تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
6

روش هایی برای از بین بردن خش روی استیل

  • کد خبر : 9713
  • 12 شهریور 1403 - 17:30
روش هایی برای از بین بردن خش روی استیل
دقت داشته باشید که این آموزش برای خش‌های جزئی است، اگر خش‌ها عمیق و دارای شیارهای بزرگ باشد، یا باید آن‌ها را با ظروف جدید تعویض کرد یا از یک فرد متخصص در این زمینه کمک خواست. اما خودتان می‌توانید در خانه خش‌های جزئی را اصلاح کنید و آن‌ها را از بین ببرید. در ادامه روش‌های از بین بردن خش روی استیل را با هم بررسی می‌کنیم.

«صبح من» با زندگی: استیل ضد زنگ یک انتخاب عالی برای آشپزی، لوازم آشپزخانه، سینک و دیگر اقلام ضروری خانه نظیرِ قاشق، چنگال و ظروف است، چرا که هم با دوام بوده و مقاومت بالایی در برابر خش و لکه دارد و هم قیمت آن نسبت به نقره کمتر است. اما استیل ضد زنگ، ضد گلوله نیست و ممکن است خراش بردارد. در این بخش به شما روش‌های از بین بردن خش روی استیل را آموزش خواهیم داد. با صبح من همراه باشید.

از بین بردن خش روی استیل

دقت داشته باشید که این آموزش برای خش‌های جزئی است، اگر خش‌ها عمیق و دارای شیارهای بزرگ باشد، یا باید آن‌ها را با ظروف جدید تعویض کرد یا از یک فرد متخصص در این زمینه کمک خواست. اما خودتان می‌توانید در خانه خش‌های جزئی را اصلاح کنید و آن‌ها را از بین ببرید. در ادامه روش‌های از بین بردن خش روی استیل را با هم بررسی می‌کنیم.

پرداخت خش‌های جزئی در استیل:

۱- در ابتدا باید جهت پرداخت را تعیین کنید. مهم‌ترین بخش در اصلاح این خش‌های جزئی این است که آن‌ها را در جهت همان خش، پرداخت کنید. با دقت و از فاصله‌ی نزدیک به سطح استیل نگاه کنید و ببینید کدام جهت ادامه‌دار است. این همان جهت خش می‌باشد. کار بر روی خش‌ها می‌تواند، آن را شدیدتر کند، پس باید قبل از عمل جهت آن را تعیین کنید.

۲- یک ترکیب یا پاک کننده غیرسایشی انتخاب کنید. 

۳- پس از انتخات پاک کننده مورد نظر، آن را با باید با آب مخلوط کنید. بعضی از ترکیبات و شوینده‌ها به صورت پودر هستند و قبل از اینکه آن‌ها را بر روی استیل بمالید، باید آن‌ها را خمیر کنید. برای اینکار یک قاشق غذا خوری (۱۴ گرم) پودر را با چند قطره آب مخلوط کنید و به خوبی هم بزنید تا زمانی که خمیر مورد نظر درست شود.

۴- ترکیب به دست آمده را بر روی خش‌های بمالید. برای اینکار چند قطره پاک کننده را بر روی یک پارچه میکرو فایبر بزنید. به همین ترتیب، پارچه‌ی آغشته شده به ترکیب را در جهت خراش و به آرامی اعمال کنید. از آنجایی که این ترکیب غیر سایشی است، می‌توانید آن در سمت جلو و عقب نیز حرکت دهید. تا زمانی که اثری از خش باقی نماند، این کار را ادامه دهید.

۵- حالا باید اثر ترکیب و شوینده را پاک کنید. برای اینکار یک پارچه‌ی میکرو فایبر تمیز را در آب خیس کنید. سپس پارچه را به خوبی بچلانید تا از حالت خیسی درآید. سپس با آن پارچه سطح استیل را به خوبی تمیز کنید. در نهایت با استفاده از یک دستمال خشک، سطح استیل را خشک کنید.

سنباده زدن خراش‌های عمیق‌تر برای از بین بردن خش روی استیل

۱- روش دیگری برای از بین بردن خش روی استیل این است که از محصولات سمباده‌ای استفاده کنید. خراش‌هاپی عمیقی که بر روی سطح استیل هستند، نسبت به خراش‌های جزئی‌تر به کار بیشتری نیاز دارند. برای از بین بردن این خش‌ها باید سنباده استیل و خش پاک کن تهیه کنید.

۲- سپس باید سمباده‌ی انتخابی را مرطوب کنید. برای اینکار می‌توانید از خش پاک کن یا پولیش استفاده کنید. چند قطره از آن‌ها را بر روی سمباده اعمال کنید.

۳- در این مرحله باید سطح ظرف استیل را با سمباده به خوبی مالش دهید. دوباره مانند روش قبلی جهت خراش را پیدا کنید و سمباده مرطوب را بر روی سطح خراش به آرامی حرکت دهید.

۴- کل سطح استیل ضد زنگ را به شکل گفته شده، بکشید. اگر بخواهید یک ناحیه را سمباده بکشید، مجبورید تمام سطح را برای یکنواخت بودن آن، سمباده بکشید. برای نتیجه‌ی بهتر، روند سمباده کشیدن تکرار شود.

تمیز کردن و پولیش استیل

۱- ابتدا سطح استیل را به خوبی تمیز کنید تا گرد و غبار از بین برود. اینکا را بهتر است، با پارچه‌های میکرو فایبر تمیز انجام دهید. این کار باعث پاک شدن، اثرات مواد شوینده در مرحله‌ی حذف خش و لکه‌ی آب می‌شود. حتی زمانی که در حال تمیز کردن هستید، مهم است که در جهت خراش این کار را انجام دهید.

۲- سپس کل سطح را با سرکه تمیز کنید. برای اینکار کمی سرکه بر روی سطح مورد نظر، اسپری کنید و با استفاده از پارچه یا دستمال میکرو فایبر تمیز، سطح استیل را به خوبی پاک کنید.

۳- در آخرین گام، استیل را پولیش بزنید. هنگامی که استیل ضد زنگ تمیز و خشک شد، چند قطره پولیش را به یک دستمال میکروفایبر بمالید. به جای پولیش، می‌توانید از روغن معدنی، روغن گیاهی و یا حتی روغن زیتون استفاده کنید. سپس پارچه را بر روی سطح و بر روی خراش بمالید.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=9713

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.