تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

اشتباهاتی که در تمیز کردن خانه و وسایل انجام می دهیم!

  • کد خبر : 58710
  • 23 مرداد 1403 - 15:40
اشتباهاتی که در تمیز کردن خانه و وسایل انجام می دهیم!
گاهی اوقات ناآگاهانه در هنگام تمیز کردن خانه یا وسایل اشتباهاتی را انچام می دهیم که موجب می شود آن ها خوب تمیز نشوند یا حتی آسیب ببینند. اگر دوست دارید این اشتباهات را انجام ندهید؛ در این پست به تعدادی اشتباه در هنگام تمیز کردن خانه و وسایل اشاره می کنیم که ممکن است آنها را ندانید.

«صبح من» با نکات خانه داری: همیشه دوست داریم از خانه و وسایل خود به نحواحسن مراقبت کنیم و آن را تمیز نگه داریم. اما گاهی اوقات ناآگاهانه در هنگام تمیز کردن خانه یا وسایل اشتباهاتی را انچام می دهیم که موجب می شود آن ها خوب تمیز نشوند یا حتی آسیب ببینند. اگر دوست دارید این اشتباهات را انجام ندهید؛ در این پست به تعدادی اشتباه در هنگام تمیز کردن خانه و وسایل اشاره می کنیم که ممکن است آنها را ندانید. با مجله خبری صبح من در ادامه همراه شوید.

بیشتر بخوانید: زیبا کردن آشپزخانه با چند ترفند ساده

در هنگام تمیز کردن به این نکات توجه کنید

۱- مواد پاک کننده را روی سطوح اسپری نکنید

اسپری کردن مواد روی سطوح باعث پخش شدن این مواد در فضا، و وارد شدن آن ها به ریه و بدن ما می شود. در نتیجه موجب آسیب رسیدن به خودمان و دیگران (بخصوص افرادی که آلرژی دارند) می شود. بهتر است این مواد را روی یک دستمال اسپری کنید و با آن سطوح را تمیز کنید.

بیشتر بخوانید: نکته‌های پزشکی به هنگام استفاده از مواد شوینده در خانه تکانی

۲- روی کابینت را با دستمال کثیف پاک نکنید

معمولاً در آشپزخانه آخرین جایی که دستمال می کشیم روی کابینت هاست. با همان دستمالی که آشپزحانه را تمیز کردید روی آن ها نکشید. با این روش تنها میکروب بیشتری وارد آشپزخانه خود می‌کنید. نیاز به یادآوری نیست که سنگ های آشپزخانه محلی است که ما مواد غذایی را معمولاً در آنجا می گذاریم. بنابراین باید همیشه  دستمال مخصوص و تمیز برای پاک کردن آن ها استفاده شود.

بیشتر بخوانید:

۳- سطح استیل را با حرکت دایره ای پاک نکنید

برای پاک کردن سطوح استیل دست خود را بصورت دورانی یا دایره ای نچرخانید. به این دلیل که وقتی استیل خشک شد، جای دستمال روی استیل می‌ماند و خوب تمیز نمی‌شود. دست خود را از بالا به پایین و یا افقی حرکت دهید. با این روش این سطوح بهتر تمیز می شوند. امتحان کنید.

بیشتر بخوانید:

۴- پنجره های خود را در یک روز آفتابی تمیز نکنید

شاید یک روز آفتابی زمان عالی به نظر بیاید تا پنجره هایتان را تمیز کنید. اما گرمای آفتاب باعث می شود، تا در هنگام تمیز کردن شیشه، مواد پاک کننده ای که روی آن می پاشید به سرعت تبخیر شوند. بنابراین مصرف مواد پاک کننده با این روش افزایش می یابد. بهتر است یک روز ابری را برای تمیز کردن شیشه های خود انتخاب کنید.

۵- پنجره ها را با حرکت دوارنی تمیز نکنید

مانند سطوح استیل، تمیز کردن پنجره ها هم با حرکت دورانی باعث می شود اثرات پارچه روی پنجره بماند و آن را خوب تمیز نکند. دست خود را بصورت افقی یا عمودی حرکت دهید.

بیشتر بخوانید: راهکارهایی برای پاک کردن شیشه و آینه

۶- سنگ کابینت را با سرکه تمیز نکنید

سرکه یک پاک کننده و ضدعفونی کننده است. اما اسیدی است و برای سطوح سنگی مناسب نیست و به مرور زمان می تواند به سنگ آسیب بزند و آن را دچار خش و سابیدگی کند.

۷- چاقو آشپزخانه را در ماشین ظرف شویی قرار ندهید

برای شستن چاقو آن را در ماشین ظرف شویی نگذارید. اینکار باعث کند شدن چاقو می شود. چاقو را با آب گرم و مایع ظرف شویی با دست بشویید.

بیشتر بخوانید: چه کنیم تا چاقوی آشپزخانه زنگ نزند؟

۸- ماهیتابه های نچسب را در ماشین ظرف شویی نشویید

شستن ظروف نچسب در ماشین ظرف شویی طول عمر آن را کاهش می دهد. این ظروف را با یک اسکاچ نرم و ابری، آب گرم و مایع ظرف شویی با دست بشویید.

بیشتر بخوانید: روش هایی برای تمیز کردن وسایل آشپزخانه

۹- از ترکیب کردن آمونیاک و سفید کننده بپرهیزید

ترکیب آمونیاک با سفید کننده گازی تولید می کند که در محیط بسته مثل حمام و توالت می تواند کشنده باشد. بنابراین مراقب باشید و سفید کننده را با شوینده هایی که  آمونیاک دارند، قاطی نکنید. در هنگام تمیز کردن توالت و حمام بعضی از افراد برای تمیز شدن بهتر سطوح سرامیکی این اشتباه بزرگ را انجام می دهند.

بیشتر بخوانید: کاربردهای گوناگون مایع سفیدکننده در خانه

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=58710

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.