تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2

آشنایی با گیاهانی که خانه را خنک می کنند!

  • کد خبر : 20264
  • 21 تیر 1402 - 13:40
آشنایی با گیاهانی که خانه را خنک می کنند!
معرفی گیاهان در دکوراسیون خانه مزیت های جالبی دارد. آنها نه تنها فضاها را دلپذیرتر می کنند، بلکه به رفاه روانی و از بین بردن آلاینده های احتمالی هوا نیز کمک می کنند. علاوه بر این، گونه های خاصی برای خنک نگه داشتن محیط در روزهای گرم ایده آل هستند.در ادامه قصد داریم در مورد 8 گیاه داخلی که برای طراوت و خنک شدن خانه بسیار مفید هستند با شما صحبت کنیم.

«صبح من» با زندگی: گیاهانی که قصد داریم در مورد آنها صحبت کنیم نه تنها برای طراوت بخشیدن به خانه، بلکه برای تمیز و سالم نگه داشتن محیط نیز ایده آل هستند.فصل گرما فرا رسیده است و هر اقدامی برای خنک کردن خانه اغراق آمیز نیست. بنابراین، ما قصد داریم به شما بگوییم که کدام گیاهان داخل خانه به شما در این امر کمک می کنند. این گیاهان نه تنها به ایجاد محیطی خنک‌تر، بلکه سالم‌تر کمک می‌کنند.

و این است که برخی از گیاهان در از بین بردن عوامل سمی که معمولاً در هوا وجود دارند، اما با چشم غیر مسلح دیده نمی شوند، کمک می کنند. ناگفته نماند که آنها هدف تزئینی هم دارند، زیرا به فضاهای شما رنگ و جان می بخشند.

به گزارش صبح من، معرفی گیاهان در دکوراسیون خانه مزیت های جالبی دارد. آنها نه تنها فضاها را دلپذیرتر می کنند، بلکه به رفاه روانی و از بین بردن آلاینده های احتمالی هوا نیز کمک می کنند. علاوه بر این، گونه های خاصی برای خنک نگه داشتن محیط در روزهای گرم ایده آل هستند.در ادامه قصد داریم در مورد ۸ گیاه داخلی که برای طراوت و خنک شدن خانه بسیار مفید هستند با شما صحبت کنیم.

۸ گیاه عالی برای خنک کردن خانه در هنگام گرما

گیاه گندمی

گندمی یکی از گیاهانی است که نه تنها به خنک شدن خانه کمک می کند، بلکه به از بین بردن عوامل سمی موجود در هوا نیز کمک می کند.این به این دلیل است که فرمالدئید و سایر ترکیبات مانند دی اکسید نیتروژن، اکسید کربن، بنزن، تولوئن، دود سیگار و آمونیاک را به عنوان منبع انرژی می گیرد و هوا را تمیزتر و تازه تر می کند.با این حال، این یک نوع گیاه کوچک است، زیرا معمولاً ارتفاع آن از ۶۰ سانتی متر بیشتر نمی شود. کاملاً تزئینی است. برگ های سبز آن دارای نوارهای روشن در لبه های آن است که توجه زیادی را به خود جلب می کند.

فیکوس

یکی دیگر از گیاهانی که برای خنک کردن خانه باید بشناسید فیکوس الاستیکا است، یکی از گونه های بزرگی که می تواند فضاهای داخلی بزرگ را به خوبی تزیین کند.مانند گندمی فرمالدئید را حذف می کند و رطوبت را در محیط حفظ می کند. بنابراین، باعث می شود خانه شما در فصول گرم بسیار خنک تر شود.این گیاه کاملا مقاوم است؛ آنها به نور فراوان نیاز دارند، اما به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند. آبیاری آن حتی در تابستان معتدل است. آب دادن دو بار در هفته کافی است.

گیاه پوتوس

پوتوس (Epipremnum aureum) گیاهی است که مراقبت از آن آسان است، به خصوص در فصول گرم سال، زیرا به مقدار زیادی نور مستقیم خورشید نیاز دارد.علاوه بر اینکه هوا را با سرعت تعرق بالا حفظ می کند، به دلیل توانایی خود در تصفیه زیستی هوا با حذف سمومی مانند فرمالدئید برجسته است.

سانسوریا

Sansevieria Trifasciata که به عنوان زبان مادرشوهر نیز شناخته می شود، یکی از گیاهانی است که به دلیل قدرت بالایش در تصفیه هوا به آن اشاره می کنیم. این به این دلیل است که سموم موجود در هوا مانند بنزن، فرمالدئید و تری کلرواتیلن را به طور موثر جذب می کند.این فرآیند در شب انجام می شود، بنابراین شما از محیطی تازه و سالم به خصوص در صبح لذت خواهید برد. مراقبت او حداقل است. آنها به نور مستقیم خورشید نیاز ندارند و آبیاری کمی احتیاج دارند.

آلوئه ورا

آلوئه ورا توانایی زیادی در آزادسازی اکسیژن دارد و باعث می شود خانه شما فقط با تنفس خنک تر شود. برای اطمینان از این اتفاق، باید برگ های خود را عاری از گرد و غبار نگه دارید.با داشتن آن نه تنها از هوای تازه تری لذت خواهید برد، بلکه یک متحد دارویی برای سوختگی و آبرسانی پوست خواهید داشت. این گیاهی است که از نور قدردانی می کند. آبیاری آن هر ۱۵ یا ۲۰ روز پیشنهاد می شود.

نخل بامبو

نخل آرکا یا بامبو به تصفیه هوا و شاداب نگه داشتن محیط کمک می کند.نخل بامبو یکی از گیاهانی است که برای خانه هایی با سقف بلند توصیه می شود، زیرا ارتفاع آن تا ۲ متر می رسد.به دلیل زیبایی و به دلیل اینکه به تصفیه هوا و مرطوب نگه داشتن محیط کمک می کند در این لیست قرار دارد. مراقبت از آن حداقل است، اگرچه برای انجام این وظیفه به آبیاری فراوان نیاز دارد.

 سرخس

سرخس گیاهان بسیار متنوعی هستند که به خنک شدن خانه شما کمک می کنند.گونه های بی شماری از سرخس ها وجود دارد، اما اگر آنها در مورد چیزی به توافق برسند، توانایی آنها در ایجاد رطوبت در محیط هایی است که در آن قرار دارند. در واقع، آنها برای کمک به تمیز کردن هوا توصیه می شوند. آنها از حذف آلاینده هایی مانند زایلن و بنزن حمایت می کنند.آنها می توانند در مناطق مرتفع قرار گیرند و در گلدان های آویز عالی به نظر برسند، زیرا زیبایی آنها از این طریق به بهترین وجه قابل قدردانی است.

درخت قد کوتاه لیمو ترش

درختان لیمو نه تنها هوا را تازه می کنند، بلکه عطر مرکباتی بسیار خوشمزه ای نیز به آن اضافه می کنند.از جمله گیاهانی که برای خنک کردن خانه استفاده می شود، درخت لیمو است، درختی که در گلدان و داخل خانه رشد کمی دارد. با تولید اکسیژن زیاد در مقایسه با گیاهان دیگر و پرکردن اتاق با عطر مرکبات به خانه طراوت می بخشد. برای اینکه کار خود را به خوبی انجام دهد، بستر باید بسیار تغذیه شود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=20264

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.