تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
1

آیا مشکلات سلامت روان باعث زایمان زودرس می‌شود؟

  • کد خبر : 23463
  • 26 مرداد 1402 - 12:21
آیا مشکلات سلامت روان باعث زایمان زودرس می‌شود؟
بنا بر تحقیقات انجام شده، زنانی که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریباً 50 درصد بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند.

«صبح من» با مطالب پزشکی: بنا بر تحقیقات انجام شده، زنانی که با مشکلات سلامت روان دست و پنجه نرم می‌کنند، تقریباً ۵۰ درصد بیشتر در معرض خطر زایمان زودرس هستند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، این تحقیق که در مجله «Lancet Psychiatry» منتشر شده، داده‌های بیش از دومیلیون زن باردار در انگلستان را مورد بررسی قرار داده است. این بررسی نشان می‌دهد، از هر ۱۰ زنی که پیش از زایمان، از خدمات بهداشت روانی استفاده می‌کرده‌اند و در واقع دچار مشکلات روحی ـ روانی بوده‌اند، یک نفر زایمان زودرس داشته است.

این مطالعه همچنین ارتباط آشکاری بین شدت مشکلات سلامت روان در گذشته و پیامدهای نامطلوب هنگام زایمان و زایمان زودرس را اثبات می‌کند.

بنا بر این گزارش، زنانی که در گذشته و پیش از بارداری در بیمارستان روانپزشکی بستری شده بودند، در مقایسه با زنانی که قبلاً با خدمات بهداشت روانی ارتباطی نداشته‌اند، تقریباً دو برابر بیشتر در معرض زایمان زودرس بودند.

این مطالعه توصیه می‌کند، هنگامی که زنان باردار برای نخستین بار به پزشک مراجعه می‌کنند، از نظر جزییات سلامت روان، به طور دقیق مورد ارزیابی قرار گیرند.

«لوئیز هاوارد»، استاد ممتاز سلامت روان زنان در کالج کینگ لند، می‌گوید: این غربالگری به شناسایی نقاط خطر برای یک پیامد نامطلوب احتمالی کمک می‌کند.

به گفته‌ی وی، هنگامی که عوامل خطر سلامت روان، شناسایی شوند، قابل درمان هستند و به طور بالقوه موارد مرگ مادر، مرده‌زایی، زایمان زودرس و نوزادان کم وزن را کاهش می‌دهد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=23463

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.