تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

مراحل ساخت جاکلیدی حروف با رزین

  • کد خبر : 15539
  • 31 اردیبهشت 1402 - 15:10
مراحل ساخت جاکلیدی حروف با رزین
جا کلیدی حروف را می توانید با حرف اول اسم دوستانتان به آنها هدیه دهید و آنها را خوشحال کنید. اگر میخواهید یکی از آنها را خودتان بسازید در این مطلب همراه صبح من باشید.

«صبح من» با هنر: جا کلیدی حروف را می توانید با حرف اول اسم دوستانتان به آنها هدیه دهید و آنها را خوشحال کنید. اگر میخواهید یکی از انها را خودتان بسازید در این مطلب همراه صبح من باشید.

مرحله ۱: با قالب مناسب شروع کنید

برای این پروژه به یک قالب الفبای سیلیکونی نیاز دارید. می توانید این ها را از فروشگاه خریداری کنید . 

مرحله ۲: گل ها را برش دهید

می توانید برگه های گل خشک را از خرده فروشی های آنلاین یا از فروشگاه های صنایع دستی خریداری کنید. گلها باید به اندازه کافی کوچک باشند تا در قالب الفبا قرار گیرند، بنابراین آنها را با قیچی به قطعات کوچکتر ببرید.  

مرحله ۳: رزین را مخلوط کنید

اگر قبلاً با رزین کار نکرده‌اید، می‌تواند ترسناک به نظر برسد، اما شرکت‌های رزین سازهای معمولی را هدف قرار می‌دهند و این کار را حتی برای مبتدیان آسان می‌کنند. می توانید کیت های رزین را در فروشگاه صنایع دستی محلی خود پیدا کنید. آنها از دو بخش تشکیل شده اند: رزین و سخت کننده. چند فنجان پلاستیکی شفاف (ترجیحاً نوعی که در طرفین آن برجستگی دارد) جمع کنید و با استفاده از رج ها به عنوان راهنما، روی هر دو فنجان علامت بزنید. سپس در یک فنجان مقداری رزین و در فنجان به مقدار مساوی سفت کننده بریزید. 

محتویات هر دو فنجان را در یک فنجان سوم بریزید و به مدت دو دقیقه با چوب بستنی مخلوط کنید. 

بعد از دو دقیقه این مخلوط را در فنجان تمیز چهارم ریخته و یک دقیقه دیگر با چوب بستنی تمیز هم بزنید.

مرحله ۴: رزین را در قالب بریزید

مقدار کمی رزین را با استفاده از چوب بستنی داخل قالب الفبا بریزید تا رزین را در گوشه ها و گوشه های مختلف پخش کنید. در این مرحله قالب ها را پر نکنید. فقط نیمی از راه را با رزین بروید.

با موچین، گل های خشک شده را داخل قالب الفبا قرار دهید. آنها را با موچین فشار دهید تا روی رزین محکم شوند. 

مرحله ۵: روی گل ها را با رزین بپوشانید

رزین بیشتری در قالب ها بریزید تا روی گل ها را بپوشاند و تا لبه آن بالا بروید. اگر رزین فنجان شما تا زمانی که گل ها را اضافه کرده اید سفت شده است، فقط یک دسته جدید از رزین را مخلوط کنید. اگر سریع بودید و رزین هنوز به شکل مایع است، پس خوب هستید.

برای پر کردن قالب ها رزین زیادی لازم نیست و ممکن است آنها را بیش از حد پر کنید تا رزین از لبه ها تراوش کند. نگران نباشید – کار شما خراب نشده است. فقط یک چوب بستنی تمیز بردارید و آن را روی قالب بکشید تا رزین اضافی آن صاف شود. رزین را به طرف یا قسمتی از قالب که استفاده نشده است فشار دهید.

مرحله ۶: حباب های هوا را بردارید

حباب های هوا هنگام مخلوط کردن رزین ایجاد می شوند و این حباب ها پس از ریختن رزین در قالب ها باقی می مانند. ممکن است بخواهید حباب ها را نگه دارید، زیرا آنها یک عنصر طراحی جالب را ارائه می دهند. با این حال، اگر می‌خواهید حباب‌ها را بردارید تا رزین کاملاً شفاف شود، می‌توانید با حرکت شعله فندک روی رزین آن‌ها را جدا کنید.

مرحله ۷: حروف را از قالب خارج کنید

اجازه دهید رزین به مدت ۲۴ ساعت کامل در قالب سفت شود. سپس حروف را از قالب خارج کنید. آنها بلافاصله بیرون خواهند آمد.

مرحله ۸: لبه ها را سنباده بزنید

نحوه ته نشین شدن رزین در قالب هنگام سفت شدن می تواند باعث تیز شدن لبه های حروف شود. اگر در مورد حروف رزین شما اینطور است، لبه ها را به آرامی با کاغذ سنباده سنباده بزنید. 

مرحله ۹: یک سوراخ کوچک دریل کنید

با مته دستی یک سوراخ کوچک در بالای نامه رزین دریل کنید. مته‌های دستی غیر الکتریکی برای پروژه‌های کوچکی مانند این مفید هستند و بدون ترس از خراب شدن مته و آسیب رساندن به حروف رزین، به انگشتان دست، کنترل بیشتری به شما می‌دهند. فقط حدود یک هشتم اینچ را سوراخ کنید.

مرحله ۱۰: فلز جا کلیدی را به ان وصل کنید

یک پیچ چشمی را در سوراخی که دریل کرده اید بپیچید.

سخت افزار جاکلیدی را به پیچ چشمی وصل کنید و آنها را با انبردست محکم کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=15539

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.