تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
0

کندر؛ معجزه ای برای حافظه

  • کد خبر : 63853
  • 02 آبان 1403 - 15:00
در ادامه به بررسی شیوه های صحیح طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه پرداخته ایم. اگر کندر به شیوه درستی مصرف شود، بعد از مدتی نشانه های آن را در بهبود و تقویت مغز می بینید. این دارو می تواند به مرور زمان تاثیرات خود را روی بدنتان بگذارد.

«صبح من» با تغذیه: کندر یکی از گیاهان دارویی پرخاصیت برای تقویت حافظه می باشد. بهترین طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه علاوه بر مصرف خوراکی آن، استفاده روغن این ماده است. شیوه مصرف آن روی پوست، شبیه به استعمال روغن زیتون است.

از کندر جهت جلوگیری از بیماری هایی مثل آلزایمر، پارکینسون و … نیز استفاده میشود. شما می توانید این دارو را به شکل شربت، روغن، دمنوش و آدامس میل کنید. بهترین طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه در زمان طلایی آن، مصرف این ماده به صورت آدامس در دوره جوانی و بزرگسالی است. البته از ترکیب کندر و عسل نیز می توانید برای کودکان بهره بگیرید.

به گزارش مجله خبری صبح من، در ادامه به بررسی شیوه های صحیح طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه پرداخته ایم. اگر کندر به شیوه درستی مصرف شود، بعد از مدتی نشانه های آن را در بهبود و تقویت مغز می بینید. این دارو می تواند به مرور زمان تاثیرات خود را روی بدنتان بگذارد.

خاصیت کندر برای حافظه

کندر تاثیر فوق العاده ای در تقویت مغز و هوش دارد و برای جلوگیری از بیماری هایی مثل پارکینسون، آلزایمر و فراموشی های کوتاه مدت بسیار مناسب است. کندر می تواند موجب سلامت اعصاب و روان شما شود و آرامش را درونتان به وجود آورد.

مصرف این گیاه دارویی را به افراد مسنی که مبتلا به بیماری های سیستم عصبی هستند پیشنهاد می دهیم، چون تاثیر فوق العاده ای در روند درمان آنها می گذارد.

طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه چگونه است؟

افراد به شیوه های مختلفی از کندر استفاده می کنند. بعضی ها به صورت قرص، کپسول، پودر یا دمنوش صرف کرده و برخی آن را همراه با غذا می خورند. میزان مصرف این گیاه کاملاً به نوع نیاز شما بستگی دارد. شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر درباره نحوه مصرف کندر با یک پزشک حاذق مشورت کنید.

هشدار جدی: از مصرف این ماده در دو هفته متوالی و بدون تجویز پزشک متخصص پرهیز کنید.

بهترین روش ها برای مصرف کندر

مصرف کندر به صورت آدامس

شما می توانید مقداری کندر را به عنوان آدامس روزانه مصرف کنید. هر چند کندر طعم تلخی دارد و شاید در حین جویدن آن احساس بدی داشته باشید، اما این کار کمک زیادی به تقویت حافظه می کند. با استفاده از این گیاه دارویی به عنوان آدامس ضریب هوشی شما به مقدار قابل توجه ای افزایش پیدا خواهد کرد.

مصرف با عسل

از آنجا که کندر طعم تلخی دارد، عسل می تواند شیرینی را لازم را برای آن به وجود بیاورد. ترکیب این گیاه دارویی با عسل برای کسانی که با معضل فراموشی دست و پنجه نرم می کنند، بسیار مفید است. روزانه مقداری کندر را با عسل ترکیب و در وعده های صبحانه یا عصرانه نوش جان کنید.

صرف این ترکیب را برای خود تبدیل به یک عادت کرده و روزانه مقداری از آنها را بخورید، چون این کار به سلامت روانتان کمک زیادی می کند.

مصرف به صورت شربت

امکان صرف کندر به صورت شربت هم وجود دارد. شما می توانید مقداری از این گیاه دارویی را آسیاب کنید. حالا هر روز در وعده های صبحانه یا عصرانه یک قاشق غذاخوری از کندرهای آسیاب شده را داخل لیوان آب بریزید. این شربت می تواند به شما در تقویت حافظه کمک زیادی کند.

مصرف کندر به صورت پودر نیاز به مشورت با پزشکان باتجربه دارد، دقت کنید که برخی مواد در حالت پودر در بلند مدت ایجاد سم می نماید.

استفاده از کندر به صورت دمنوش

دمنوش های گیاهی این روزها طرفداران زیادی پیدا کرده اند که یکی از اثربخش ترین آنها دمنوش کندر است. این دمنوش از یک قاشق چایخوری کندر در یک لیوان آب جوش تهیه می شود. شما باید کندرها را در لیوان آب جوش به خوبی هم بزنید و ۱۵ تا ۲۰ دقیقه منتظر بمانید تا دم بکشد.

پیشنهاد می دهیم که دمنوش کندر را صبح ها یا شب ها نوش جان کنید. جایگزین کردن این دمنوش به جای نوشیدنی های مضر می تواند تاثیر به سزایی در افزایش عملکرد حافظه تان داشته باشد، به صورت هر روز از آن استفاده نکنید.

زمان طلایی مصرف روغن کندر

شما می توانید روغن های گیاهی را برای استفاده موضعی و خوراکی خریداری کنید تا از مزیت های آنها برای بدنتان بهره مند شوید. مثلاً با اطلاع از قیمت روغن زیتون و خرید آن می توانید انواع غذاهای سلامت محور تهیه کنید.

برای استفاده موضعی ما روغن کندر را پیشنهاد می دهیم. ۲ یا ۳ قطره از این روغن را روی شقیقه ها بریزید و ماساژ دهید. انجام این کار احساس آرامش فوق العاده ای درونتان به وجود می آورد. حتی اگر درد بینایی دارید، این روش را امتحان کنید، چون باعث تسکین دردتان می شود. استفاده از روغن کندر به این شیوه سردردها را نیز از بین می برد.

 مدت مصرف کندر برای حافظه

استفاده بی رویه و طولانی مدت از هر ماده خوراکی می تواند برای بدن مضر باشد و این در مورد کندر نیز صدق می کند. میزان مصرف این گیاه دارویی کاملاً به شرایط شما بستگی دارد. شما باید به میزان ۵۰۰ میلی گرم تا ۲۰۰۰ میلی گرم در روز به صرف این گیاه اکتفا کنید.

شاید برخی افراد نسبت به کندر حساسیت داشته باشند که آنها بهتر است قبل از هر گونه اقدامی برای صرف این گیاه دارویی با پزشک مشورت کنند. پزشک بر اساس شرایط این افراد مصرف یا عدم مصرف کندر را تجویز می کند. بهتر است بیشتر از ۲ هفته استفاده نشود.

خواص بی نظیر کندر

کندر علاوه بر تاثیرگذاری بر سلامت مغز و حافظه انسان، خواص دیگری برای بدن نیز دارد که باید از آنها مطلع باشید:

  • کاهش آرتروز
  • بهبود عملکرد ریه
  • درمان خشکی پوست
  • موثر برای درد مفاصل
  • خواص ضد باکتری که می توانید جلوی ایجاد جوش های زیاد را در پوست بگیرد.
  • مفید برای اختلالات خواب
  • تقویت سیستم ایمنی با کندر
  • خواص ضد عفونی کننده و جلوگیری از ایجاد عفونت
  • کاهش اسکارهای پوستی
  • بهبود آسم و جلوگیری از مشکلاتی مثل خس خس سینه و تنگی نفس
  • افزایش سلامت لثه ‌ها و دهان
  • حاوی ترکیبات ضد سرطان
  • پیشگیری از سرطان هایی مثل سرطان پستان، پروستات، پانکراس، روده بزرگ، ملانوما و تومورهای مغزی
  • خواص ضد التهابی و مدیریت بهتر آکنه ها روی پوست

بیشتر بخوانید: معجزه کندر در زیبایی پوست صورت

این گیاه دارویی به عنوان یک پزشک معجزه گر می تواند وارد بدنتان شود و بسیاری از مواد مغذی مورد نیاز آن را تامین کند. هم اکنون بیشتر پزشکان طب سنتی به دلیل خواص فوق العاده کندر برای تقویت حافظه و تاثیر مثبت روی سایر ارگان های بدن مصرف روزانه آن را به بیماران خود توصیه می کنند.

شما می توانید برای اینکه کندر را کاملاً مطابق با شرایط بدنی تان مصرف کنید، به سراغ یک پزشک حرفه ای در زمینه طب سنتی بروید. پزشک ابتدا شرایط بدنی تان را بررسی کرده و دز مناسب مصرف این دارو را به شما پیشنهاد می دهد.

سخن پایانی

اگر طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه را بدانید، این گیاه دارویی با مصرف مناسب به مرور زمان جلوی بسیاری از بیماری های روانی شما را می گیرد. مصرف این دارو را به خصوص برای افرادی که زمینه فراموشی های کوتاه مدت را دارند یا به سایر مشکلات ذهنی مبتلا هستند، زیر نظر پزشک توصیه می کنیم.

طریقه مصرف کندر برای تقویت حافظه ساده است و شما می توانید روزانه مقداری از این گیاه دارویی را به شیوه های مختلف نوش جان کنید و از خوردن آن لذت ببرید. ساده ترین روش مصرف این گیاه نیز استفاده از آن به صورت آدامس است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63853

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.