تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

(عکس) «مونالیزای ماه»؛ اثری جذاب و خلاقانه از رنگ‌های ماه!

  • کد خبر : 61605
  • 29 شهریور 1403 - 15:00
(عکس) «مونالیزای ماه»؛ اثری جذاب و خلاقانه از رنگ‌های ماه!
این ترکیب هوشمندانه از علم و هنر، به ما یادآوری می‌کند که چگونه جهان ما در هر گوشه‌ای می‌تواند هنر و علم را با هم درآمیزد و زیبایی‌های طبیعی را به شکلی جدید و خلاقانه به تصویر بکشد.

مجله‌ی خبری «صبح من»: ماه، همیشه یکی از پدیده‌های شگفت‌انگیز آسمان شب زمین بوده و در طول تاریخ، توجه بسیاری از منجمان و هنرمندان را به خود جلب کرده است. در این تصویر خلاقانه که ترکیبی از چندین عکس مختلف ماه است، رنگ‌های طبیعی آن به صورت پیکسل‌های تصویری به نمایش درآمده‌اند. این رنگ‌ها که در زمان‌های مختلف ثبت شده‌اند، نتیجه انعکاس نور خورشید بر سطح ماه و تغییر شرایط جَوّی هستند.

یکی از جالب‌ترین جنبه‌های این عکس، نمایش «بازتاب زمین» (Earthshine) است. این پدیده به حالتی گفته می‌شود که نور خورشید پس از برخورد به اقیانوس‌های زمین به سطح تاریک ماه بازمی‌گردد. این بازتاب ضعیف از نور زمین، یکی از رازهایی بود که بیش از ۵۰۰ سال پیش توسط لئوناردو داوینچی کشف و توصیف شد. همین پدیده بازتاب زمین باعث شده تا بخش‌های تیره‌تر این تصویر رنگ‌های خاصی را به خود بگیرند.

اگر از صفحه خود کمی فاصله بگیرید یا تصویر را در اندازه کوچک‌تر ببینید، ممکن است یکی از مشهورترین آثار هنری داوینچی، یعنی «مونالیزا» را مشاهده کنید. این ترکیب هوشمندانه از علم و هنر، به ما یادآوری می‌کند که چگونه جهان ما در هر گوشه‌ای می‌تواند هنر و علم را با هم درآمیزد و زیبایی‌های طبیعی را به شکلی جدید و خلاقانه به تصویر بکشد.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=61605

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.