تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

چگونه یک آشپزخانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟

  • کد خبر : 12534
  • 28 شهریور 1403 - 17:00
چگونه یک آشپزخانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟
در پاسخ به سوال چگونه آشپزخانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟ روش‌های زیادی را می‌توان نام برد که مربوط به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می‌شوند. اما عملی کردن هر کدام از این روش‌ها با رعایت برخی نکات، کار بسیار ساده و راحتی است و شما را دچار زحمت زیادی نخواهد کرد. ما را تا انتها دنبال کنید تا روش‌های بزرگ جلوه دادن آشپزخانه کوچک را خدمتتان بیان کنیم.

«صبح من» با زندگی: آشپزخانه کوچک دردسرهای زیادی دارد و خانم‌ها همیشه با آن‌ها دست و پنجه نرم می‌کنند. در بسیاری از خانه‌های آپارتمانی گسترش دادن ابعاد آشپزخانه عملا غیر قابل اجراست. اما شما به راحتی می‌توانید با استفاده از چند ترفند، آشپزخانه کوچک خود را بزرگ جلوه دهید. پس اگر شما هم به دنبال پاسخی برای این سوال هستید که چگونه آشپزخانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟ تا انتها با ما همراه باشید. چرا که در ادامه چند نکته خیلی ساده در رابطه با روش‌های بزرگ جلوه دادن آشپزخانه را بیان خواهیم کرد.

به گزارش صبح من، در پاسخ به سوال چگونه آشپزخانه کوچک را بزرگ جلوه دهیم؟ روش‌های زیادی را می‌توان نام برد که مربوط به طراحی و دکوراسیون آشپزخانه می‌شوند. اما عملی کردن هر کدام از این روش‌ها با رعایت برخی نکات، کار بسیار ساده و راحتی است و شما را دچار زحمت زیادی نخواهد کرد. ما را تا انتها دنبال کنید تا روش‌های بزرگ جلوه دادن آشپزخانه کوچک را خدمتتان بیان کنیم.

۱- استفاده از رنگ‌های روشن:

رنگ سفید یکی از بهترین رنگ‌های روشنی است که باعث بزرگ جلوه کردن محیط می‌شود. رنگ کردن آشپزخانه با رنگ سفید، هم باعث نو نوار شدن آن خواهد شد و همین که آشپزخانه شما را بزرگ جلوه خواهد داد.

۲- به کار بردن یک آینه در آشپزخانه:

همه ما در اتاق خواب و حمام و … از آینه‌های قدی یا کوچک استفاده می‌کنیم. آینه علاوه بر این که به زیبایی محیط کمک می‌کند، باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط هم می‌شود. پس به راحتی می‌توان از یک یا چند آینه بزرگ در دیوارهای آشپزخانه و یا روی کمد و کابینت‌ها استفاده کرد.

۳- استفاده از وسایل با سطح براق:

علاوه بر آینه که یک روش عالی برای بزرگ‌تر جلوه دادن محیط آشپزخانه است، استفاده از ابزار و وسایلی با سطح براق هم کمک می‌کند تا آشپزخانه کوچک شما، بزرگ به نظر برسد.

  • کف آشپزخانه مثل کاشی و سرامیک براق
  • لوازم استیل براق
  • لوازم آشپزخانه براق
  • کابینت‌هایی با سطوح براق
  • سنگ براق
  • و …

سطوح براقی هستند که برای بزرگ‌تر جلوه دادن آشپزخانه کوچک شما به کار خواهند آمد.

۴- نصب قفسه به جای کابینت:

همه ما در آشپزخانه از کابینت‌ها، استفاده زیادی می‌کنیم. اما اگر به فکر آن هستید که آشپزخانه را بزرگ جلوه دهید، یک روش عالی نصب قفسه به جای کابینت است.

اما این در حالی ممکن است که شما وسایل زیادی نداشته باشید و قفسه‌ها را زیاد شلوغ نکنید. در غیر این صورت آشپزخانه شما کوچک‌تر به نظر خواهد رسید.

۵- مینیمالیستی کردن محیط آشپزخانه:

اگر آشپزخانه کوچکی دارید و می‌خواهید که آن را بزرگ جلوه دهید،، باید نسبت به وسایلی که کاربرد زیادی برای شما ندارند، بی رحم باشید و آن‌ها را کنار بگذارید.

به عنوان مثال استفاده از یک چای ساز کوچک باعث می‌شود که از شر کتری بزرگ و سماور و … راحت شوید. در نتیجه آشپزخانه شما وسایل کمتری خواهد داشت و مرتب و بزرگ به نظر خواهد آمد.

۶- نصب کابینت‌های کوچک:

اگر وسایل زیادی ندارید و کابینت بزرگ خیلی به کار شما نمی‌آید، پس باید فورا آن‌ها را با کابینت‌های کوچک جایگزین کنید. اما حواستان باشد که دیگر نمی‌توانید وسایل زیادی درون آن‌ها قرار دهید.

۷- نصب سینک ظرف شویی کوچکتر:

سینک‌های ظرف شویی بزرگ جای زیادی را در آشپزخانه اشغال می‌کنند. پس اگر می‌خواهید که آشپزخانه‌تان را بزرگ جلوه دهید، حتما از یک سینک ظرف شویی کوچک‌تر استفاده کنید.

۸- انتخاب یخچال کوچک و متناسب با ابعاد آشپزخانه:

لزومی ندارد که در آشپزخانه کوچک خود، از یک یخچال خیلی بزرگ و جادار استفاده کنید به راحتی می‌توانید با نصب یک یخچال کوچک و مناسب آشپزخانه‌تان، فضای بیشتری را در اختیار داشته باشید و محیط خود را بزرگ جلوه دهید.

۹- تامین نور محیط آشپزخانه:

نور مناسب به صورت خودکار باعث بزرگ‌تر دیده شدن محیط می‌شود. پس برای این که بتوانید آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهید، نور آن را هم تامین کنید. حال با اضافه کردن یک یا چند عدد لامپ، یا باز کردن پرده‌های پنجره آشپزخانه و یا هر روش دیگری که می‌توانید انجام دهید.

۱۰- ادغام کردن آشپزخانه با یک اتاق دیگر:

اگر می‌توانید دیوارهای ما بین اتاق و آشپزخانه را بردارید و با هم ادغامشان کنید، تاثیر بسیار زیادی در بزرگ‌تر دیده شدن آشپزخانه‌تان خواهند داشت. همچنین می‌توانید به جای این کار، نیمی از دیوار را بردارید و یک طراحی مناسب به آن بدهید.

۱۱- استفاده از الگوهای هندسی عمودی:

این ترفند به آشپزخانه شما کمک خواهد کرد که بلندتر به نظر آید. به عنوان مثال می‌توانید در دیوارهای آشپزخانه از خطوط عمودی یا اشکال هندسی بلند مثل طرح استوانه‌ای و یا کاغذ دیواری با طرح‌های عمودی و … استفاده کنید.

۱۲- هدایت نور خورشید به داخل آشپزخانه:

اجازه دهید که نور آفتاب به داخل آشپزخانه شما وارد شود. نور طبیعی کمک زیادی می‌کند که هم آشپزخانه بزرگ دیده شود و هم این که محیط آن خیلی دلچسب‌تر گردد.

همان طور که ملاحظه کردید، با رعایت چند نکته ساده ولی کاربردی، خیلی راحت می‌توانید محیط آشپزخانه خود را بزرگ‌تر جلوه دهید. استفاده از این روش‌ها و ترفندهای گفته شده خیلی راحت است به شرطی که بتوانید آن‌ها را درست پیاده سازی کنید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=12534

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.