تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
0

کمبود مس؛ از علل شیوع تا درمان

  • کد خبر : 61596
  • 29 شهریور 1403 - 11:00
کمبود مس؛ از علل شیوع تا درمان
کمبود مس در بدن به طور کلی شیوع بالایی ندارد اما درصد زیادی از کسانی که تحت عمل‌های جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند، ممکن است در معرض کمبود مس قرار بگیرند.

«صبح من» با مطالب پزشکی: کمبود مس در بدن به طور کلی شیوع بالایی ندارد اما درصد زیادی از کسانی که تحت عمل‌های جراحی کاهش وزن قرار می‌گیرند، ممکن است در معرض کمبود مس قرار بگیرند.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم، متخصص داخلی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی ضمن بیان این مطلب در گفتگو با مجله‌ی خبری «صبح من» افزود: علاوه بر مواردی که گفته شد، کسانی که تحت جراحی روده و یا برداشتن تومورهای روده قرار گرفته‌اند و همچنین کسانی که مکمل‌های روی و الکل مصرف کرده‌اند نیز ممکن است در معرض کمبود مس قرار داشته باشند.

به گفته‌ی دکتر نکوقدم، علائم کاهش مس شامل دو دسته هستند؛ درگیری سیستم خونی که به صورت کاهش سلول‌های خونی، کم خونی، کاهش پلاکت‌ها و کاهش گلبول سفید خود را نشان می دهد و درگیری سیستم عصبی که شامل اختلال تعادل، بی حسی اندام و کاهش قدرت عضلانی است.

این متخصص داخلی در پایان گفت: درمان این بیماری پس از تشخیص، بسیار ساده بوده و شامل درمان‌ با مکمل‌های دارویی و خوراکی است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61596

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.