تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

چطور چمدان خود را تمیز کنیم؟

  • کد خبر : 61600
  • 29 شهریور 1403 - 14:00
چطور چمدان خود را تمیز کنیم؟
آخرین باری که چمدان خود را تمیز کردید کی بود؟ اگر پاسخ شما هرگز نیست، بهتر است قبل از اینکه چمدان خود را روی تختتان بیندازید و بعد از سفر بعدی، دستمال‌های ضدعفونی‌کننده را بردارید، ادامه‌ی مطلب را بخوانید.

«صبح من» با ترفندها: آخرین باری که چمدان خود را تمیز کردید کی بود؟ اگر پاسخ شما هرگز نیست، بهتر است قبل از اینکه چمدان خود را روی تختتان بیندازید و بعد از سفر بعدی، دستمال‌های ضدعفونی‌کننده را بردارید، فکر کنید.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ در حین سفر با شما در قطار، هواپیما و اتومبیل، چمدان ممکن است کثیف شود. چمدان ها و کیف های مسافرتی نه تنها خط و خش ها را جمع می کنند، بلکه می توانند محل رشد باکتری ها و سایر میکروب ها نیز باشند.

تمیز کردن چمدان می‌تواند به افزایش عمر مفید آن و حفظ ظاهری آراسته کمک کند. روش تمیز کردن چمدان بستگی به نوع جنس و مواد ساخت آن دارد. همیشه دستورالعمل‌های تولیدکننده را برای تمیز کردن چمدان بررسی کنید، زیرا برخی از چمدان‌ها ممکن است نیاز به روش‌های خاص داشته باشند. اما به طور کل تمیز کردن کیف های بزرگ مسافرتی بسیار شبیه به هم هستند.

برای اینکه چمدان خود را و هر چیزی که در داخل آن بسته بندی می کنید ، مرتب و بهداشتی نگه دارید، با ما همراه باشید تا نحوه تمیز کردن چمدان را یاد بگیرید.

آنچه شما نیاز دارید

  • تجهیزات / ابزار
  • پارچه میکروفیبر
  • دستمال ضد عفونی کننده
  • پاک کننده همه منظوره
  • صابون ظرف

چگونه داخل چمدان را تمیز کنیم؟

برای شروع، تمام دسته ها را با دستمال ضد عفونی کننده یا پاک کننده همه منظوره پاک کنید . اگر چمدان شما چرخ دارد، آن را نیز به خوبی پاک کنید.

برای کیسه‌های بدون چرخ، قسمت پایین آن را پاک کنید، زیرا مطمئناً زمان زیادی را در تماس مستقیم با کف‌های کثیف صرف کرده است.

این برای همه ما اتفاق می‌افتد، شاید در جیب چمدان‌تان انبوهی از جوراب یا تی‌شرت فراموش شده باشد. همه اقلام، از جمله جیب های قابل اتصال و کیسه های لباسشویی را بردارید.

آن اقلام را به طور جداگانه در ماشین لباسشویی بشویید یا با دست در یک کاسه آب با مواد شوینده لباسشویی بشویید .

چمدان خود را کاملا باز کنید و آن را تکان دهید. این باید به رهاسازی هر گونه زباله بزرگتر کمک کند.

بعد، داخل چمدان خود را جاروبرقی بکشید، مطمئن شوید که گوشه ها و شکاف های کوچک را از دست ندهید.

یک پارچه میکروفیبر را فقط با آب خیس کنید و از آن برای پاک کردن تمام قسمت های داخلی چمدان، از جمله آستر، سگک ها و/یا تسمه ها استفاده کنید.

اگر لکه‌ای در روکش پارچه وجود دارد، از آب و مواد شوینده لباس‌شویی نسبت یک به پنج برای تمیز کردن لکه‌ها استفاده کنید. نواحی تحت درمان را دوباره با پارچه ای که فقط آب دارد پاک کنید.

چگونه بیرون چمدان را تمیز کنیم؟

اکنون که داخل کیف خود را تمیز کرده اید، وقت آن است که قسمت بیرونی آن را اصلاح کنید. تکنیکی که استفاده می کنید به این بستگی دارد که یک کیف سخت، پوسته نرم یا چرمی باشد.

آب و صابون ظرفشویی را مخلوط کنید، یک پارچه میکروفیبر را در محلول آغشته کنید و از آن برای پاک کردن قسمت بیرونی استفاده کنید. شما نمی خواهید از یک اسفنج ساینده استفاده کنید که آن ماده سخت را خراش دهد.

اگر می‌خواهید فراتر از آن بروید، بیرون را با پولیش مبلمان مبتنی بر موم یا واکس خودکار مبتنی بر سیلیکون صاف کنید.

مخلوطی از آب و صابون ظرفشویی تهیه کنید. با استفاده از یک برس تمیز کننده نرم، محلول را به آرامی روی الیاف چمدان بمالید. برای هر نقطه ای که کثیف است ، از مسواک استفاده کنید تا تجمع کثیفی را برطرف کنید.

هنگامی که تمام قسمت های بیرونی را با محلول تمیز کردید، پارچه را با یک پارچه میکروفیبر مرطوب پاک کنید.

برای لکه های عمیق، قسمت بیرونی چمدان پوسته نرم خود را با اسپری تمیزکننده روکش پارچه ای اسپری کنید و ابتدا محصول را روی یک نقطه کوچک تست کنید.

پاک کننده چند منظوره را روی نقاط لکه دار اسپری کنید و فوم را با یک برس نرم روی لکه ها بمالید. پس از پنج دقیقه، کف را با یک پارچه مرطوب پاک کنید و بگذارید هوا خشک شود.

برای تمیز کردن چمدان های چرمی و جلوگیری از آسیب، باید از مصرف آب زیاد خودداری کنید.

با استفاده از یک پارچه میکروفیبر خشک، تمام قسمت بیرونی کیسه را پاک کنید تا هرگونه آلودگی و گرد و غبار پاک شود.

برای جلا دادن کیف چرمی خود، یک پاک کننده مخصوص چرم مانند مبل شوی چرمی را با یک پارچه نرم به دقت روی کیف بمالید. اگر لکه ها باقی ماندند، برای کمک بیشتر با یک پاک کننده چرم حرفه ای تماس بگیرید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61600

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.