تاریخ : دوشنبه, ۳۰ مهر , ۱۴۰۳ Monday, 21 October , 2024
1

فناوری جدید «آمازون» و «استارباکس»؛ خرید بدون پرداخت!

  • کد خبر : 23342
  • 25 مرداد 1402 - 12:21
فناوری جدید «آمازون» و «استارباکس»؛ خرید بدون پرداخت!
دو کمپانی بزرگ «آمازون» و «استارباکس» در حال یک همکاری شگفت‌انگیز هستند. این دو کمپانی به دنبال راه‌اندازی فروشگاهی هستند که در آن، اشخاص بدون استفاده از خودپرداز یا پرداخت پول، از امکانات استفاده کنند!

«صبح من» با فناوری: دو کمپانی بزرگ «آمازون» و «استارباکس» در حال یک همکاری شگفت‌انگیز هستند. این دو کمپانی به دنبال راه‌اندازی فروشگاهی هستند که در آن، اشخاص بدون استفاده از خودپرداز یا پرداخت پول، از امکانات استفاده کنند!

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ این دو کمپانی به دنبال راه‌اندازی فروشگاه‌های ترکیبی Starbucks Pick Up و Amazon G در شهر نیویورک هستند.
ایده این است که وارد شوید، قهوه، کتاب و هر وسیله دیگری که دوست دارید، بردارید و به سادگی بیرون بروید. بدون نیاز به پرداخت پول! البته شما هزینه را پرداخت می‌کنید اما این کار با لمس یک حسگر و یا با کمک تلفن همراه شما اتفاق می‌افتد. در این فرایند، شما هرگز حتی یک دکمه را فشار نمی‌دهید.

بنا بر این گزارش، در این میان، یک هزینه‌ی پنهانی نیز وجود دارد، «آمازون» یک عکس بیومتریک از اسکلت یا کف دست شما می‌گیرد تا حسابتان را شناسایی کند، بنابراین می‌داند از چه کسی چه میزان پول بگیرد.

«آمازون» و «استارباکس» قصد دارند به این وسیله، صف‌های پرداخت فروشگاه‌ها را کاهش دهند تا مردم، فرصت بیشتری داشته باشند.

فناوری «Just Walk Out»، تکنیک‌های جدید هوش مصنوعی را با حسگرهای زیادی در فروشگاه‌ها، هماهنگ می‌کند که داده‌هایی را درباره مکان شما، مدت زمانی که در آنجا هستید و محصولاتی که می‌خرید، جمع‌آوری می‌کند.

این فناوری در حال حاضر در برخی استادیوم‌های ورزش، بزرگ معرفی شده است. پس احتمالا در آینده نزدیک شما برای دیدن یک بازی یا کنسرت، از این پورتال‌های هوش مصنوعی عبور خواهید کرد.

این گزارش می‌افزاید: «آمازون» در حال جمع‌آوری داده‌هایی برای اشتراک گذاری با «استارباکس» است اما این امر، شکایت‌هایی را نیز علیه این دو کمپانی برانگیخته است و مشخص می‌شود که این فناوری، تا حدودی خلاف قوانین است.

گفتنی است، در سال ۲۰۱۲، جمع‌آوری داده‌های بیومتریک بدون رضایت اشخاص، ممنوع اعلام شد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=23342

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.