تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
3

چگونه بخور سرد را تمیز و ضد عفونی کنیم؟

  • کد خبر : 10733
  • 01 شهریور 1403 - 17:30
چگونه بخور سرد را تمیز و ضد عفونی کنیم؟
شما باید به‌صورت روزانه مخزن آب بخور سرد را خالی کنید و آن را بشورید و قبل از جاگذاری کاملاً خشک‌کنید . این کار را به‌صورت روزانه انجام دهید. رسوب‌زدایی و ضدعفونی کردن بخور را نیز باید حداقل هفته‌ای ۱ بار انجام دهید تا هم از شر رسوبات خلاص شوید و هم اینکه باکتری‌های مشکل‌ساز را از بین ببرید .

«صبح من» با زندگی: افراد زیادی فقط آب درون بخور سرد می‌ریزند و آن را روشن می‌کنند که کار اشتباهی است ، زیرا باکتری‌های زیادی می‌توانند درون آن رشد کنند و برای سلامتی افراد ایجاد خطر کنند .

به گزارش صبح من، شما باید به‌صورت روزانه مخزن آب بخور سرد را خالی کنید و آن را بشورید و قبل از جاگذاری کاملاً خشک‌کنید . این کار را به‌صورت روزانه انجام دهید. رسوب‌زدایی و ضدعفونی کردن بخور را نیز باید حداقل هفته‌ای ۱ بار انجام دهید تا هم از شر رسوبات خلاص شوید و هم اینکه باکتری‌های مشکل‌ساز را از بین ببرید .

تمیز کردن روزانه بخور

سیم برق را کنده و مخزن آب را جدا کنید. بعد از قطع کردن برق بخور سرد ، مخزن آب را با توجه به نوع بخور ، در جهت عقربه ساعت یا خلاف آن چرخانده (با توجه به مدل بخور سرد شاید جور دیگری جدا شود ) ، جدا کنید .

آب داخل مخزن آب را خالی کنید. در بخور سرد را بازکرده و آب داخل آن را کاملاً خالی کنید .

مخزن آب را با آب ولرم آبکشی نمایید. نصف مخزن را با آب ولرم پرکنید و آب را درون ظرف بچرخانید ، سپس آب داخل آن را خالی کنید. بگذارید تا مخزن آب کاملاً خشک شود سپس دوباره آن را استفاده کنید .

از بین بردن رسوب بخور سرد

آب داخل فیلتر را خشک‌ کنید. مخزن آب را برداشته و آب داخل بخور را نیز خالی کنید . بدون گذاشتن مخزن آب ، بخور را روشن کنید تا آب داخل فیلتر نیز از بین برود . بعد از تمام شدن این کار ، بخور را از برق بکشید .

توجه: این مورد و مورد بعدی با توجه به مدل دستگاه شما متغیر است . درصورتی‌که بخور سرد شما دارای این نوع فیلتر نیست ، این قسمت و قسمت بعدی را رد کنید .

فیلتر را بردارید. ممکن است نیاز به باز کردن قسمتی از بخور سرد باشید تا بتوانید فیلتر را بردارید . با دقت فیلتر را حمل کنید تا آسیب‌ندیده و پاره نشود . باز کردن این فیلتر در دستگاه‌های مختلف فرق دارد ، بنابراین به دفترچه راهنمای محصول مراجعه کنید .

سینی آب را بازکنید. سینی آب همان استخر آب در پایین بخور سرد است که آب مخزن بالایی به داخل آن می‌آید . این مخزن با توجه به مدل بخور سرد شما ممکن است بازشده یا ثابت باشد .

سینی آب را با سرکه شستشو دهید. با استفاده از سرکه سفید ، نصف سینی آب را پرکنید . ۲۰ دقیقه بگذارید بماند . به‌وسیله اسفنج و سرکه داخل سینی آب ، مناطقی از سینی آب که در سرکه غوطه‌ور نیستند را نیز به سرکه آغشته کنید . به‌آرامی این کار را انجام دهید تا سرکه از سینی آب بیرون نریزد . سرکه میتواند رسوبات بخور سرد را از بین ببرد .

نکته مهم: به‌وسیله صابون ، مایع ظرف‌شویی و دیگر مواد شوینده قوی ، سینی آب را تمیز نکنید . اگر این کار را انجام دهید ، در هنگام کار کردن دوباره بخور سرد ، شوینده نیز در هوا پخش می‌شود .

سینی آب را آبکشی نمایید. بعد از ۲۰ دقیقه ، سینی آب را به‌وسیله آب گرم آبکشی نمایید . بعد از آبکشی به‌وسیله دستمال سینی آب را خشک‌کنید . سینی آب را در آب‌چکان گذاشته تا کاملاً خشک شود. بعد از ۲۰ دقیقه خیس خوردن رسوبات در سرکه ، میتوانید رسوبات را به راحتی تمیز کنید. سینی را در آب غوطه‌ور نکنید .

مخزن آب را تمیز کنید. رسوب داخل مخزن آب را نیز میتوان با سرکه از بین برد . مخزن آب را با ۳٫۷ لیتر آب پرکنید و ۲ قاشق غذاخوری سرکه به آن اضافه کنید . در مخزن را گذاشته و آب را داخل مخزن بچرخانید تا به تمام دیواره‌ها برخورد کند . بگذارید ۲۰ دقیقه بماند . آب داخل مخزن را خالی کنید و با دستمال داخل آن را خشک‌کنید . بگذارید تا کاملاً به‌وسیله هوا خشک شود .

ضدعفونی کردن بخور سرد

مخزن آب را ضدعفونی کنید. ۱ قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده را داخل مخزن آب بریزید . تا ۲۰ دقیقه هرچند دقیقه یک‌بار آب داخل مخزن را تکان دهید . مخزن آب را خوب آبکشی کنید تا جایی که بوی وایتکس ندهد ، سپس بگذارید به‌وسیله هوا خشک شود .

سینی آب را ضدعفونی کنید. اسفنج ( ابر ) یا پارچه نرمی بردارید و به محلول درست‌شده از ۱ قاشق غذاخوری مایع سفیدکننده با ۳٫۷ لیتر آب آغشته کنید . به‌وسیله اسفنج یا پارچه تمامی سینی آب را خوب تمیز کنید . بعد از تمیز کردن ، سینی را خوب آبکشی نمایید و بگذارید تا کاملاً خشک شود .

بدنه بیرونی بخور سرد را تمیز کنید. به‌وسیله دستمال تمیز و نمدار تمامی سطوح بخور سرد را تمیز کنید . از غوطه‌ور کردن بخور سرد در آب خودداری کنید زیرا ممکن است باعث ایجاد جراحت و آسیب به شما شود که در کل بسیار خطرناک است .

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=10733

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.