تاریخ : شنبه, ۱۴ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 5 October , 2024
0

چگونگی اخذ شهروندی دبی

  • کد خبر : 62534
  • 12 مهر 1403 - 16:00
چگونگی اخذ شهروندی دبی
تا پیش از سال ۲۰۲۱، اخذ تابعیت و شهروندی امارات برای بسیاری از متقاضیان خارجی، ازجمله ایرانیان، سخت و پیچیده بود؛ اما با اصلاح قوانین این شهر، حالا متقاضیان می‌توانند تابعیت و شهروندی این کشور را راحت‌تر به‌دست آورند. با ما همراه شوید تا شما را با راه های اخذ شهروندی دبی آشنا کنیم.

«صبح من» با مسائل حقوقی: امارات متحده عربی یکی از کشورهای همسایه ایران محسوب می‌شود که در سال‌های اخیر، در تجارت و اقتصاد و گردشگری پیشرفت چشمگیری کرده است؛ البته شرایط دشواری نیز برای اخذ تابعیت دارد. در این مقاله، راه‌های اخذ تابعیت و شهروندی دبی را معرفی و به شرایط و مدارک موردنیاز و هزینه‌های مرتبط با هرکدام اشاره خواهیم کرد و مزایای شهروندی دبی را نیز توضیح خواهیم داد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، تا پیش از سال ۲۰۲۱، اخذ تابعیت و شهروندی امارات برای بسیاری از متقاضیان خارجی، ازجمله ایرانیان، سخت و پیچیده بود؛ اما با اصلاح قوانین این شهر، حالا متقاضیان می‌توانند تابعیت و شهروندی این کشور را راحت‌تر به‌دست آورند. اخذ تابعیت این کشور نیازمند آگاهی از قوانین و رویه‌های اداری است. با مراجعه به موسسه بالدانو، می‌توانید از مشاوره رایگان برای اخذ تابعیت و شهروندی امارات و حق شهروندی دبی بهره‌مند شوید.

در یکی‌دو سال گذشته، راه‌ های اخذ تابعیت و شهروندی دبی برای متقاضیان خارجی و مهاجران تا حد زیادی تسهیل شده است. اکنون افراد بیشتری می‌توانند شهروندی را دریافت کنند و از مزایای پاسپورت امارات بهره‌ ببرند. طبق قوانین جدید، داشتن امکان تابعیت دوگانه برای شهروندی این کشور مجاز است و با اخذ تابعیت و شهروندی، مجبور نخواهید بود تا گذرنامه اول خود را باطل کنید.

در‌ادامه، راه‌ های اخذ تابعیت و شهروندی دبی را مرور و هریک از آن‌ها را بررسی خواهیم کرد.

اخذ تابعیت دبی از طریق اقامت ۳۰ ساله

یکی از روش‌های تضمینی برای اخذ تابعیت و شهروندی دبی، اخذ تابعیت از طریق اقامت ۳۰ ساله است. برای این منظور باید حداقل ۳۰ سال به‌طور مستمر در کشور امارات اقامت کرده باشید. به این روش ادغام فرهنگی (Naturalization) می‌گویند. برای اخذ تابعیت از این طریق علاوه‌بر اقامت مستمر در دبی، باید ثابت کنید که به زبان عربی تسلط دارید. اقامت مداوم و مستمر در دبی از طریق روش‌های مختلفی امکان‌پذیر است. در میان این روش‌ها، سرمایه‌گذاری یکی از راه‌های ایدئال برای متقاضیان خارجی به‌منظور اقامت ۳۰ ساله محسوب می‌شود.

اقامت دائم امارات را با سرمایه‌گذاری در دبی می‎توانید به‌دست آورید که در‌صورت حفظ سرمایه، اقامت ۵ یا ۱۰ ساله‌تان به‌صورت مداوم تمدید می‌شود. در شرایطی که اقامت شما طی ۳۰ سال دائم تمدید شده باشد و از امارات خارج نشده باشید، می‌توانید تابعیت و شهروندی دبی را دریافت کنید.

سرمایه‌گذاری از طریق ثبت شرکت یکی از روش‌های سرمایه‌گذاری در دبی و اقامت ۳۰ ساله در این شهر است که برای این کار باید حداقل ۲٫۷میلیون دلار سرمایه و طرح تجاری قوی داشته باشید. با این روش سرمایه‌گذاری می‌توانید اقامت ۱۰ ساله دبی را دریافت کنید. فراموش نکنید که تا ۳ سال امکان انتقال سرمایه خود را نخواهید داشت و سرمایه‌تان نیز باید به‌صورت نقدی و بدون اقساط وام باشد.

خرید ملک نیز یکی از روش‌های دیگر برای اخذ اقامت ۳۰ ساله دبی است که برای آن باید حداقل ۱٫۳میلیون دلار سرمایه داشته باشید. با خرید ملک در دبی، اقامت ۵ ساله امارات به شما داده می‌شود که درصورت نگه‌داشتن آن، اقامت به‌صورت مداوم تمدید خواهد شد. برای این سرمایه‌گذاری نیز باید سرمایه شما کاملا نقدی باشد و تا ۳ سال اجازه ندارید آن را انتقال دهید.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

اخذ تابعیت دبی از طریق ازدواج

اخذ تابعیت دبی از طریق ازدواج شرایط دشواری ندارد و یکی از راه‌های آسان برای این کار محسوب می‌شود. شرایط و قوانین امارات برای ازدواج با زن و مرد اماراتی متفاوت‌اند و برای اخذ اقامت از این طریق، زوجین باید اثبات کنند که ازدواج آن‌ها بنابر علاقه است و هدفشان فقط اخذ تابعیت و شهروندی نیست.

تابعیت دبی به مرد خارجی که با زن اماراتی ازدواج کرده باشد، تعلق نمی‌گیرد. مرد خارجی، تنها می‌تواند اقامت دائم این شهر را به‌دست آورد و مالک پاسپورت امارات نمی‌شود. بنابراین، اخذ تابعیت و شهروندی دبی از طریق ازدواج فقط در‌صورتی امکان‌پذیر است که زن خارجی با مرد اماراتی ازدواج کرده و از قبل اقامت امارات را نداشته باشد.

برای اخذ تابعیت از طریق ازدواج، هر دو طرف باید به‌واسطه استشهاد دوستان و اقوام و نیز عکس و فیلم ثابت کنند که رابطه عاطفی‌شان سابقه‌ای طولانی دارد و دلیل ازدواج علاقه طرفین به یکدیگر است. در این صورت، پس از گذشت ۷ سال و داشتن حداقل ۱ فرزند، زن می‌تواند تابعیت کشور امارات را اخذ کند.

اگر هم مرد بچه‌دار نشود، پس از گذشت ۱۰ سال از ازدواج آن‌ها، پاسپورت امارات به زن تعلق می‌گیرد. ناگفته نماند که حتی درصورت اخذ تابعیت، پس از طلاق طرفین از یکدیگر، تابعیت و شهروندی زن بلافاصله باطل می‌شود.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

اخذ تابعیت دبی از طریق تولد

قوانین مربوط به اخذ تابعیت دبی از طریق تولد براساس اصل خون است. این یعنی اگر پدر کودک متولدشده تابعیت دبی را داشته باشد، وی نیز شهروند این شهر محسوب می‌شود. بنابراین، شهروندی امارات فقط با متولد‌شدن کودک در خاک امارات به او تعلق نمی‌گیرد. اگر پدر کودک اقامت دائم دبی را داشته باشد، کودک نیز اقامت این شهر را دریافت خواهد کرد.

اگر تنها مادر کودک شهروندی این شهر را داشته باشد، اخذ تابعیت دبی از طریق تولد بلافاصله بعد از تولد ممکن نیست و تا ۶سالگی تابعیت دبی به کودک تعلق نمی‌گیرد. کودکی که پدرومادرش تابعیت دبی را داشته باشند، حتی در‌صورت متولد‌شدن در کشوری دیگر، می‌تواند شهروندی امارات را دریافت کند.

علاوه‌براین، نوادگان شیوخ عرب‌تبار امارات که در قرن نوزدهم حداقل ۵۰ سال در این سرزمین زندگی کرده باشند، در‌صورت اثبات ادعایشان با مدارک هویتی و شجره‌نامه، تابعیت و شهروندی دبی را دریافت کنند.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

اخذ تابعیت دبی از طریق شایستگی

براساس قانون Exceptional Merit، از سال ۲۰۲۱ اخذ تابعیت دبی از طریق شایستگی و استعدادهای درخشان امکان‌پذیر شده است. تابعیت از این روش به متقاضیانی مانند پزشکان، مخترعان، دانشمندان و پژوهشگران تعلق می‌گیرد که هریک باید شرایط ویژه‌ای داشته باشند.

پزشکان برای اخذ تابعیت از طریق شایستگی باید حداقل ۱۰ سال طبابت کرده و عضو یکی از سازمان‌های معتبر مربوط به حوزه کاری خود باشند. همچنین، باید به انجام مشارکت‌ها و فعالیت‌های علمی درزمینه پزشکی شهرت داشته باشند.

مخترعان نیز باید حداقل ۱ فقره اختراع تایید‌شده وزارت اقتصاد امارات متحده عربی یا یکی از سازمان‌های بین‌المللی معتبر دیگر را داشته باشند تا بتوانند تابعیت را از طریق شایستگی اخذ کنند. دانشمندان هم باید در حیطه علمی‌شان، حداقل ۱۰ سال تجربه داشته و حداقل ۱ جایزه بین‌المللی با کمک‌هزینه تحقیقاتی به‌دست آورده باشند.

متقاضیان خارجی برای اخذ تابعیت و شهروندی دبی، باید شرایط خاصی را رعایت کنند تا پاسپورت امارات را بگیرند و مانند فردی اماراتی در این کشور زندگی و کار کنند.

شرایط کلی اخذ تابعیت و شهروندی دبی عبارت‌اند از:

  • تسط کامل به زبان عربی
  • داشتن منبع درآمد قانونی
  • اعتبار و شهرت مناسب
  • نداشتن سوءپیشینه و هر‌گونه محکومیت در‌زمینه کلاه‌برداری یا فساد اخلاقی
  • شرایط امنیتی مناسب
  • یادکردن سوگند وفاداری به امارات متحده عربی

مدارک لازم برای دریافت تابعیت و شهروندی دبی بسته به روشی که از طریق آن اقدام می‌کنید، ممکن است متفاوت باشد. در ابتدا مدارک عمومی موردنیاز برای اخذ تابعیت و شهروندی امارات و سپس مدارک اضافی را با‌توجه‌به روش دریافت اقامتی ذکر می‌کنیم.

  • گذرنامه با حداقل ۲ سال اعتبار
  • گواهی عدم سوءپیشینه
  • ۳ قطعه عکس پاسپورتی
  • گردش حساب ۱‌ ساله
  • اطلاعات محل زندگی در امارات
  • اثبات تسلط به زبان عربی
  • کارت اقامت امارات با سابقه ۳۰ سال
  • اسناد ثبت شرکت یا سپرده بانکی یا سند ملک
  • سند ازدواج
  • شناسنامه فرزند
  • استشهاد دوستان و اقوام
  • اسناد اثبات قدمت رابطه زوج
  • مدرک تابعیت یکی از والدین
  • شجره‌نامه خانوادگی
  • سند تولد نوزاد
  • مدارک هویتی والدین
  • ترجمه رسمی مدارک تحصیلی
  • رزومه تحصیلی
  • رزومه کاری
  • جوایز بین‌المللی
  • سوابق بورسیه‌های تحقیقاتی
  • اختراع ثبت‌شده
  • توصیه‌نامه از نهاد علمی
  • سوابق علمی و پژوهشی
چگونگی اخذ شهروندی دبی

هزینه دریافت تابعیت و شهروندی دبی بسته به روش انتخابی شما برای دریافت پاسپورت این شهر متفاوت است. گرفتن اقامت از طریق ازدواج و تولد به هزینه خاصی نیاز ندارد و تنها با ثبت درخواست تابعیت، می‌توانید در فرایند اخذ تابعیت دبی قرار بگیرید. دریافت شهروندی از طریق شایستگی نیز شرایط ویژه خود را دارد و معمولا هزینه‌های کمتری را دربر دارد.

اخذ تابعیت و شهروندی از طریق اقامت ۳۰ ساله و خرید ملک و سرمایه‌گذاری نیازمند هزینه بسیار زیادی است. برای اقدام از این طریق، بسته به مدت‌زمان ویزای ۵ یا ۱۰ ساله، باید بین ۱٫۳میلیون تا ۲٫۷میلیون دلار سرمایه داشته باشید تا پس‌از‌آن بتوانید پاسپورت امارات را بگیرید.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

مدت زمان اخذ شهروندی دبی براساس روشی که از طریق آن برای دریافت تابعیت اقدام می‌کنید، متفاوت است. باوجوداین، شرایط و قوانین امارات به‌گونه‌ای است که به‌آسانی و در مدت‌زمان کوتاه به خارجیان شهروندی و تابعیت اعطا نمی‌کند.

اخذ تابعیت و شهروندی از طریق سرمایه‌گذاری و سایر روش‌های تمدید اقامت‌های ۵ و ۱۰ ساله، حداقل به ۳۰ سال زمان نیاز دارد. اخذ تابعیت از طریق ازدواج تقریبا ۷ سال طول خواهد کشید و فرزندی که پدرش تابعیت امارات را داشته باشد، بلافاصله و درصورت داشتن مادر اماراتی، ۶ سال بعد تابعیت و شهروندی دبی را دریافت می‌کند.

اخذ تابعیت از طریق شایستگی نیز شرایط متفاوتی دارد که در ابتدا معمولا اقامت ۵ یا ۱۰ ساله اعطا می‌شود و سپس تابعیت و شهروندی دائم به متقاضیان واجدشرایط تعلق می‌گیرد. به‌طور کلی، اخذ تابعیت و شهروندی فرایندی طولانی و دشوار دارد و بسیار زمان‌بر است.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

اقامت دائم و شهروندی و اخذ تابعیت دبی ۲ مقوله متفاوت از یکدیگر هستند که حقوق مختلفی را برای هر فرد ایجاد می‌کنند. در اقامت دائم، معمولا اجازه اقامت ۵ یا ۱۰ ساله در این شهر به شما داده می‌شود که براساس آن می‌توانید از خدمات بهداشتی و درمانی و تفریحی کل کشور امارات به‌طور کامل استفاده کنید. درمقابل، شهروندی و اخذ تابعیت دبی اجازه اقامت در این شهر را برای مدت‌زمان نامحدود به شما می‌دهد.

هنگامی‌که شهروندی و تابعیت را دریافت کنید، واجدشرایط دریافت پاسپورت امارات خواهید بود و با حفظ تابعیت سرزمین مادری‌تان، می‌توانید شهروندی را اخذ کنید. با در دست داشتن پاسپورت امارات، بدون نیاز به ویزا می‌توانید به بیشتر از ۱۰۰ کشور دنیا، از‌جمله کشورهای حوزه شنگن، سفر کنید.

یکی دیگر از تفاوت‌های شهروندی دبی با اقامت دائم این کشور، حق رای است. با داشتن اجازه اقامت دائم، می‌توانید از امتیاز کار و زندگی و تحصیل در امارات بهره‌مند شوید؛ اما درصورت برگزاری انتخابات، حق رای نخواهید داشت. پس از اخذ تابعیت و شهروندی دبی، درصورت رسیدن به سن قانونی می‌توانید با این کشور رابطه معنوی و اجتماعی برقرار و در انتخابات شرکت کنید و رای دهید.

اقامت دائم دبی پس از مدت‌زمان معینی باید تمدید یا لغو شود. شهروندی و تابعیت دبی فقط در شرایط بسیار خاص ابطال می‌شود و در اغلب مواقع ابطال‌نشدنی است. شهروندی دبی نیز برخلاف اقامت دائم، می‌تواند از پدرومادر نسل‌به‌نسل به فرزندان انتقال پیدا کند.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

اخذ تابعیت و شهروندی دبی برای متقاضیان خارجی فقط در شرایط خاصی امکان‌پذیر است که پیش‌تر به آن‌ها اشاره کرده‌ایم. با‌این‌حال در‌صورت اخذ تابعیت و پاسپورت امارات، می‌توانید از مزایای بسیار زیاد آن بهره‌مند شوید.

مزایای اخذ تابعیت و شهروندی دبی عبارت‌اند از:

اخذ تابعیت و شهروندی دبی ثبات و امنیت اقتصادی را برای شهروندان و خانواده‌هایشان فراهم می‌کند و به آنان اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی بابت تمدید ویزا یا مجوز اقامت در امارات زندگی و کار و سرمایه‌گذاری کنند.

ساکنان و شهروندان دبی به مراقبت‌های بهداشتی و آموزشی و خدمات عمومی بسیار با‌کیفیت دسترسی دارند. دبی به بهره‌مندی از زیرساخت‌های پیشرفته و استاندارد‌های مطلوب زندگی‌ شناخته می‌شود و امکان دسترسی به امکانات عالی را برای ساکنانش فراهم می‌کند.

دبی یکی از مراکز تجارت جهانی با اقتصاد پویا و فضای کارآفرینی پررونق است. ساکنان و شهروندان این کشور به فرصت‌های تجاری متنوعی، از‌جمله ایجاد مشاغل و دسترسی به خدمات مالی و مشارکت در صنایع گوناگون دسترسی دارند.

امارات متحده عربی به کشوری با قوانین مالیاتی سهل‌گیرانه و نداشتن قانون مالیات بر درآمد شخصی یا مالیات بر سود سرمایه اولیه شناخته شده است. ساکنان و شهروندان دبی می‌توانند از مزایای معافیت از مالیات بر درآمد و فرصت‌های سرمایه‌گذاری مختلف بهره‌مند شوند.

دبی یکی از پاسپورت‌های قدرتمند جهان را دارد. متقاضیان بین‌المللی اخذ تابعیت و شهروندی دبی با دریافت پاسپورت این شهر، می‌توانند به بیش از ۱۰۰ کشور جهان بدون ویزا سفر کنند یا برای تحصیل و کار به کشورهای مختلف بروند.

ساکنان و شهروندان دبی می‌توانند از اعضای خانواده خود برای اخذ ویزای اقامت این شهر حمایت کنند و دولت امارات اجازه می‌دهد تا شهروندان خارجی با خانواده‌هایشان در امارات زندگی کنند.

دبی شهری است که به تنوع فرهنگی فراوان شناخته می‌شود. ساکنان و شهروندان دبی این فرصت را دارند تا در محیطی چندفرهنگی زندگی و با دیگر فرهنگ‌ها ارتباط و تعامل برقرار کنند.

چگونگی اخذ شهروندی دبی

در سال‌های گذشته، راه‌ های اخذ تابعیت و شهروندی دبی برای متقاضیان خارجی تا حد زیادی آسان‌ شده است و متقاضیان بیشتری می‌توانند شهروندی دبی را دریافت کنند و از مزایای پاسپورت امارات بهره‌ ببرند. اقامت ۳۰ ساله، ازدواج، تولد و شایستگی، ازجمله روش‌هایی است که براساس آن‌ها می‌توانید تابعیت و شهروندی دبی را به‌دست آورید.

به‌طور کلی، شرایط و قوانین امارات به‌گونه‌ای است که به‌آسانی و در مدت‌زمان کوتاه به خارجیان شهروندی و تابعیت اعطا نمی‌کند. اخذ تابعیت و شهروندی دبی از طریق سرمایه‌گذاری، حداقل به ۳۰ سال زمان نیاز دارد. گرفتن تابعیت از طریق ازدواج نیز تقریبا ۷ سال طول خواهد کشید. فرزندی که پدرش تابعیت امارات را داشته باشد، بلافاصله پس از تولد و درصورت داشتن مادر اماراتی، در ۶ سالگی تابعیت دبی را دریافت می‌کند.

اما نکته مهم و پایانی‌ای وجود دارد این است که کشور و وطن هر کس بهترین مأمن برای پیشرفت و سرمایه گذاری است زیرا کشور هر کس بیشتر تشابهات فرهنگی را با فرد دارد و در صورت بروز مشکل می تواند به عنوان یک هم وطن به کار خود رسیدگی کند ولی در کشور دیگر او هر چقدر هم تابعیت داشته باشد وطنش جای دیگری است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=62534

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.