تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

چگونگی اخذ شهروندی کشور چین

  • کد خبر : 61569
  • 29 شهریور 1403 - 16:00
چگونگی اخذ شهروندی کشور چین
اقامت در کشور چین به دو صورت دائم و موقت تعریف می شود. برای به دست آوردن اقامت در کشور چین از راه های تحصیل، ازدواج، تولد کودک، سرمایه گذاری و کار می توان اقدام کرد. هر کدام از این نوع اقامت ها شرایط خاص و ویژه ای دارد که در متن این مقاله تمامی موارد مانند شرایط، مدارک و هزینه آن ها شرح داده شده است.

«صبح من» با مسائل حقوقی: امروزه مردم برای به دست آوردن شرایط بهتر زندگی مهاجرت به کشورهای پیشرفته را انتخاب می کنند. یکی از بهترین کشورها برای دریافت اقامت که می توان به عنوان مقصد مهاجرت انتخاب کرد، اقامت در چین است. با توجه به وضعیت خوب اقتصادی و توسعه در این کشور شرایط برای داشتن شغل و منبع درآمد بالا مناسب است.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، اقامت در کشور چین به دو صورت دائم و موقت تعریف می شود. برای به دست آوردن اقامت در کشور چین از راه های تحصیل، ازدواج، تولد کودک، سرمایه گذاری و کار می توان اقدام کرد. هر کدام از این نوع اقامت ها شرایط خاص و ویژه ای دارد که در متن این مقاله تمامی موارد مانند شرایط، مدارک و هزینه آن ها شرح داده شده است.

انواع اقامت در چین

همه افراد در هر جایگاهی که باشند تلاش می کنند تا شرایط خود را ارتقا دهند. از جمله راه کارهای ارتقا شرایط زندگی، مهاجرت به کشورهای دیگر با شرایط مناسب تر است. هر فرد در زمان اقدام برای مهاجرت باید شرایط مختلف کشور مقصد را به خوبی بسنجد. علاوه بر این افراد باید تحصیلات، تخصص و تجربه کاری، شرایط زندگی کشور مقصد و فرهنگ آن کشور را نیز مد نظر قرار دهند.

از آنجا که کشور چین امروزه به یکی از بزرگترین قطب های اقتصادی و تجاری جهان تبدیل شده است می تواند گزینه مناسبی برای مهاجرت و اقامت در چین باشد. با توجه به امکانات و شرایط و هزینه خوب اقتصادی این کشور امروزه شاهد افزایش میزان درخواست مهاجرت است.

کشور پهناور و خوش آب و هوای چین یکی از بهترین محیط ها برای ادامه تحصیل، پیدا کردن شغل مناسب و درآمد بالا است. با توجه به تقاضای بالای افراد برای دریافت اقامت از این کشور، قوانین پذیرش افراد و ارائه اقامت پروسه سخت و طولانی دارد. متقاضیان دریافت اقامت در چین می توانند با توجه به شرایط یکی از انواع اقامت در چین یعنی اقامت دائم یا موقت را دریافت کنند.

این نوع از اقامت دارای مزایا و امتیازات ویژه ای است هر چند به دست آوردن آن کار سختی است و شرایط خاص خود را دارد. در این نوع از اقامت، فرد تمامی امتیازات یک شهروند قانونی را دارد. در اقامت دائم مهاجر دارای پاسپورت قانونی است و از حقوق شهروندی برخوردار است.

اقامت موقت نوع دیگری از انواع اقامت است. در این نوع، شخص با توجه به نوع درخواست او برای دریافت اقامت برای مدت زمان مشخصی می تواند در آن کشور زندگی کند. بر اساس نوع اقامت دریافت شده فرد دارای امتیازاتی است، اما پس از پایان مدت زمان باید نسبت به خروج از این کشور اقدام کند.

انواع اقامت در چین

روش های اقامت در چین

روش های اقامت در چین متفاوت می باشد. از جمله این روش ها می توان به اقامت تحصیلی، اقامت ازدواج، اقامت تولد، اقامت از طریق سرمایه گذاری و اقامت وابسته به کار اشاره کرد. در هر کدام از انواع این اقامت ها با توجه به شرایط و مدارک فرد، می تواند هر کدام از انواع اقامت (دائم/موقت) را دریافت کند. در ادامه متن هر کدام ار این نوع اقامت ها جداگانه بررسی شده است.

متقاضیان دریافت این ویزا باید مدرک زبان معتبر (چینی یا انگلیسی) ارائه دهند. تحصیل در چین رایگان نیست و دانشجویان مجوز چند ساعت کار در هفته را دارند. این نوع از ویزا موقت است و دانشجو موظف است پس از پایان تحصیل به کشورش بازگردد. برای جلوگیری از این امر فرد می تواند ویزای تحصیلی را به ویزای کاری تبدیل کند و مدت زمان ویزای خود را تمدید کند.

روش های اقامت در چین

دریافت اقامت از طریق ازدواج با یک تبعه چینی یکی دیگر از راه های دریافت اقامت این کشور است. در این پروسه شخص باید ثابت کند که ازدواج بر پایه علاقه بوده و صرفا برای به دست آوردن اقامت این کشور نیست.

روش های اقامت در چین

عموما در کشورهای مختلف دریافت اقامت تولد بر اساس قانون خون و خاک انجام می شود. قانون خون: کودکی که تازه متولد شده است بر اساس اقامت پدر و مادرش اقامت دریافت می کند. قانون خاک: کودکی که تازه متولد شده است جدا از تابعیت والدینش تابعیت آن کشور را که در آنجا متولد شده است را نیز به دست می آورد.

روش های اقامت در چین

با توجه به رشد اقتصادی کشور چین و توسعه اقتصادی رو به رشد این کشور اشخاص می توانند برای اقامت از طریق هزینه و سرمایه گذاری اقدام کند. برای دریافت این نوع از اقامت شخص باید بر اساس منطقه جغرافیایی کشور چین سرمایه را وارد کشور کند، ثبت شرکت انجام دهد و یا ملکی خریداری کند.

روش های اقامت در چین

با توجه به رشد اقتصادی کشور چین و نیاز این کشور به نیروی کار متخصص روزانه افراد زیادی برای به دست آوردن این فرصت مناسب در سایت های کاریابی در چین جستجو کرده و اقدام به دریافت ویزای کار این کشور می کنند. این ویزا موقت برای مدت زمان مشخص شده در قرارداد کاری صادر می شود.

روش های اقامت در چین

شرایط اقامت در چین

با توجه به امتیازاتی که قرار است پس از دریافت اقامت به شخص مهاجر داده شود هر کشوری با توجه به قوانین، مقررات و شرایط خاص خود را اعلام می کنند. کشور چین برای اعطا شرایط اقامت در چین قوانین خاصی را اعلام کرده است. فرد باید قبل از اقدام به درخواست اقامت در چین نسبت به مطالعه ضوابط آن ها اقدام کند.

افرادی که قصد درخواست اقامت تحصیلی دارند باید نسبت به داشتن مدرک زبان چینی یا انگلیسی اقدام کنند. در صورت نداشتن مدرک زبان باید درخواست شرکت در دوره آمادگی زبان انگلیسی را ارائه دهد. تحصیل در کشور چین رایگان نیست، اما به نسبت بسیاری از کشور های دیگر ارزان قیمت محسوب می شود.

داشتن شرایط مالی مناسب برای پرداخت هزینه های دوران تحصیل لازم و ضروری است. شرایط سرمایه گذاری در کشور چین بسیار سخت گیرانه است. در این حالت فرد می تواند از راه های مختلفی مثل ثبت شرکت، سرمایه گذاری مالی و خرید ملک در چین اقدام کند. فرد برای دریافت اقامت از طریق سرمایه گذاری باید بتواند بر اساس منطقه مشخص شده مقدار وجه معینی را پرداخت کند.

در خرید ملک، مهاجر باید ثابت کند که مدت یک سال گذشته در این کشور زندگی کرده است. ضمن اینکه فرد باید سالانه مبلغ مشخص شده مالیات ملک یا شرکت خود را به دولت چین پرداخت کند. متقاضی دریافت اقامت ازدواج باید مدارک مستدل نسبت به اثبات واقعی بودن این ازدواج را ارائه دهد. این ازدواج باید دفتر ثبت رسمی و قانونی چین ثبت شده باشد. برای دریافت این نوع از اقامت فرد باید مدت ۹ ماه در سال را در چین بگذراند.

پس از گذشت ۵ سال در صورت تایید رسمی ازدواج طرفین و همچنین تسلط کامل به زبان چینی فرد می تواند برای دریافت اقامت دائم این کشور اقدام کند.افرادی که قصد دریافت اقامت کاری در کشور چین را دارند باید به تخصص، تحصیلات و شرایط کشور چین و نیروی مورد نیاز این کشور به خوبی دقت کنند. با توجه به وضعیت رو به رشد کشور چین، نیاز به جذب نیروی توانمند دارد.

مدارک لازم برای اقامت در چین

همه افراد برای دریافت اقامت در چین باید بر اساس قانون این کشور، مدارک لازم برای اقامت در چین را مد نظر خود را تحویل سفارت چین دهند. اولین گام در این مرحله شناخت صحیح نوع اقامت فرد مهاجر است. شخص با توجه به نوع اقامت باید مدارک را آماده و تحویل دهد. مدارک مورد نیاز برای اقامت در کشور چین به شرح زیر است:

  • مدرک زبان معتبر (البته برای همه انواع اقامت ها لازم نیست)
  • پاسپورت معتبر همراه با ویزا
  • نتیجه آزمایش ها و معاینات پزشکی
  • مجوز اقامت تایید شده توسط دفتر امنیت عمومی
  • رسید پرداخت هزینه اقامت ( این پرداخت شامل همه اقامت ها نمی شود)
  • عکس در سایز ۴*۶
  • مدارک تحصیلی و کاری

اولین مدرک مهم برای دریافت اقامت، داشتن مدرک معتبر زبان است. برای دریافت اقامت کشور چین داشتن مدرک معتبر زبان انگلیسی و چینی لازم است. البته تمامی اقامت ها نیاز به داشتن مدرک زبان ندارند. از دیگر مدارک مورد نیاز داشتن پاسپورت معتبر همراه با ویزای چین ثبت شده در آن جز ضروری و واجب برای ورود به خاک این کشور است.

انجام معاینات پزشکی برای ورود به این کشور از دیگر مدارک مورد نیاز است. این مدارک اصلی ترین موارد مورد نیاز برای اقامت چین هستند. لازم به ذکر است که هر نوع از اقامت، شرایط و مدارک خاص خود را دارد اما مهمترین این مدارک در بالا قید شده است.

مدارک لازم برای اقامت در چین

هزینه اقامت در چین

هر نوع از اقامت دارای شرایط و مزایای مختلف نسبت به نوع دیگر هستند. فرد بر اساس توانایی های خود نوع اقامت مد نظر را انتخاب می کند. با توجه به قوانین این اقامت فرد باید هزینه ها و مدارک لازم را تحویل دهد. برای دریافت هزینه اقامت در چین ابتدا باید نوع اقامت را مشخص کرد.

تحصیل در دانشگاه ها در چین، رایگان نیست و دانشجویان موظف به پرداخت وجه هستند. اما معمولا دانشجویان خارجی با حضور در دانشگاه های این کشور بورسیه های تحصیلی دریافت می کنند تا هزینه های آن ها کاهش یابد. ضمن اینکه اجازه داشتن کار را نیز دریافت می کنندتا بتوانند تا حدودی هزینه های زندگی در چین را کاهش دهند.

مبلغ اصلی هزینه دریافت اقامت، مربوط به اقامت سرمایه گذاری در چین است. در این نوع از اقامت مبالغ متفاوتی از ۵۰۰ هزار دلار تا یک میلیون دلار باید پرداخت شود. خرید ملک نیز به همین ترتیب است. ضمن اینکه این افراد شامل پررداخت ۳درصد مالیات به دولت چین هستند. با توجه به اینکه هزینه زندگی در کشور چین خیلی بالا نیست،

یکی از بهترین مقصد های مهاجرت، مهاجرت به چین است. برخی از اقامت ها مثل تولد، ازدواج در مرحله اول دریافت نیازمند پرداخت هزینه نیستند. اما در صورت درخواست اقامت دائم از کشور چین فرد موظف به پرداخت هزینه و تحویل رسید پرداختی است.

هزینه اقامت در چین

مزایا و معایب اقامت در چین

توجه به اینکه کشور چین توسعه یافته است و شرایط اقتصادی خوبی دارد می تواند جز بهترین گزینه های اقامت باشد اما ممکن است در کنار خوبی ها و مزایا کمبود هایی نیز داشته باشد که در این بخش به مزایا و معایب اقامت در چین پرداخته شده است.

پیدا کردن شغل مناسب در این کشور کار چندان سختی نیست اما باید توجه کرد که برای دریافت این موقعیت باید در آن زمینه متخصص باشید و سابقه کاری و مدارک درخشانی داشته باشید. در این صورت می تشود از پس هزینه های زندگی در این کشور مانند اجاره خانه در چین و… بر آمد. از دیگر مزایای اقامت در کشور چین می توان به دانشگاه های پیشرفته این کشور اشاره کرد.

تحصیل در این دانشگاه ها با امکانات ویژه علمی و آزمایشگاهی در کنار هزینه کم زندگی برای دانشجویان یکی از مناسب ترین گزینه ها است. با توجه به اقتصاد روبه رشد این کشور، هزینه زندگی گران نیست و جزو مناطق مقرون به صرفه در نظر گرفته می شود. این ویژگی از برترین مزایای دریافت اقامت از کشور چین است .

عیب بزرگ و اصلی در خصوص دریافت اقامت در چین به صورت دائم این است که این کشور دو تابعیت برای یک فرد را نمی پذیرد و اگر شخصی درخواست اقامت دائم داشته باشد باید تابعیت قبلی خود را ترک کند در غیر این صورت اقامت دائم به وی اعطا نمی شود. از دیگر معایب دریافت اقامت کشور چین می توان به تغییرات مداوم قوانین این کشور اشاره کرد. این تغییرات دائمی نوعی از بی ثباتی را برای فرد به وجود می آورد.

وثیقه خروج از کشور مبلغی است که برخی افراد بدون پرداخت آن اجازه خارج شدن از مرزهای ایران را نخواهند داشت. برای کسب اطلاعات بیشتر در این خصوص مقاله زیر را مطالعه نمایید.

اما نکته مهم و پایانی‌ای وجود دارد این است که کشور و وطن هر کس بهترین مأمن برای پیشرفت و سرمایه گذاری است زیرا کشور هر کس بیشتر تشابهات فرهنگی را با فرد دارد و در صورت بروز مشکل می تواند به عنوان یک هم وطن به کار خود رسیدگی کند ولی در کشور دیگر او هر چقدر هم تابعیت داشته باشد وطنش جای دیگری است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61569

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.