تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
0
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش سی‌ و نهم

پرورش مهارت‌های اکتسابی؛ این بخش: کیلومترشمارها را روشن کنید

  • کد خبر : 63212
  • 23 مهر 1403 - 16:00
پرورش مهارت‌های اکتسابی؛ این بخش: کیلومترشمارها را روشن کنید
نیمی از نبرد میان شما و هدفتان، صرفا تمایل به دوباره ایستادن و جنگیدن است. همه زمین می‌خورند، همه می‌لغزند، همه اشتباه می‌کنند و همه از مسیر خارج می‌شوند. خیلی از افراد در مسیر حرکت به سوی اهدافشان هستند، نقشه‌ی راه خود را دارند و از همان پیروی می‌کنند، ناگهان اتفاقی رخ می‌دهد و … .

عمیقا به توانمندی و قابلیت‌های شما باور دارم و فکر می‌کنم هر آنچه را که بخواهید، به دست خواهید آورد اما باید ذهن خود را بر روی خواسته‌هایتان متمرکز کنید. شما باید بی‌وقفه به دنبال هدفتان باشید و در روش‌هایتان، انعطاف‌پذیر باشید.

پس باید بجنبید و کیلومترشمارهایی را خلق کنید که بتواند شما را به تابلوهای راهنمایی هدایت کند. اگر از ماهیت آنها اطمینان ندارید، سوالات بهتری را از خودتان بپرسید. یادتان باشد اگر پاسخ‌های مناسبی دریافت نمی‌کنید به این دلیل است که پرسش‌های مناسبی از خودتان نمی‌کنید.

از احتمالات متعددی که سر راه شما سبز می‌شوند، واهمه‌ای نداشته باشید. هدف شما از همان ابتدا، بزرگ و دست نیافتنی به نظر می‌رسد. می‌دانید که فیل را چطور می‌خورند؟ لقمه، لقمه. یعنی وقتی یک کار بزرگ می‌خواهید انجام دهید، مرحله به مرحله انجام دهید. وقتی در اول مسیرتان به سمت هدف قرار دارید، خیلی آسان تحت تأثیر واقع می‌شوید.

کارهای زیادی هستند که باید انجام دهید و البته وقت کافی برای اتمام آنها ندارید. اگر مثل من باشید، هجده لیست کاری دارید که همه را باید انجام دهید که کلی وظایف مختلف هم در آن گنجانده شده است. اگر حس می‌کنید نمی‌توانید از عهده‌ی انجام همه‌ی آنها بربیایید، به این دلیل است که می‌خواهید کارهای زیادی را به صورت هم‌زمان به اتمام برسانید. کمی صبر کنید. لیست روزانه‌ی خود را تنظیم کنید. لیست هفتگی و سپس لیست ماهیانه‌ی خود را آماده کنید.

دوباره همه را بررسی کنید. آیا تمام آیتم‌های داخل لیست می‌توانند به شما کمک کنند تا به تابلوهای راهنمای بعدی برسید؟ اگر چنین نیست، پس باید آنها را مورد اصلاح و بازبینی قرار دهید. حالا شما یک نقشه‌ی راه دارید. اهمیت مرحله‌ی بعدی به اندازه‌ی تعیین دیگر بخش‌های مسیر شماست.

میان شما و اهدافی که همواره خواهان رسیدن به آنها بوده‌اید، سه واژه قرار دارد. این سه واژه، بسیار ساده، مهم و اساسی این است؛ همین امروز شروع کنید. به دوشنبه، سال آینده یا ماه آینده موکول نکنید. همین حالا شروع کنید. اقدامات بزرگ و خطیر را در همان اولین کیلومترشمار نقشه‌ی راه انجام دهید.

تنظیم نقشه‌ی راه در همان شروع کار، مسئولیتی بزرگ تلقی می‌شود. لطفا اینجا دست از کار نکشید. در مسیر بمانید. خیلی از افراد، متعد شدن و شروع به کار کردن برایشان آسان است. مشکل اینجاست که نمی‌توانند بقیه‌ی مسیر را طی کنند. اتفاقاتی رخ می‌دهند، موانعی سر راه زندگی قرار می‌گیرند که ناگهان از واگن قطار زندگی به بیرون پرت می‌شوند و به خودشان می‌گویند، چه بد، دیگه از حالا به بعد همه‌ش سرازیریه.

نه، نه. نیمی از نبرد میان شما و هدفتان، صرفا تمایل به دوباره ایستادن و جنگیدن است. همه زمین می‌خورند، همه می‌لغزند، همه اشتباه می‌کنند و همه از مسیر خارج می‌شوند. خیلی از افراد در مسیر حرکت به سوی اهدافشان هستند، نقشه‌ی راه خود را دارند و از همان پیروی می‌کنند، ناگهان اتفاقی رخ می‌دهد و … .

هر اتفاقی که بیفتد، هر کاری که انجام دهید یا ندهید، احساس شرمندگی، راهکار غلبه بر آن نیست. فکرش را نکنید. این اتفاقات مربوط به گذشته بوده و تمام شده‌اند. سرزنش خودتان نمی‌تواند چیزی را تغییر دهد. هر چیزی غیر از مرگ، موقتی است. مشکل اینجاست که اجازه بدهید انتخاب کوتاه‌مدت شما، تصمیم بلندمدت شما بشود.

تصمیم بعدی شما، نشانگر شخصیت شماست نه تصمیم قبلی شما. بنابراین برنامه‌ریزی را شروع، نقشه‌ی راهتان را تنظیم و گام بعدی را بردارید.

ریچل در بخش بعدی مهارت‌های اکتسابی، به موضوع اعتماد به نفس خواهد پرداخت.

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63212
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 6 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.