تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

راهکارهایی برای از بین بردن تلخی لیمو عمانی

  • کد خبر : 18378
  • 29 خرداد 1402 - 14:44
راهکارهایی برای از بین بردن تلخی لیمو عمانی
لیمو عمانی یا امانی یک نوع میوه خشک شده است که برای ترش کردن مزه غذا، به ویژه قیمه، قرمه سبزی و آبگوشت از آن استفاده می‌شود. لیمو عمانی خواص درمانی زیادی دارد: این میوه خشک پتاسیم دارد که برای کنترل گردش خون بسیار مناسب است، باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و پاک‌کننده بسیار قوی دستگاه گوارش است.ما در اینجا چند مورد از دلایل تلخی لیمو عمانی و راهکارهایی برای رفع تلخی آن در غذا به شما پیشنهاد می‌دهیم.

«صبح من» با آشپزی: لیمو عمانی یا امانی یک نوع میوه خشک شده است که برای ترش کردن مزه غذا، به ویژه قیمه، قرمه سبزی و آبگوشت از آن استفاده می‌شود. لیمو عمانی خواص درمانی زیادی دارد: این میوه خشک پتاسیم دارد که برای کنترل گردش خون بسیار مناسب است، باعث کاهش کلسترول خون می‌شود و پاک‌کننده بسیار قوی دستگاه گوارش است.

به گزارش صبح من، اشتباه رایج در به کار بردن اسم این میوه این است که مردم فکر می‌کنند از عمان آمده، اما عمان کشوری است که هیچ میوه ای در آنجا رشد نمی‌کند. عواملی وجود دارد که باعث تلخی لیمو عمانی در خوش می شود. ما در اینجا چند مورد از دلایل این موضوع و راهکار برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا به شما پیشنهاد می‌دهیم.

تلخی لیمو عمانی در غذا به چه دلیل است؟

دلایل مختلفی برای تلخ شدن لیمو عمانی وجود دارد. از جمله این دلایل می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

⚫ وجود دانه‌های لیمو عمانی

⚫ خیس نکردن لیمو عمانی قبل از مصرف

⚫ زیاد جوشیدن غذا به همراه لیمو عمانی

⚫ بیش از حد ماندن غذایی که لیمو عمانی داخلش است در یخچال

⚫ اما تمامی این موارد راهکار دارد در واقع فقط مرگ است که چاره ندارد. در ادامه برای تمام این موارد راهکار ارائه خواهیم داد.

راهکارهای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا

راهکارهای متنوعی برای رفع تلخی لیمو عمانی هنگام پخت و پز وجود دارد. در ادامه به برخی از رایج ترین این راهکارها اشاره می‌کنیم.

⚪ خیس کردن لیمو عمانی در آب تا حد زیادی در رفع تلخی لیمو عمانی در غذا تاثیر دارد.

⚪ پیشنهاد ما به شما این است به جای نصف کردن لیمو عمانی به کمک یک چاقو آن را نصف کنید تا تلخ نشود.

⚪ قبل از استفاده از لیمو عمانی آن را بجوشانید. البته این کار باعث می‌شود مجبور شوید از لیموهای بیشتری استفاده کنید؛ چراکه جوشاندن لیمو عمانی علاوه بر تلخی، ترشی لیمو را هم می‌گیرد.

⚪ درست است که خود لیمو عمانی غذا را خوشمزه تر می‌کند، اما گاهی بعضی از آشپزها برای جلوگیری از تلخ شدن غذا ترجیح می‌دهند از پودر لیمو استفاده کنند.

⚪ این ترفند فقط برای خورشت قیمه کاربرد دارد. اگر حس کردید خورشت قیمه شما تلخ شده است، ترکیبی بسیار خوشمزه راه نجات شماست. مقداری زعفران سابیده را دم کنید و به نسبت زعفران شکر اضافه کنید و بعد از اینکه شکرکامل حل شد این مخلوط را به غذا اضافه کنید و از معجزه طعم آن روی خورشت لذت ببرید.

⚪ سیب زمینی برای رفع بسیاری از اشتباهاتی که در غذا رخ می‌دهد بسیار مناسب است. می‌توانید برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا هم از آن استفاده کنید.

لیمو عمانی خانگی

در گذشته، وقتی که هنوز زندگی آپارتمان نشینی زندگی مردم را در بر نگرفته بود مردم عادت داشتند روی پشت بام و زیر نور مستقیم خورشید میوه خشک می‌کردند. یکی از آن نوع میوه ها لیمو عمانی بود. خشک کردن لیمو زیر نور خورشید باعث می‌شد این میوه حاوی ویتامین “D” شود. امروزه باز هم افرادی هستند که لیمو عمانی ارگانیک تولید می‌کنند بهتر است این میوه خشک را از این افراد تهیه کنید.

طبع لیمو عمانی

کارشناسان طب سنتی معتقدند لیمو عمانی طبع سردی دارد. به همین دلیل برای کم کردن گرمی طبع بعضی غذاها کاربرد زیادی دارد.

دیگر خواص لیمو عمانی

لیمو عمانی سرشار از ویتامین C، پتاسیم و کلسیم است. برای بیماران قلبی توصیه می‌شود از گرد لیمو در غذاها و سالاد خود استفاده کنند. این میوه خشک برای درمان سرماخوردگی بسیار مفید است. می‌توانید هنگام دم کردن چای، از لیمو عمانی استفاده کنید.

چاقی و لاغری با لیمو عمانی

خاصیت آنتی اکسیدانی لیمو عمانی باعث شده که به چربی سوزی بدن بسیار کمک کند. البته به خاطر اینکه تا حدودی طعم تلخی دارد نمی‌توانید آن را خالی میل کنید، در گل گاو زبان و یا چای، یک عدد لیمو عمانی بیندازید. از طرف دیگر به خاطر داشتن مزه ترش، این میوه به افزایش اشتهای شما کمک می‌کند. شاید با خودتان بگویید این تفاوت در کاهش وزن و افزایش اشتها در چیست؟ همه اینها بستگی به نحوه استفاده از این میوه خشک است.

فاسد شدن لیمو عمانی

این میوه خیلی دیر فاسد می‌شود، اما ممکن است در دراز مدت رنگ آن به تیرگی بگراید و باعث تلخی غذا شود. برای رفع تلخی لیمو عمانی در غذا راهکارهایی پیش‌تر گفته شد.

نگهداری از لیمو عمانی

شاید این جمله را به دفعات شنیده باشید. کاملا درست است این روش نگهداری برای بسیاری از مواد غذایی کاربرد دارد. لیمو عمانی را اگر در محیط خشک و خنک نگهداری کنید، تا مدت طولانی قابل استفاده خواهد بود.

از ظرف مناسب استفاده کنید

ظرف‌های پلاستیکی که در دارند و یا پلاستیک‌های زیپ‌دار مناسب‌ترین ظروف برای نگهداری لیمو عمانی در فریزر هستند. از نفوذ رطوبت به داخل ظرف جلوگیری کرده و طول عمر لیمو عمانی را افزایش می‌دهد.

تغییر دادن شکل لیمو عمانی

می‌توانید لیمو را بعد از خشک کردن پوستش را شکسته و هسته آن را جدا کنید و سپس دوباره مرحله خشک کردن را تکرار کنید. به کمک دستگاه آسیاب به طور کامل پودرش کنید و استفاده این محصول لذت ببرید.

آیا لیمو عمانی برای بدن ضرر دارد؟

البته به طور کلی هر ماده غذایی را بیش از حد مصرف کنید به جای سود رساندن به بدن ضرر دارد. پژوهشگران معتقدند لیمو عمانی مقداری از مواد مضر داخل غذا را به خود جذب می‌کند. بهتر است خوردن لیمو عمانی داخل خورشت را فراموش کنید و لیمو عمانی را بعد از اینکه کارش را انجام داد از خورشت جدا کرده و دور بیندازید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=18378

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.