تاریخ : دوشنبه, ۷ آبان , ۱۴۰۳ Monday, 28 October , 2024
0

آیا دلفین‌ها هم لبخند می‌زنند؟

  • کد خبر : 63977
  • 05 آبان 1403 - 16:00
آیا دلفین‌ها هم لبخند می‌زنند؟
تیمی از محققان دریافتند که دلفین‌های پوزه بطری از حالت صورت دهان باز ـ شبیه لبخند ـ برای برقراری ارتباط در طول بازی‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

«صبح من» با دانستنی‌ها: دلفین‌ها حیواناتی بازیگوش هستند که با انسان‌ها بازی می‌کنند و همیشه شاد به نظر می‌رسند، اما چگونگی ارتباط دلفین‌ها و دیگر پستانداران دریایی با یکدیگر رازی است که دانشمندان در تلاش برای کشف آن هستند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، تیمی از محققان دریافتند که دلفین‌های پوزه بطری از حالت صورت دهان باز ـ شبیه لبخند ـ برای برقراری ارتباط در طول بازی‌های اجتماعی خود استفاده می‌کنند.

لبخند دلفین

بر اساس این مطالعه، دلفین‌ها زمانی که در میدان دید همبازی‌های خود قرار می‌گیرند، از حالت چهره استفاده می‌کنند و وقتی از همبازی‌ها یک «لبخند» می‌بینند، در ۳۳ درصد مواقع، به صورت مهربان پاسخ می‌دهند.

این مطالعه نشان داد که دلفین‌ها دارای ویژگی‌های منحصربه‌فردی در صورت هستند که با دهان باز و توانایی شگفت‌انگیز در درک و واکنش به حالات صورت دلفین‌های دیگر مشخص می‌شود.

بازی دلفین‌ها می‌تواند شامل حرکات آکروباتیک، موج سواری، بازی با اشیا، تعقیب و مبارزه باشد و مهم است که این فعالیت ها به اشتباه به عنوان پرخاشگری تعبیر نشود.

لبخند دلفین

محققان دلفین‌های بینی بطری اسیر را در حین بازی به صورت جفت و در حالی که آزادانه با مربیان انسانی خود بازی می‌کردند مشاهده کردند و نشان دادند که دلفین‌ها هنگام بازی با دلفین‌های دیگر اغلب از دهان باز استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد که دلفین‌ها از این حرکت برای بازی با انسان‌ها و برقراری ارتباط با دلفین‌های دیگر استفاده می‌کنند.

با توجه به این مطالعه، دلفین‌ها زمانی که چهره‌هایشان در میدان دید همبازی‌شان قرار می‌گرفت، به احتمال زیاد حالتی با دهان باز پیدا می‌کردند و لبخند می‌زدند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از این مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63977

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.