تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش سی‌ و یکم

چگونه جای خالی پازل زندگی خود را پر کنیم؟

  • کد خبر : 59205
  • 29 مرداد 1403 - 11:00
چگونه جای خالی پازل زندگی خود را پر کنیم؟
شما چشم‌انداز خودتان را دارید پس جای خالی زندگی‌تان را خودتان پر کنید. اگر همین الان قادر به نفس کشیدن هستید و از موهبت زندگی برخوردارید، پس می‌توانید همه چیز را از نو بسازید. می‌توانید بارها و بارها از نو شروع کنید تا زمانی که از نظر شما احساس گام برداشتن در مسیر درست، خیلی طبیعی‌تر از احساس تسلیم شدن باشد...

معادله‌ی تغییر در هر ظرفیت و جایگاهی، همواره ساده است. مثلا کاهش وزن بسیار ساده است. رسیدن به تناسب اندام هم کار ساده‌ای است. پس‌انداز کردن هم ساده است. همه‌ی این کارها، کار ساده‌ای هستند اما آسان نیستند.

این تغییرات به سرعت رخ نمی‌دهند و پاداش آنها را بلافاصله دریافت نخواهید کرد. معمولا مجبورید چیز دشوارتری را تجربه کنید تا پاداش خود را با تأخیر، دریافت کنید.

مشکل بیشتر پدیده‌های زندگی این است که فعالیت‌های مورد علاقه‌ی شما، یعنی عادات بد نسبت به عادات خوب، پاداش سریع‌تری به شما ارائه می‌دهند.

ایجاد تغییر در سبک زندگی، کار دشواری است چون انتخاب‌های نادرست، در دسترس‌تر هستند تا انتخاب درست. شما به عادات بد، عادت کرده‌اید چون از نظر شما، طبیعی‌تر جلوه می‌کنند.

هدف شما از خواندن این مطلب هرچه می‌خواهد باشد؛ شاید بخواهید به تناسب اندام برسید، شاید می‌خواهید عادات غذایی درست را در پیش بگیرید، شاید می‌خواهید رابطه‌ی نزدیک‌تری با شریک زندگی خود در پیش بگیرید، شاید دوست دارید مادر بهتری برای فرزندانتان باشید، شاید دلتان می‌خواهد خونسردی بیشتری داشته باشید، شاید بخواهید با اضطراب یا افسردگی خود، بجنگید و شادی و شکرگزاری را جایگزین آنها کنید. شاید بخواهید به همه‌ی این خواسته‌ها برسید اما ممکن است به مدت یک سال، یک دهه یا حتی یک عمر به عصبانیت، راندن افراد از خودتان، پرخوری، غفلت از فرزندانتان و اعتیاد به کار زیاد، عادت کرده باشید.

شما چشم‌انداز خودتان را دارید پس جای خالی زندگی‌تان را خودتان پر کنید. شاید برداشت شما از این جمله، این باشد که نمی‌توانید عادات خوب را جایگزین عادات بد کنید اما حقیقتا این را می‌دانم که اگر همین الان قادر به نفس کشیدن هستید و از موهبت زندگی برخوردارید، پس می‌توانید همه چیز را از نو بسازید. می‌توانید بارها و بارها از نو شروع کنید تا زمانی که از نظر شما احساس گام برداشتن در مسیر درست، خیلی طبیعی‌تر از احساس تسلیم شدن باشد.

با هرچه روبرو شوید، مشکل شما هرچه باشد، هر قله‌ای که باید آن را فتح کنید، برای هر کاری که قرار است آن را به اتمام برسانید، راه‌های بی‌شماری وجود دارند که می‌توانید از آنها بهره‌مند شوید و هر زمان که خواستید، به آنها متعهد بمانید.

ریچل در بخش بعدی، به این موضوع خواهد پرداخت که اجازه ندهید دیگران شما را از رسیدن به هدفتان، منصرف کنند.

بخش پیشین:

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=59205
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 37 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.