده از نمک

نمک به دلیل داشتن ید، به تقویت ناخن‌های ضعیف کمک می‌کند. یک قاشق غذاخوری نمک را در نیم لیتر آب ولرم حل کرده و انگشتان خود را به مدت ده دقیقه در آن قرار دهید.

استفاده از روغن جوانه‌ی گندم

۳ قاشق غذاخوری روغن جوانه‌ی گندم را با ۵ قطره آبلیمو یا کمی آب، مخلوط کنید و بر روی ناخن‌های خود بمالید. برای تقویت ناخن‌ها، یک بار در روز این کار را انجام دهید.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=27037

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.