تاریخ : دوشنبه, ۲۶ شهریور , ۱۴۰۳ Monday, 16 September , 2024
1

۶ راهکار کلیدی برای خاموش کردن دعوای زن‌ و شوهری

  • کد خبر : 59914
  • 07 شهریور 1403 - 11:40
۶ راهکار کلیدی برای خاموش کردن دعوای زن‌ و شوهری
در مطلب امروز 6 راهکار کلیدی برای خاموش کردن دعوای زن و شوهری را برای شما قرار داده‌ایم. با رعایت این نکات، سعی کنید کانون زندگی خود را از سرد شدن، نجات دهید.

«صبح من» با زندگی: در زندگی زناشویی، گاهی اختلاف نظر پیش می‌آید و ممکن است این امر، منجر به دعوا نیز بشود اما مدیریت این اختلاف نظرها برای جلوگیری از مشکلات در آینده، امری بسیار مهم است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، در مطلب امروز ۶ راهکار کلیدی برای خاموش کردن دعوای زن و شوهری را برای شما قرار داده‌ایم. با رعایت این نکات، سعی کنید کانون زندگی خود را از سرد شدن، نجات دهید.

دعوای زن و شوهر

۱ـ دقت کنید که مشاجرات معمولاً از نقطه‌ای آغاز می‌شوند که تمام شده‌اند، پس حواستان باشد که با لحنی آرام، بحث را آغاز کنید. انتقاد و سرزنش نکنید. جملات را با «من» شروع کنید. موقعیت را توصیف و مؤدبانه صحبت کنید.

۲ـ وقتی تنش بالا می‌گیرد، کمی به خودتان زمان بدهید. بروید قدم بزنید، دوش بگیرید، کتاب بخوانید یا هر فعالیتی که ذهنتان را آرام می‌کند انجام دهید؛ چند نفس عمیق بکشید و با چارچوب ذهنی بهتر با همسرتان حرف بزنید.

دعوای زن و شوهر

۳ـ از عباراتی نظیر «بگذار دوباره تلاش کنم»، «متأسفم» و … برای کمک به تشنج‌زدایی و ترمیم رابطه استفاده کنید.

۴ـ به احساسات و خواسته‌های همسر خود، گوش دهید. برای اینکار باید هر دو جهت را مدنظر داشته باشید؛ از یک طرف احساسات و نیازهای خودتان را به وضوح مطرح کنید و از طرف دیگر، شنونده‌ی خوبی باشید و سعی کنید خواسته‌های اساسی همسرتان را بهتر درک کنید.

دعوای زن و شوهر

۵ـ به نظرات و ایده‌های همسرتان اهمیت دهید، به آنها احترام بگذارید و جدی بگیرید.

۶ـ سازش و مصالحه یک هنر است و هر دو طرف باید احساسِ احترام، درک و حمایت داشته باشند. هر دو باید بخشی از خواسته‌هایشان را داشته باشند و بخشی را از دست بدهند تا هر دو برنده باشند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=59914

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.