تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟

  • کد خبر : 61549
  • 29 شهریور 1403 - 12:00
کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
با خرید یک لاستیک خوب می‌توان رانندگی با کیفیت‌تری را تجربه کرد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که، بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟ برای اینکه بتوانید تشخیص خوب و مناسبی داشته‌باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

«صبح من» با خودرو: بسیاری از کارشناس‌های حوزه خودرو، بر این باور هستند که لاستیک ماشین، یکی از اصلی‌ترین بخش‌های مهم خودرو است که باید در خرید آن، دقت زیادی کرد و به نکات مهمی توجه داشت. با خرید یک لاستیک خوب می‌توان رانندگی با کیفیت‌تری را تجربه کرد. حال سوالی که پیش می‌آید این است که، بهترین لاستیک ایرانی کدام است؟ بهترین لاستیک‌های ایرانی شامل: کویر تایر، بارز و یزد تایر هستند. البته برای انواع ماشین های سواری و سنگین، بهترین برند ممکن است متفاوت باشد. همچنین توجه کنید که مقایسه لاستیک های ایرانی با خارجی، مقایسه درستی نیست. برای مقایسه بیشتر بهترین تایر‌های ایرانی در ادامه همراه ما باشید.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، لازم به ذکر است که فناوری‌های نوین و نسل جدید تایر‌ها، تنها ۵ درصد از وزن خودرو را متحمل می‌شوند و مابقی آن فشار بر باد داخل لاستیک قرار می‌گیرد. البته اگر این تعادل از بین برود، احتمال بروز حادثه نیز وجود دارد. برای اینکه بتوانید تشخیص خوب و مناسبی داشته‌باشید، تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب

برای اینکه بدانید، کدام لاستیک ایرانی بهتر است، باید ویژگی‌های یک لاستیک مرغوب را بررسی کنید تا علاوه بر صرفه جویی در هزینه‌های خود، اطمینان خاطری برای تردد و رفت و آمد با ماشین داشته‌باشید. از جمله عوامل و ویژگی‌های یک لاستیک خوب، می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • طرح آج لاستیک
  • عمر آج لاستیک
  • تاریخ تولید
  • بار مجاز
  • سرعت مجاز
  • اندازه تایر

عاج لاستیک علاوه بر تاثیر زیادی که، بر زیبایی تایر دارد، کاربردهای مختلفی نیز دارد. شرکت‌های مختلفی هستند، که تنوع بسیاری برای طرح آج‌های لاستیک خود در نظر گرفته‌اند. عاج لاستیک نقش مهمی ‌در راندن آب سطح جاده دارد و سنگریزه‌ها را از کف جاده دور می‌کند. همچنین کنترل حرارت و در نهایت قدرت فرمانگیری، با توجه به آج لاستیک، بررسی می‌شود.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب

میزان عمر آج لاستیک نشان دهنده این است که، کدام لاستیک ایرانی بهتر است. عمر آج تایر، با توجه به سایش و اعدادی بین ۱۰۰ تا ۵۰۰ مشخص می‌شود. هرچه مقدار عدد درج شده بیشتر باشد، عمر لاستیک هم بیشتر است.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب

لاستیک هم مانند سایر محصولات کاربردی دارای تاریخ مصرف است و عمر مفید لاستیک‌ها به طور معمول ۵ تا ۶ سال است و بهتر است از شرکتی لاستیک خود را خریداری کنید، که گارانتی برای تایر داشته باشد. اگر به دیواره‌های لاستیک دقت کنید، تاریخ تولید درج شده‌است.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب

بار مجاز و تحمل وزن خودرو، یکی از پاسخ‌های سوال، کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟ می‌باشد. مقدار باری که می‌توان بر روی لاستیک‌ها وارد کرد، با استفاده از شاخص وزن لاستیک مشخص می‌شود. عبور از حد مجاز شاخص بار باعث انهدام لاستیک و موجب تصادف می‌شود.

سرعت مجاز هر لاستیک، در حقیقت حداکثر سرعتی است که می‌تواند در ۱۰ دقیقه تحمل کند. این شاخص با حروف لاتین مشخص می‌شود.

هر خودرویی با توجه به سایز خاص خود، می‌تواند اندازه متفاوتی داشته باشد. هنگام خرید لاستیک باید به توصیه‌های شرکت تولید کننده لاستیک و کارشناس توجه داشته باشید. حال سوالی که به وجود می‌آید، این است که کدام یک از شرکت‌های ایرانی ویژگی‌های گفته شده را در تولید محصولات خود در نظر گرفته‌اند؟ در ادامه برخی از شرکت‌های تولید کننده لاستیک را بررسی خواهیم کرد.

ویژگی‌های یک لاستیک خوب

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟

معرفی بهترین لاستیک‌های ایرانی، با توجه به ارزیابی و نظارت‌های کیفی که برای بررسی نحوه عملکرد لاستیک ماشین، مشخص می‌شود. معرفی بهترین لاستیک‌های ایرانی را می‌توان، با توجه به رضایت‌مندی مشتری‌ها از شرکت‌های تولید کننده، معرفی کرد.

انتخاب لاستیک مناسب، از مهم‌ترین نکاتی است که راننده‌ها به عنوان، یک دغدغه از آن یاد می‌کنند و لاستیک‌ها در دسته تجهیزات اصلی خودرو قرار دارند و توجه کیفیت آنها باعث می‌شود، که تردد خودرو ایمن باشد. در اینجا برخی از شرکت‌های تولید کننده لاستیک را بررسی خواهیم کرد.

گروه صنعتی بارز را به عنوان، اولین کارخانه تایر سازی می‌شناسند. تایر بارز در بازار لاستیک ایران از کیفیت و تکنولوژی بسیار بالایی برای تولید لاستیک‌های خود استفاده می‌کند، تا میزان رضایت مشتری‌های خود را افزایش دهد. به طور حتم می‌توان این گروه صنعتی لاستیک بارز را جزو بهترین تولید کننده تایر‌های ایرانی، نام برد.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
لاستیک بارز

از دیگر شرکت‌های معتبر و باکیفیت تولید کننده لاستیک ایرانی، می‌توان گروه لاستیک دنا را نام برد. این شرکت تولید کننده لاستیک‌های ایرانی برای سایز‌های سنگین و نیمه سنگین است. شرکت‌های بسیاری وجود دارند، که با به کارگیری تکنولوژی این شرکت، تولیدات خود را به بازار عرضه کرده‌اند. همچنین لاستیک دنا را می‌توان، جزو بهترین لاستیک‌های ایرانی دانست.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
لاستیک دنا

در ادامه پاسخ به بهترین لاستیک ایرانی، می‌توان کویر تایر و شرکت کویر را نام برد، که یکی از بهترین تولید کننده‌های صنعت تایر است. این مجموعه با توجه به افتخاراتی که در طی سال‌های فعالیت خود کسب کرده‌است، جزو بهترین تایر‌های ایرانی معرفی شده‌است. همچنین علاوه بر افزایش میزان رضایت مشتری‌ها، از محیط زیست هم حفاظت می‌کند.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
کویر تایر

مجتمع صنعتی آرتاویل تایر با نام تجاری گلدستون، شناخته شده‌است و با توجه به اینکه سابقه تولید کمتری نسبت به شرکت‌های دیگر دارد، اما در لیست بهترین تولید کننده‌های لاستیک‌های ایرانی قرار گرفته و طرفدارهای خاص خود را دارد. با توجه به کیفیت لاستیک گلدستون این شرکت تایرهایی برای بایاس وانتی، سنگین، کشاورزی و سواری را تولید می‌کند.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
لاستیک سازی گلدستون

یزد تایر دارای ۴۵ سال سابقه در تولید لاستیک ایرانی است. این شرکت از اطلاعات و فناوری، شرکت ژاپنی IRC استفاده می‌کند و همکاری نزدیکی با وردشتاین هلند دارد. همکاری این دو شرکت معروف، موجب شده است که، یزد تایر اولین تولید کننده تایرهایی مخصوص، برای سرعت بیشتر از ۲۵۰ کیلومتر، باشد.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
یزد تایر

یکی از شرکت‌های قدیمی تولید لاستیک، برای انواع ماشین‌های سبک و سنگین، پارس تایر است. تولیدات این کمپانی به کشورهای حوضه خلیج فارس صادر می‌شود. شرکت پارس تایر در تولید لاستیک‌های خود، از اطلاعات و فناوری شرکت پیرلی ایتالیا استفاده می‌کند.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
پارس تایر

شرکت کیان تایر فعالیت خود را، به وسیله همکاری با شرکت گوودریچ آمریکا، شروع نمود. با گذشت زمان کیان تایر به لاستیک البرز تغییر نام داد. این تولید کننده ایرانی از دانش و اطلاعات تولیدکنندگان امریکایی، در تولید لاستیک‌های خود، استفاده می‌کند.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
کیان تایر

یکی از شرکت‌های قدیمی، تولید کننده انواع تیوب و تایر ایرانی، ایران تایر است که با یک کمپانی لاستیک سازی آمریکایی مشارکت دارد.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
ایران تایر

در اواسط دهه ۵۰ شمسی، شروع به فعالیت نمود. این کمپانی ایرانی بهترین تولید کننده تایر برای ماشین‌های کشاورزی است. لاستیک‌های ایران یاسا بهترین انتخاب برای کشاورزان است.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
ایران یاسا

تک تایر آذر، در ابتدا در زمینه روکش‌گزاری لاستیک‌های فرسوده، فعالیت می‌کرد. همین موضوع موجب شد که، این کمپانی در میان رانندگان ماشین‌های سنگین و صنعتی محبوب شود. از آن‌جایی که تایر این نوع از ماشین‌ها گران قیمت هستند، خریداری روکش، موجب کاهش هزینه برای رانندگان و صاحبان این ماشین‌ها، می‌شود. در نهایت اگر به دنبال ارزان‌ترین لاستیک ایرانی هستید، تک تایر آذر بهترین گزینه است.

کدام لاستیک ایرانی بهتر است؟
تک تایر آذر

رتبه بندی‌های بهترین لاستیک ایرانی

معمولا اکثر دارندگان خودرو، با این سوالات رو به رو می‌شوند که: کدام برند لاستیک ایرانی بهتر است؟ بهترین لاستیک ایرانی چیست؟ برای مقایسه کیفیت باید چه نکاتی رو مد نظر قرار دهیم؟ یا اینکه با کیفیت‌ترین لاستیک ایرانی کدام است؟ در همین راستا باید بدانید با توجه به نظر سنجی‌های انجام شده، افراد لاستیک‌های داخلی را انتخاب و خریداری می‌کنند، که کیفیت بالاتری نسب به سایر تایر‌ها داشته باشند.

یک لیست مشخص با درصد‌های ارزیابی شده از نظرات مشتری‌ها، با عنوان رتبه بندی کیفیت لاستیک‌های ایرانی در دسترس است. براساس این لیست، کیفیت لاستیک به ترتیب زیر است:

  • تایر بارز: ۷۴ درصد
  • کویر تایر: ۱۰ درصد
  • یزد تایر: ۶.۵ درصد
  • ایران تایر: ۵ درصد
  • تایر دنا: ۴.۵ درصد

نکات مهم هنگام خرید لاستیک

هنگام خرید لاستیک به نکات زیر توجه کنید، تا انتخاب بهتری داشته باشید:

  • از لاستیکی استفاده کنید که استاندارد SWR داشته باشد.
  • هنگام انتخاب لاستیک به مواردی چون:  خودرو، شرایط رانندگی، سرعت و سطح جاده‌ها  دقت داشته باشید.
  • زمان‌های بازدید از لاستیک‌های خودرو را برای ایمنی بالاتر و ماندگاری بیشتر تایر‌های خود در نظر بگیرید.
  • باد لاستیک‌های خودرو را حداکثر ماهی ۱ بار چک کنید.
  • بالانس چرخ‌ها را به دقت کنترل کنید.
  • بهتر است که تمام ۴ لاستیک را از یک شرکت تولید کننده خریداری کنید.

مواردی که گفته شد در حقیقت پاسخی به سوال ابتدای مطلب است، که بدانیم هنگام خرید تایر، کدام لاستیک ایرانی بهتر است و برای اینکه هزینه افراد کاهش پیدا کند، باید نکات مهم را در نظر گرفت. همچنین نکته دیگر اینکه توجه به کیفیت لاستیک در کاهش مصرف سوخت تاثیرگذار خواهد بود.

آیا کیفیت لاستیک‌های ایرانی با خارجی برابری دارد؟

به طور حتم، پاسخ این سوال خیر است و محصولات تولید شده ایرانی نسبت به برند‌های خارجی چندان به روز نبوده و در برخی از موارد دیده می‌شود، که در این مقایسه کیفیت تایر‌های خارجی بیشتر است. لاستیک‌های ایرانی را می‌توان با لاستیک‌های اقتصادی چینی مقایسه کرد. همچنین تحریم‌های اقتصادی در سال‌های اخیر، باعث شده‌است که کمبود مواد اولیه برای تولید تایر‌های ایرانی کاهش پیدا کند و همین موضوع در کیفیت این لاستیک‌ها تاثیرات منفی داشته است.

آیا کیفیت لاستیک‌های ایرانی با خارجی برابری دارد؟

آیا از لاستیک‌های نرخ دولتی که عرضه می‌شود می‌توان استفاده کرد؟

با توجه به افزایش قیمت لاستیک، در ایران و همزمان با بحران تحریم‌ها، سامانه‌ای برای متقاضی‌های لاستیک راه اندازی شد که با نرخ دولتی و ارزان‌تر لاستیک‌ها را در اختیار مصرف کننده‌ها قرار می‌دهد. توجه کنید که، در این طرح‌های عرضه دولتی، برند‌های ارزان قیمت‌تر و با کیفیت کمتر فروش می‌رود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که یک خودرو عمومی ‌مانند تاکسی دارید، می‌توانید از این لاستیک‌ها استفاده کرده و یک جفت تایر به صرفه را خریداری کنید.

انتخاب بهترین لاستیک ایرانی یا خرید تایر خارجی

بیشتر خودرو‌های تولید شده در ایران از فناوری دهه‌های ۱۹۸۰ و ۱۹۹۰ میلادی، استفاده می‌کنند که در این خودرو‌ها استفاده از تایر‌های پهن‌تر و بزرگتر، فواید بهتری دارد و فرمان پذیری بهتری دارد. اگر در شرایطی قرار گرفتید که بین تایر‌های استاندار خارجی و لاستیک‌های پهن باید انتخاب می‌کردید، به طور حتم لاستیک تولید ایرانی را انتخاب کنید.

به طور کلی خرید لاستیک یکی از دغدغه‌های افراد است و برای اینکه بدانید، کدام لاستیک ایرانی بهتر است، باید نکات گفته شده در این متن را با دقت مطالعه کرده و با توجه به شرایط مالی، نوع خودرو و کیفیت مد نظر خود یک انتخاب ایده ال داشته باشد.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61549

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.