تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
1

راهکارهایی ساده برای رهایی از شر مورچه‌ها

  • کد خبر : 60242
  • 11 شهریور 1403 - 11:00
راهکارهایی ساده برای رهایی از شر مورچه‌ها
به جز راهکارهای شیمیایی نظیر استفاده از سموم گوناگون، راهکارهای ساده‌ای نیز وجود دارد که با به کار بستن آنها، می‌توان از شر مورچه‌ها، رهایی یافت. در ادامه، به برخی از این راهکارها می‌پردازیم.

«صبح من» با ترفندها: گاهی اوقات با هجوم مورچه‌ها به خانه روبرو می‌شویم و این امر، در فصل تابستان بیشتر رخ می‌دهد.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، به جز راهکارهای شیمیایی نظیر استفاده از سموم گوناگون، راهکارهای ساده‌ای نیز وجود دارد که با به کار بستن آنها، می‌توان از شر مورچه‌ها، رهایی یافت. در ادامه، به برخی از این راهکارها می‌پردازیم:

استفاده از پودر تالک: در مسیر حرکت مورچه‌ها خطی با کمک پودر تالک بکشید. مورچه‌ها از راه رفتن در این خطوط اجتناب می‌کنند.

استفاده از پوست خیار: پوست خیار برای مورچه‌ها سمی است، بنابراین می‌توانید پوست خیار را در مکان‌هایی که ظاهر می‌شوند، قرار دهید.

استفاده از کنجد: کنجد، حس بویایی را که مورچه‌ها برای به دست آوردن غذا به آن تکیه می‌کنند، مختل می‌کند، بنابراین کنجد را در ظرفی روباز نزدیک محل تجمع مورچه‌ها و مسیر حرکت آنها قرار دهید.

استفاده از سرکه: سرکه را در بطری بریزید و محل ظاهر شدن مورچه‌ها و جاهایی که در اطراف درها، آشپزخانه و زهکشی پنجره‌ها حرکت می‌کنند، اسپری کنید و هر از چند گاهی این کار را تکرار کنید.

استفاده از ادویه‌ها: ادویه‌ها مواد تندی هستند که مورچه‌ها از آنها متنفرند، بنابراین می‌توانید از برخی ادویه‌ها مانند دارچین، سیر، میخک یا فلفل سیاه استفاده کنید و آنها را در محل ظاهر شدن مورچه‌ها قرار دهید یا با آب مخلوط کنید و در داخل مسیر حرکت یا لانه‌ی مورچه‌ها، اسپری کنید.

در پایان باید تأکید کنیم، تمیز نگه داشتن خانه و قرار ندادن باقیمانده غذا در محل دسترس مورچه‌ها، از بین رفتن آنها را تسریع می‌کند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=60242

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.