تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
2

با پروژه‌های جذاب دیزنی در سال‌های پیش‌رو آشنا شوید!

  • کد خبر : 60861
  • 20 شهریور 1403 - 15:00
با پروژه‌های جذاب دیزنی در سال‌های پیش‌رو آشنا شوید!
در این جا تصمیم گرفته ایم کارهای پیش روی این کمپانی اعم از انیمیشن و فیلم را بررسی کنیم آثاری که بی تردید انتشار هرکدام شان اتفاقی تازه در دنیای فیلم و انیمیشن به شمار ‌می‌آیند.

«صبح من» با پویانمایی: فهرست پروژه‌های جدید ابرکمپانی انیمیشن‌سازی دیزنی همیشه کنجکاوی برانگیز بوده است. علاقه مندان دنیای انیمیشن همواره منتظر کار تازه این غول انیمیشن سازی دنیا بوده و هستند، استودیوی فیلمسازی و پخش فیلمی که با قدمتی بیش از یکصد سال همچنان فعال و پررونق است و برخلاف کمپانی‌های بزرگ هم دوره خود همچون کلمبیا، برادران وارنر، متروگلدوین مه‌یر، آرکی او، یونیورسال و… که دیگر نشانی از گذشته پرغرورشان ندارند همچنان باصلابت است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»؛ در این جا تصمیم گرفته ایم کارهای پیش روی این کمپانی اعم از انیمیشن و فیلم را بررسی کنیم آثاری که بی تردید انتشار هرکدام شان اتفاقی تازه در دنیای فیلم و انیمیشن به شمار ‌می‌آیند.

۱) موانا ۲ (Moana 2)

موانا بعد از دریافت یک تماس غیرمنتظره از طرف اجدادِ مسیریاب خود، سفری پرخطر را به سوی سرزمین‌های دوردست در آن سمت اقیانوس‌ها آغاز ‌می‌کند، سفری که شبیه هیچ کدام از ماجراجویی‌های قبلی اش نیست. این قسمت به کارگردانی دیوید دریک جونیور دنباله انیمیشن «موانا» محصول سال ۲۰۱۶ است. آلیئی کراوالیو و دواین جانسون صداپیشه‌های اصلی این انیمه هستند. این انیمیشن قرار است نوامبر امسال در سینماهای آمریکا و جهان اکران شود.

۲) زوتوپیا ۲ (Zootopia 2)

جودی هاپس، خرگوش پلیس شجاع و دوستش نیکی وایلدِ روباه مجددا با یکدیگر همراه ‌می‌شوند تا پرونده‌ای دیگر را حل و فصل کنند. پرونده ای که بی تردید خطرناک ترین و پیچیده ترین کاری است که این دو تا به حال انجام داده اند. جرد بوش فیلمنامه نویس قسمت قبلی، کارگردانی این قسمت «زوتوپیا» را برعهده دارد و جنیفر گودوین و جیسون بیتمن نیز صداپیشه‌های نقش‌های اصلی این کار هستند. «زوتوپیا ۲» قرار است نوامبر سال آینده در سینماها اکران شود.

۳) ترون: آرس (Tron: Ares)

ترون: آرس برخلاف دو مورد قبل که انیمیشن بودند یک فیلم سینمایی علمی تخیلی است که به عنوان سومین فیلم از مجموعه «ترون» شناخته ‌می‌شود. نسخه اصلی و اولی این مجموعه سینمایی در سال ۱۹۸۲ با بازی جف بریجز ساخته شد که بسیاری از جمله جان لستر چهره برجسته دنیای انیمیشن و رییس بخش انیمیشن سازی کمپانی‌های دیزنی و پیکسار از آن به عنوان یکی از پیشگامانه ترین آثار دیزنی یاد ‌می‌کند. لستر درباره این فیلم گفته بود: «بدون ترون، چیزی به نام داستان اسباب بازی وجود نداشت» داستان این نسخه پیش روی کمپانی دیزنی که قرار است سال ۲۰۲۵ اکران شود، چنین است، یک برنامه بسیار پیچیده سطح بالا به نام آرس در یک ماموریت خطرناک از دنیای دیجیتال به دنیای واقعی ارسال ‌می‌شود. جرد لتو، ایوان پیترز، گرتا لی و جودی ترنر-اسمیت بازیگران این فیلم هستند.

۴) یخ‌زده ۳ (Frozen 3)

السا و آنا، اولاف، کریستوف و اسوِن را بر‌می‌دارند و با خود به یک ماجراجویی دیگر ‌می‌برند. نسخه اصلی «یخ زده» در سال ۲۰۱۳ با فروشی نزدیک به ۱.۳ میلیارد دلار در سراسر جهان و برنده شدن جوایز متعدد از جمله دو جایزه اسکار، شور و شوقی عجیب در دنیای انیمیشن ایجاد کرد به طوری که راه را برای ساخت دنباله‌های دیگر بر این انیمشین هموار ساخت. دنباله «یخ زده» در سال ۲۰۱۹ با ۱.۴۵ میلیارد دلار حتی از نظر تجاری موفق‌تر از قسمت اول بود و تا همین اواخر لقب پرفروش‌ترین انیمیشن تاریخ را دارا بود حالا قسمت سوم این مجموعه سینمایی قرار است به سنت دیزنی در ماه نوامبر اکران شود. «یخ زده ۳» قرار است روز جشن شکرگزاری در سال ۲۰۲۷ روی پرده سینماها برود. کریستن بل، ایدینا منزل، جاناتان گروف و جاش گد نیز بار دیگر به عنوان صداپیشه به این انیمیشن برگشته اند.

۵) جمعه عجیب‌تر (Freakier Friday)

با گذشت سال‌ها تسی و آنا به یک بحران هویت دچار می‌شوند. آنا اکنون یک دختر دارد و به زودی قرار است یک دختر دیگر را به فرزندی بپذیرد. نیشا گاناترا کارگردانی دنباله این مجموعه سینمایی را برعهده دارد. قسمت قبلی با عنوان «جمعه عجیب‌» نزدیک به بیست سال پیش به نمایش درآمد که فروش فوق العاده ای را در گیشه تجربه کرد. نسخه سال ۲۰۰۳ داستان مادری بود که در زندگی اش بیش از حد تلاش کرده بود و رابطه اش با دخترش به گونه ای بود که با هم کنار نمی‌آمدند. وقتی جسم آنها با یکدیگر عوض ‌می‌شود، هر یک مجبور ‌می‌شوند خود را برای یک جمعه عجیب و غریب سازگار کنند. در این قسمت مانند نسخه قبل جیمی لی کرتیس و لیندسی لوهان نقش‌های اصلی را بازی ‌می‌کنند.

۶) لیلو و استیچ (Lilo & Stitch)

این لایواکشن بازسازی انیمیشن دیزنی به همین نام محصول ۲۰۰۲ است. دیزنی به مانند اغلب آثار پیش روی خود به فیلم‌های و انیمیشن‌های گذشته این کمپانی نگاهی دوباره انداخته است. داستان انیمیشن لیلو و استیچ درباره برخورد یک دختر کوچولو با فرازمینی ترین موجود کهکشان به نام استیچ است. لیلو یک دختر تنهای اهل هاوایی است که یک سگ کوچک زشت را به فرزندی قبول کرده و نام او را استیچ گذاشته است. استیچ البته در حقیقت موجودی است که از یک سیاره بیگانه فرار کرده و به صورت تصادفی روی زمین فرود آمده است.

۷) سفید برفی (Snow White)

اقتباس لایو اکشن دیزنی از انیمیشن محصول ۱۹۳۷ این کمپانی با نام کامل «سفید برفی و هفت کوتوله» احتمالا مشهورترین پروژه دیزنی در سال‌های پیش رو باشد. پرنسس زیبا و مهربانی به نام سفید برفی وجود دارد که همه موجودات یک قلمرو را مجذوب خود ‌می‌کند به جز نامادری حسودش، هنگامی که آینه جادویی سفید برفی را زیباترین موجود دنیا معرفی ‌می‌کند، سفید برفی باید برای در امان ماندن از ملکه شیطانی، به جنگل فرار کند، جایی که در آن با هفت کوتوله دوست داشتنی رفیق ‌می‌شود. ریچل زگلر و گل گدوت دو بازیگر نام آشنای این روزهای هالیوود به ترتیب نقشه‌های سفید برفی و ملکه شیطانی را بازی ‌می‌کنند. گرتا گرویگ بازیگر و کارگردان مطرح سینما نیز فیلمنامه نویس این کار است. این فیلم که با بودجه بیش از ۲۰۰ میلیون دلار ساخته شده است قرار است ماه مارس ۲۰۲۵ اکران شود.

۸) موفاسا: شیرشاه (Mufasa: The Lion King)

درام موزیکال «موفاسا» به کارگردانی بری جنکینز یک اثر پویانمایی فوتورئالیستی است که به نوعی هم پیش درآمد و هم دنباله بازسازی سال ۲۰۱۹ انیمیشن «شیرشاه» است. کلیت داستان این فیلم در فلاش بک ‌می‌گذرد، جایی که در آن موفاسا یک توله شیر یتیم گمشده و تنها است تا اینکه با شیری دلسوز به نام تاکا- وارث یک دودمان سلطنتی- آشنا ‌می‌شود و این دیدارِ اتفاقی، سرآغاز سفری ‌می‌شود که در آن افراد نامتجانس به دنبال سرنوشت خود ‌می‌گردند و با یکدیگر برای فرار از یک دشمنِ تهدیدگر همکاری ‌می‌کنند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60861

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.