تاریخ : سه شنبه, ۲۰ شهریور , ۱۴۰۳ Tuesday, 10 September , 2024
4

تاریخ‌سازی پدیده دزفولی؛ سعید اسماعیلی دومین مرد طلایی ایران!

  • کد خبر : 58217
  • 18 مرداد 1403 - 21:15
تاریخ‌سازی پدیده دزفولی؛ سعید اسماعیلی دومین مرد طلایی ایران!
سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف پرویز نصیبوف اوکراینی رفت که با نتیجه شش بر پنج پیروز و قهرمان شد.

«صبح من» با المپیک: سعید اسماعیلی فرنگی کار وزن ۶۷ کیلوگرم کشورمان در فینال المپیک ۲۰۲۴ پاریس به مصاف پرویز نصیبوف اوکراینی رفت که با نتیجه شش بر پنج پیروز و قهرمان شد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»: سعید اسماعیلی ۲۱ ساله پدیده کشتی فرنگی کشورمان که در این رقابت‌ها به عنوان جوانترین فرنگی کار رقابت‌ها شناخته شده، ابتدا غافلگیر شد و وقت نخست را با نتیجه سه بر صفر شکست خورد، اما در وقت دوم توفان بپا کرد و خیلی زود بازی را مساوی کرد. در ادامه روی یک حمله حریف به او بدل زد و هر دو، ۲ امتیاز گرفتند تا بازی پنج بر پنج شود و در این صورت هم برنده بود به همین دلیل مربیان اوکراینی اعتراض زدند و با رد شدن اعتراض آنها یک امتیاز دیگر به اسماعیلی داده شد.

این کشتی گیر دزفولی کشورمان در ادامه کشتی را عالی اداره کرد و توانست شش بر پنج پیروز و قهرمان شود. این دومین طلای کاروان ایران بعد از مدال طلای هادی ساروی بود.

نکته جالب اینکه این کشتی گیر اوکراینی در دوره قبل هم به فینال این وزن رسیده بود اما با نتیجه هشت بر صفر مغلوب محمدرضا گرایی شد و امشب برای دومین بار توسط یک ایرانی دیگر دستش از مدال طلای المپیک کوتاه ماند. اسماعیلی در کشتی انتخابی با شکست گرایی به المپیک رسیده بود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=58217

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.