تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
1

اسهال مسافرتی چیست و چگونه درمان می‌شود؟

  • کد خبر : 63008
  • 19 مهر 1403 - 16:00
اسهال مسافرتی چیست و چگونه درمان می‌شود؟
تقریبا می‌توان گفت بیشتر ما تجربه‌ی اسهال‌های هنگام مسافرت یا بعد از آن را داشته‌ایم. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد.

«صبح من» با مطالب پزشکی: تقریبا می‌توان گفت بیشتر ما تجربه‌ی اسهال‌های هنگام مسافرت یا بعد از آن را داشته‌ایم. دلایل مختلفی برای این مشکل وجود دارد که در رأس آنها، مصرف غذاهای آلوده یا مانده و یا مواجهه با میکروب‌ها یا ویروس‌های جدید، در طول مسافرت است.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم ضمن بیان این مطلب در گفتگو با مجله‌ی خبری «صبح من» افزود: دلیل دیگری برای اسهال مسافرتی، باکتری‌ها هستند که نسبت به سایر موارد، خطرناک‌تر می‌باشند.

عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی افزود: بیشتر این نوع اسهال‌ها با خوددرمانی و مصرف مایعات، محافظت از همراهان و جلوگیری از انتقال بیماری، قابل درمان بوده و می‌توان جلوی گسترش آن را گرفت.

این متخصص داخلی در پایان چند علامت در بروز اسهال مسافرتی را هشداردهنده دانست و افزود: در صورت بروز هر یک از این علائم، لازم است بیمار سریعا به پزشک مراجعه کند. این عوامل شامل عدم تحمل مصرف غذا و مایعات، تب بالا، اختلال هوشیاری، اسهال خونی، دل درد شدید و غیر قابل تحمل هستند. در این موارد نیز به طور معمول، با مصرف آنتی بیوتیک تجویز شده توسط پزشک، بیمار، بهبود پیدا خواهد کرد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=63008

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.