تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

آشنایی با چند گیاه که به راحتی می توان در خانه نگه داشت

  • کد خبر : 15633
  • 01 خرداد 1402 - 13:46
آشنایی با چند گیاه که به راحتی می توان در خانه نگه داشت
بیشتر گیاهان آپارتمانی برای زندگی نیاز به شرایطی مثل نور و تهویه مناسب دارند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت شود. افرادی که در زمینه نگهداری گیاهان آپارتمانی بی‌تجربه هستند، بهتر است گیاهانی که نسبتا شرایط نگهداری راحتی دارند را تهیه کنند. با صبح من همراه باشید تا گیاهانی که به راحتی می توان در خانه از آن ها نگهداری کرد را به شما معرفی کنیم.

«صبح من» با زندگی: بیشتر گیاهان آپارتمانی برای زندگی نیاز به شرایطی مثل نور و تهویه مناسب دارند و باید به خوبی از آن‌ها مراقبت شود. افرادی که در زمینه نگهداری گیاهان آپارتمانی بی‌تجربه هستند، بهتر است گیاهانی که نسبتا شرایط نگهداری راحتی دارند را تهیه کنند. با صبح من همراه باشید تا گیاهانی که به راحتی می توان در خانه از آن ها نگهداری کرد را به شما معرفی کنیم.

۱- گیاه آنتوریوم (Anthurium)

این گیاه به دلیل شکوفه‌های مداومی که می‌زند و گل‌های قرمز چشم‌نوازش محبوبیت خاصی دارد و در نگاه اول کسی باور نمی‌کند این یک گیاه واقعی است. برای نگهداری این گیاه کافی است آن را در معرض نور مستقیم خورشید قرار ندهید و در فواصل بین آبیاری خاک، اجازه دهید خاک کمی خشک شود بعد آبیاری کنید.

۲- گیاه سرخس مارچوبه (Asparagus Fern)

حتی شاخه‌های خشک شده این گیاه در گل‌آرایی محبوب هستند و استفاده زیادی دارند. این گیاه به دلیل نیاز کمی که به مراقبت دارد یکی از ساده‌ترین گیاه‌ها برای نگهداری در آپارتمان است. نور غیرمستقیم خورشید و آبیاری هنگام خشک شدن خاک تنها مواردی هستند که باید به خاطر بسپارید.

۳- گیاه علف خوک (Selaginella kraussiana)

این گیاه برای نگهداری در تراریوم یکی از ایده‌آل‌ترین گیاهان است. خبر خوب این است که اگر دوست دارید مدام گیاه خود را آبیاری کنید، این گیاه انتخاب خوبی برای شماست.

۴- گیاه سرخس بوستون (Boston Fern)

این گیاه سرسخت هم به عنوان یک گیاه آویزان از گلدان‌های سقفی و هم حتی به عنوان یک گیاه در گلدانی ساده روی میز بسیار زیبا و تماشایی است. این سرخس خاک مرطوب با مواد مغذی بالا و نور فیلترشده روشن را به هرچیزی ترجیح می‌دهد و احتمال این که این گیاه را خشک کنید بسیار کم است.

۵- گیاه پیچک (Ivy)

از پایه گرفته تا گلدان‌های آویزان و حتی کاسه‌های بتونی بزرگ و سایر قطعات تزئینی، پیچک انتخابی زیبا و فوق‌العاده است و بعید به نظر می‌رسد در مراقبت از این گیاه ساده اشتباه کنید.

نکات نگهداری مشترک میان این گیاهان آپارتمانی: 

  • به نور متوسط یا کم احتیاج دارند.
  • پیش از آبیاری باید خاک گیاه خشک شده باشد.
  • هنگام آبیاری، آب با برگ و ساقه گیاه تماس نداشته باشد.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=15633

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.