تاریخ : پنجشنبه, ۲۹ شهریور , ۱۴۰۳ Thursday, 19 September , 2024
0

واکنش ها در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران

  • کد خبر : 57271
  • 10 مرداد 1403 - 6:56
واکنش ها در پی ترور و شهادت اسماعیل هنیه در تهران
روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند. متن کامل بیانیه به این شرح است...

«صبح من» با سیاست بین‌الملل: روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در اطلاعیه‌ای اعلام کرد : آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت قرار گرفتن محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ملت عزیز ایران!
🔹رهبر شجاع و مجاهد برجسته‌ی فلسطینی جناب آقای اسماعیل هنیه در سحرگاه دیشب به لقاء‌الله پیوست و جبهه‌ی عظیم مقاومت عزادار شد. رژیم صهیونی جنایتکار و تروریست، میهمان عزیز ما را در خانه‌ی ما به شهادت رسانید و ما را داغدار کرد، ولی زمینه‌ی مجازاتی سخت برای خود را نیز فراهم ساخت.

🔹شهید هنیه سالها جان گرامی‌اش را در میدان مبارزه‌ئی شرافتمندانه بر سردست گرفته و آماده‌ی شهادت بود، و فرزندان و کسان خود را در این راه تقدیم کرده بود. او از شهید شدن در راه خدا و نجات بندگان خدا باک نداشت، ولی ما در این حادثه‌ی تلخ و سخت که در حریم جمهوری اسلامی اتفاق افتاده است، خونخواهی او را وظیفه‌ی خود می‌دانیم.

🔹اینجانب به امت اسلامی، به جبهه مقاومت، به ملت شجاع و سرافراز فلسطین و بالخصوص به خاندان و بازماندگان شهید هنیه و یکی از همراهانش که با وی به شهادت رسیده است، تسلیت عرض می‌کنم و علوّ درجات آنان را از خداوند متعال مسألت می‌نمایم.

در پی شهادت اسماعیل هنیه رییس دفتر سیاسی حماس، دولت جمهوری اسلامی ایران با صدور اطلاعیه‌ای سه روز عزای عمومی اعلام کرد

متن اطلاعیه به شرح زیر است:
🔹بسم الله الرحمن الرحیم
«الَّذِینَ آمَنُوا وَ هاجَرُوا وَ جاهَدُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ بِأَمْوالِهِمْ وَ أَنْفُسِهِمْ أَعْظَمُ دَرَجَهً عِنْدَاللَّهِ وَ أُولئِکَ هُمُ الْفائِزُونَ»

🔹شهادت فرمانده مجاهد، دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) امت اسلامی، دلدادگان مکتب مقاومت و همه آزادگان جهان را داغدار کرد.

این ترور برگ دیگری بر سیاهه شرم‌آور جنایت‌ های فرقه تبهکار و غاصب صهیونیستی اضافه کرد.

🔹دولت جمهوری اسلامی ایران این اقدام وحشیانه که با اهداف خاص در آغاز بکار دولت وفاق ملی صورت گرفت و همه اصول و قواعد انسانی و حقوق بین‌الملل را زیر پا گذاشت و مهمان رسمی و دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران برای حضور در آئین تحلیف ریاست جمهوری را هدف قرار داد، محکوم کرده و آنرا نشانه آشکار دیگری بر تروریستی بودن رژیم صهیونیستی و در امان نبودن هیچ نقطه‌ای در کره زمین از شرارت‌های این غده فاسد و اصلاح‌ناپذیر می‌داند..

🔹دولت جمهوری اسلامی ایران ضمن ابراز همدردی با مردم مظلوم و مقاوم فلسطین و بازماندگان شهید هنیه، روزهای چهارشنبه، پنج‌شنبه و جمعه ۱۰ تا ۱۲ مرداد ۱۴۰۳ را در سراسر ایران عزای عمومی اعلام می‌کند.

شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی:

🔹مراسم تشییع پیکر مجاهد شهید اسماعیل هنیه رهبر جنبش مقاومت اسلامی حماس، فردا پنجشنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۳ از ساعت ۸ صبح از دانشگاه تهران به سمت میدان آزادی برگزار می‌شود.

کی میگه دلیلش ایرانه؟!
شما اعراب در کشورهای خود از او پذیرایی نمی کنید شما از ایران به ما نزدیکترید!
اما ایران بهتر از شما پشتیبان ما بود
و به همین دلیل حق ندارید در مورد ایران که از شما شرافتمندتر است به این معنا که پایتخت اسلام است، صحبت کنید!

دکتر مسعود پزشکیان در پیامی نوشت:

🔹امروز ایران عزیز به سوگ شریک غم و شادی خود، همراه همیشگی و پرافتخار راه مقاومت، رهبر شجاع مقاومت فلسطین، شهید القدس، حاج اسماعیل هنیه نشسته‌ است. دیروز دست فاتح او را بالا بردم و امروز باید بر روی شانه‌هایم او را تشییع کنم.

🔹شهادت هنر مردان خدا است. پیوند دو ملت سربلند ایران و فلسطین مستحکم‌تر از قبل خواهد شد و مسیر مقاومت و دفاع از مظلوم پر قدرت‌تر از همیشه دنبال می‌شود. جمهوری اسلامی ایران از تمامیت ارضی و عزت و حیثیت و افتخار و شرف خود دفاع، و اشغالگران تروریست را از اقدام بزدلانه خود پشیمان خواهد کرد.
‏«إِنَّ اللَّهَ عَزِیزٌ ذُو انْتِقَامٍ»

🔹اطلاعیه شماره ۲ روابط عمومی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در پی ترور شهید اسماعیل هنیه منتشر شد.

🔹متن این بیانیه به شرح ذیل است:
بسم الله الرحمن الرحیم
مِّنَ ٱلۡمُؤۡمِنِینَ رِجَالࣱ صَدَقُواْ مَا عَٰهَدُواْ ٱللَّهَ عَلَیۡهِۖ فَمِنۡهُم مَّن قَضَىٰ نَحۡبَهُۥ وَمِنۡهُم مَّن یَنتَظِرُۖ وَمَا بَدَّلُواْ تَبۡدِیلا

🔹همان گونه که به استحضار ملت شریف و عظیم‌الشأن ایران اسلامی و آحاد امت اسلامی و رزمندگان جبهه پرافتخار مقاومت رسانده شد ، در نخستین ساعات بامداد امروز چهارشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۴۰۳ مجاهد بزرگ «آقای دکتر اسماعیل هنیه» رئیس معزز دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان شجاع ایشان در اقدام تروریستی رژیم بزدل و جنایتکار صهیونیستی، در محل اقامت خود در تهران به شهادت رسیدند.شهید هنیه از جمله شخصیت‌های برجسته حدود ۱۱۰ هیئت خارجی دعوت شده توسط «مجلس محترم شورای اسلامی» برای شرکت در «آیین تحلیف چهاردهمین ریاست جمهوری اسلامی ایران» بودند که طی سالیان اخیر به ویژه پس از عملیات تاریخی «طوفان الاقصی» سفرهای متعددی به کشورمان داشتند.

🔹این جنایت نشان داد باند تبهکار، قاتل و تروریست صهیونیستی بدون توجه به قواعد و مقررات بین‌المللی برای سرپوش گذاردن بر شکست‌های خِفَت بار ۹ ماه جنگ در غزه که منجر به قتل و عام ده‌ها هزار زن، مرد و کودک فلسطینی شده است از ارتکاب هیچ اقدام جنایتکارانه‌ای دریغ نمی‌ورزد.

🔹بی تردید این جنایت رژیم صهیونیستی با پاسخ سخت و دردناک جبهه مقتدر و عظیم مقاومت به‌ویژه ایران اسلامی مواجه و برکات مجاهدت‌های «شهید القدس» دکتر اسماعیل هنیه در دفاع از آرمان و حقوق ملت فلسطین یاری‌بخش آنان خواهد بود.

🔹با محکومیت شدید این اقدام رذیلانه و جنایتکارانه و تسلیت و تبریک شهادت سردار عالی‌قدر حماس و مقاومت اسلامی فلسطین و محافظ دلاور وی، به آگاهی مردم قدرشناس و انقلابی ایران می‌رساند، برنامه‌های مراسم تشییع پیکر مطهر شهدای گرانقدر توسط «شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی» اطلاع رسانی خواهد شد.

🔹ترور اسماعیل هنیه حدود ساعت ۲ نیمه‌شب اتفاق افتاد.

🔹شهید هنیه که برای مراسم تحلیف رئیس‌جمهور به ایران آماده بود در یکی از اقامتگاه‌های ویژه جانبازان در شمال تهران مستقر بود که با اصابت پرتابه ای از هوا به شهادت رسید.

🔹بررسی‌های بیشتر در حال انجام است و به‌زودی جزئیات دقیق اعلام خواهد شد.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، متن اطلاعیه روابط عمومی کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به این شرح است:

بسم الله الرحمن الرحیم انا لله و انا الیه راجعون با عرض تسلیت به ملت قهرمان فلسطین و امت اسلامی و رزمندگان جبهه مقاومت و ملت شریف ایران، بامداد امروز( چهارشنبه) محل اقامت جناب آقای دکتر اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی مقاومت اسلامی حماس، در تهران مورد اصابت قرار گرفته و در پی این حادثه ایشان و یک نفر از محافظین وی به شهادت رسیدند. علت و ابعاد این حادثه در حال بررسی و نتایج آن متعاقبا اطلاع رسانی خواهد شد.

بیانیه سپاه پاسداران در پی شهادت اسماعیل هنیه

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس شهادت اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی این جنبش را اعلام و آن را به امت عربی و اسلامی و تمام آزادگان جهان تسلیت گفت.

این بیانیه اعلام کرد که رئیس جنبش حماس در یک حمله بزدلانه تروریستی در مقر اقامت خود در تهران و بعد از مشارکت در مراسم تحلیف رئیس جمهور جدید ایران به شهادت رسید.

موسی ابومرزوق از اعضای دفتر سیاسی حماسی نیز با اعلام این مطلب تاکید کرد که این ترور بزدلانه بی پاسخ نخواهد ماند.

عمیحای الیاهو وزیر افراطی کابینه رژیم صهیونیستی در واکنش به ترور بزدلانه اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در تهران گفت که این روشی درست برای پاکسازی دنیا است!

وی مدعی شد: مرگ هنیه دنیا را اندکی بهبود می بخشد و دیگر توافق‌های سازش موهوم و ترحم به این افراد که باید بمیرند، در کار نخواهد بود.

واکنش وزیر افراطی صهیونیست به ترور اسماعیل هنیه

گروه‌های مختلف فلسطینی پس از ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس خواستار برگزاری تظاهرات خشم و اعتصاب عمومی در همه نقاط فلسطین در برابر اشغالگران صهیونیست شدند.

دیگر آتش‌بس را فراموش کنید، اقدامات تلافی‌جویانه در راه است.

یک سخنگوی کاخ سفید: کاخ سفید گزارش‌های مربوط به ترور و به شهادت رسیدن اسماعیل هنیه، رهبر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی حماس در ایران را دیده است، اما از اظهارنظر فوری خودداری کرد.

معاون دبیرکل جنبش جهاد اسلامی فلسطین: ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس ضایعه بزرگی برای ملت فلسطین است. دشمن اگر گمان کند با ترور رهبران مقاومت می‌تواند آن را شکست دهد، کاملا به اشتباه رفته است.

واکنش جهاد اسلامی به ترور هنیه

امروز ثابت کردیم که می‌توانیم به هر جایی که مورد نظرمان است برسیم و کسانی را که به اسرائیل آسیب می‌رسانند هدف قرار دهیم.

منابع عبری: از بین بردن شماره ۱ حماس در قلب تهران و شماره ۲ حزب الله در قلب بیروت تنها در عرض ۱۰ ساعت، این مسئله را برای همه دشمنان اسرائیل که هر کجا که هستند روشن میکند که هیچ یک از شما در هیچ جا امنیت ندارید.

شبکه عبری کان: کابینه می داند ترور مقامات اسرائیل برای ایران راحت خواهد بود اما ایران قطعا حملاتی مانند ۱۴ آپریل انجام خواهد داد.

شبکه کان: تل‌آویو تا این لحظه مسئولیت ترور هنیه را بر عهده نگرفته است.

کانال ۱۲ عبری: هنیه ساعت ۲ بامداد با یک حمله دقیق هوایی در قلب تهران هدف قرار گرفت.

ریچی تورس، نماینده دموکرات کنگره آمریکا در اظهاراتی وقیحانه گفت: اسماعیل هنیه به دست عدالت سپرده شد و به جهنم رفت.‌‌

سردار حاجی‌زاده؛ آماده باشید تا به صهیونیست‌ها بفهمانید ریختن خون مهمان در خانه ما چه عقوبتی دارد. ما هنوز داغ‌دار شهادت حاج قاسم در غربتیم.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور شهید اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را شدیدا محکوم کرد و آن را اقدامی بزدلانه و خطرناک دانست و همه ملت فلسطین را به وحدت، صبر و پایداری بیشتر در برابر رژیم اشغالگر صهیونیستی دعوت کرد.

محمود عباس رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین ترور شهید اسماعیل هنیه را محکوم کرد

انصارالله یمن در واکنش به ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد که این ترور جنایتی تروریستی است.

ما وارد جنگی همه جانبه برای آزادسازی قدس شدیم و آماده پرداخت هر بهایی در این راه هستیم.

ترور اسماعیل هنیه در تهران قمار خطرناکی برای ضربه زدن به بازدارندگی ایران و عبور از خطوط قرمز ایران است و بهای سنگینی را برای دشمن به همراه خواهد داشت.

در پی ترور اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس رسانه‌های اسرائیلی اعلام کردند حریم هوایی اسرائیل از خط الخضیره تا حیفا و شمال از بیم شلیک گسترده و حملات موشکی به مدت ۲۴ ساعت بسته خواهد شد.

ما به حمایت خود از اسرائیل ادامه خواهیم داد، اما برای کاهش تنش از طریق راه های دیپلماتیک سخت تلاش خواهیم کرد. اگر اسرائیل مورد حمله قرار گیرد، در دفاع از آن تردید نخواهیم کرد.

واکنش وزیر دفاع آمریکا به ترور اسماعیل هنیه

امروز روز بدی برای خانواده های گروگان ها است و ترور هنیه تاثیر منفی بر مذاکرات خواهد داشت.

شهادت هنیه پیوند عمیق و ناگسستنی ایران، فلسطین و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد سخنگوی وزارت خارجه: شهادت برادر مجاهد اسماعیل هنیه در تهران پیوند عمیق و ناگسستنی میان جمهوری اسلامی ایران و فلسطین عزیز و مقاومت را مستحکم‌تر خواهد کرد. بی‌تردید خون پاک این مجاهد نستوه که عمری را در مجاهدت و مبارزهٔ عزتمندانه علیه رژیم غاصب صهیونیستی و در راه آزادیِ قدس شریف و رهایی ملت مظلوم فلسطین از چنگال اشغالگران صهیونیست سپری کرد، هرگز هدر نخواهد رفت.

وزارت خارجه روسیه: رئیس دفتر سیاسی حماس یک جنایت سیاسی کاملا غیرقابل قبول است.

وزارت امور خارجه ترکیه:بار دیگر مشخص شد که دولت نتانیاهو قصدی برای دستیابی به صلح ندارد.‌‌

ما با قلب‌هایی راضی از قضا و قدر الهی شهادت مردی را تسلیت می‌گوییم که نیازی به تعریف و تمجید ندارد. ایشان مانند یک پدر و نور چشم برای ما بودند.

هنیه به فوج مجاهدین و صادقین و خون‌های پاک پیوست. وی یک فرمانده بزرگ و قهرمان بود. ما چیزی جز رضای خدا بر زبان نمی‌آوریم. خداوند به ما برای صبر در این مصیبت اجر دهد. این دنیا فانی است و دیدار ما ان شاء الله در بهشت خواهد بود. خداحافظ ای رهبر امت.

دیگر آتش‌بس را فراموش کنید، اقدامات تلافی‌جویانه در راه است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=57271

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.