تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 19 October , 2024
2
لحظه به لحظه با المپیکی‌های ایران

از المپیکی‌های پاریس چه خبر؟

  • کد خبر : 58270
  • 20 مرداد 1403 - 12:00
از المپیکی‌های پاریس چه خبر؟
المپیکی‌‎های ایران در چند روز اخیر عالی بودند؛ در این روزها پهلوان حسن یزدانی با دست مصدوم مدال نقره گرفت، مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی طلسم‌شکنی کردند و سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی هم طلایی شدند. برای خواندن نتایج دیروز و امروز با ما همراه باشید.

«صبح من» با المپیک: المپیکی‌‎های ایران در چند روز اخیر عالی بودند؛ در این روزها پهلوان حسن یزدانی با دست مصدوم مدال نقره گرفت، مبینا نعمت‌زاده و ناهید کیانی طلسم‌شکنی کردند و سعید اسماعیلی و محمدهادی ساروی هم طلایی شدند. برای خواندن نتایج دیروز و امروز با ما همراه باشید.

🔸 مهران برخورداری در تکواند، نیز جسوربک جیسون‌اف را ۲ بر ۱، سیمون آلسیو ایتالیایی و سئو گئون وو کره‌ای را هم با همین نتایج شکست داد؛ برخورداری در فینال مسابقه را با نتیجه ۲ بر ۰ مقابل فراس کاتوسی تونسی واگذار کرد و نقره‌ای شد.

🔸 یونس امامی در کشتی آزاد وزن ۷۴ کیلوگرم، در مرحله یک شانزدهم نهایی فرانک چامیزو دارنده مدال برنز المپیک را ۹ بر چهار شکست داد، امامی در دیدار بعدی علاوه بر به دست آوردن امتیاز عالی باکار ندون گینه بیسائویی را ضربه فنی کرد. در نهایت امامی در دیدار یک چهارم نهایی بازی را ۱۱ بر ۱ مقابل کایل دیک قهرمان جهان و عنوان‌دار المپیک واگذار کرد؛ دیک علاوه بر کسب امتیاز عالی امامی را ضربه فنی هم کرد. با توجه به عدم صعود دیک به فینال، امامی راهی شانس مجدد نشد و شانس کسب مدال برنز را از دست داد.

🔸 امیرحسین زارع در کشتی فرنگی وزن ۱۲۵ کیلوگرم، در ابتدا آیال لازارف از قرقیزستانی را ۵ بر ۰ شکست داد، زارع در یک‌ چهارم نهایی آمارور دسی کانادایی را ۱۰ بر ۰ شکست داد. زارع در نیمه‌نهایی طاها آکگل ترکیه‎‌ای قهرمان جهان و المپیک را ۲ بر ۱ شکست داد و راهی فینال شد. زارع در فینال باید با گنو پترویاشیولی گرجستانی دارنده نقره و برنز المپیک و قهرمان جهان برود.

🔸 میرمصطفی جوادی در دسته ۸۹ کیلوگرم پنجم شد و دستش از مدال کوتاه ماند.

🔸 حسن یزدانی قهرمان ایرانی در وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در مبارزه اول خود جیدن الکساندر را ۱۰ بر ۰ شکست داد، یزدانی در مبارزه دوم خود دوران کورگلیف یونانی را شکست داد و در نیمه‌نهایی مایلس امینه سن مارینویی دارنده برنز المپیک را ۷ بر ۱ شکست داد. یزدانی در فینال به مصاف میگمود رمضانوف بلغارستانی رفت. یزدانی در این دیدار ۵ بار کتفش در رفت و رقیب بلغاری به صورت مداوم کتف حسن دلاور را تحریک می‌کرد. قهرمان ایرانی مصدومیت سرانجام نتوانست با یک دست کاری از پیش ببرد و ۷ بر ۱ مقابل این کشتی‎‌گیر بلغاری شکست خورد و به دومین نقره المپیک خود رسید.

🔸 آرین سلیمی در تکواند وزن ۸۰ کیلوگرم مقابل نیکیتا رافالوویچ ازبکستانی ۲ بر ۰ پیروز شد؛ سلیمی راند نخست را ۸ بر ۲ و راند دوم را ۵ بر ۱ پیروز شد. سلیمی در دیدار بعدی خود به مصاف کارلوس سانسورس مکزیکی با رنک ۲ جهان می‌رود.

🔸 رحمان عموزاد در کشتی آزاد (وزن ۶۵ کیلوگرم) مقابل زین رتفورد قهرمان جهان از آمریکا ۸ بر ۰ پیروز شد.

🔸 امیرعلی آذرپیرا در کشتی آزاد (وزن ۹۷ کیلوگرم) احمد تاج‌الدینف بحرینی که قهرمان جهان و آسیا هم هست، با نتیجه ۴ بر ۳ شکست خورد؛ آذرپیرا در این بازی درخشش خوبی داشت اما مصدومیت عجیبی او را آزار داد و نتوانست برتری ۳ بر ۰ خود را نگه دارد. آذرپیرا در صورت صعود تاج‌الدینف به فینال، راهی جدول شانس مجدد می‌شود.

🔸 رحمان عموزاد در کشتی آزاد (وزن ۶۵ کیلوگرم) در یک چهارم نهایی اسلام دودایف آلبانیایی که روسی‌الاصل است، ۱۱ بر ۰ پیروز شد؛ عموزاد، قهرمان اروپا را علاوه بر رسیدن به امتیاز عالی، ضربه فنی هم کرد. رحمان‌بی‌رحم در نیمه‌نهایی به مصاف اسماعیل موسکائف قهرمان جهان از مجارستان برود.

🔸 آرین سلیمی در تکواند وزن ۸۰ کیلوگرم مقابل کارلوس سانسورس مکزیکی دارنده سه طلا و نقره جهان که رنک ۲ جهان را در اختیار دارد، ۲ بر ۱ پیروز شد؛ سلیمی در راند اول بازی را ۲ بر ۲ واگذار کرد و سپس راند دوم و سوم را به ترتیب با نتایج ۶ بر ۴ و ۱۲ بر ۰ پیروز شد.

🔸 آرین سلیمی در تکواند وزن ۸۰ کیلوگرم ایوان ساپینا کراوت نفره رنک سوم جهان و دارنده نقره و برنز جهان، ۲ بر ۱ پیروز شد؛ آرین راند اول را با نتیجه ۱۲ بر ۵ واگذار کرد و سپس در رقابتی نفس‌گیر راند دوم را ۹ بر ۸ پیروز شد و راند سوم که بسیار مهم بود را با یک ضربه چرخشی عقرب‌وار به نام باندا دولیو چاگی ۹ بر ۶ پیروز شد و راهی فینال شد. سلیمی از ساعت ۲۳ امشب به مصاف کادن کانیگهام انگلیسی قهرمان اروپا می‌‌رود.

🔸 رحمان عموزاد در کشتی آزاد (وزن ۶۵ کیلوگرم) در نیمه‌نهایی مقابل اسماعیل موساکایف مجارستانی قهرمان نامدار جهان ۱۰ بر ۰ پیروز شد؛ رحمان بی رحم پیش از یک بار موساکایف را شکست داده بود یکبار هم به این کشتی‌گیر باخته بود. عموزاد در فینال به مصاف کشتی‌گیر ژاپنی می‌رود.

🔸 احمد تاج‌الدینف کشتی بحرینی روسی‌الاصل ۶ بر ۴ کایل اسنایدر عنوان‌دار جهان و المپیک را شکست داد؛ با توجه صعود تاج‌الدینف به فینال، امیرعلی آذرپیرا کشتی‌گیر وزن ۹۷ کیلوگرم آزاد ایران راهی جدول شانس مجدد می‌شود تا برای کسب مدال برنز با سایر رقبا رقابت کند.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، اما امروز هم ما در المپیک نماینده خواهیم داشت. در ادامه، برنامه بازی‌های امروز را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

گردآوری و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=58270
  • نویسنده : امیرعلی شعبانی
  • منبع : صبح من
  • 54 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.