تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش بیست و هشتم

نظم و انضباط، سکویی برای پرواز به سوی موفقیت

  • کد خبر : 57021
  • 08 مرداد 1403 - 11:00
نظم و انضباط، سکویی برای پرواز به سوی موفقیت
محیط‌هایی که در آنجا قرار دارید، سکوی پرواز شماست ... اگر مدام در اینستاگرام می‌چرخید و زندگی تمیز و مرتب خانم‌های دیگر را می‌بینید و نمی‌توانید قبول کنید که زندگی شما به هم ریخته است، باید از خواب غفلت بیدار شوید.

من که در دوران کودکی‌ام زندگی پر از هرج و مرج را نظاره‌گر بوده‌ام، غالبا احساس ناامنی زیادی می‌کردم اما تنها چیزی که می‌توانستم آن را کنترل کنم، تخت خوابم بود! بنابراین هر روز تخت خوابم را مرتب می‌کردم. وقتی بزرگ شدم و اولین آپارتمانم را گرفتم، در یکی از محله‌های افتضاح شهر بود. در حقیقت یک آپارتمان مزخرف در یکی از محله‌های مزخرف شهر. اما آپارتمانم همیشه تمیز بود و این همان چیزی بود که در کنترل خودم بود.

نظم و انضباط

خانه‌ی شما چیزی است که بر روی آن کنترل دارید و از میان تمام چیزهای زندگی‌تان، تنها چیزی است که بسیار آسان به آن دسترسی دارید. اگر در خانه، هرج و مرج و بی‌نظمی احساس شود، پس باید از خواب غفلت بیدار شوید.

اگر مدام در اینستاگرام می‌چرخید و زندگی تمیز و مرتب خانم‌های دیگر را می‌بینید و نمی‌توانید قبول کنید که زندگی شما به هم ریخته است، باید از خواب غفلت بیدار شوید. خانه‌ی شما انعکاسی از احساس ذهنی و قلبی شماست. اگر احساس می‌کنید کنترل زندگی از دست شما خارج شده است، سعی کنید ابتدا از نزدیک‌ترین محل خودتان، کنترل را به دست بگیرید.

منظور من این است که از فضاهای تحت کنترل خود، مراقبت کنید؛ خواه این فضا، تخت خواب، ماشین یا میز محل کار شما باشد. فضاهایتان را تمیز نگه دارید و برای حفظ ظاهر آن، تا حدودی تلاش کنید. این امر، نشانگر عزت نفس، تعیین استانداردهایی برای خودتان، زندگی‌تان و اطرافیانتان می‌باشد. این مسأله، هیچ هزینه‌ی مالی در بر ندارد. تنها هزینه‌ای که نیاز دارد، سعی و تلاش است. پس از همین حالا، شروع کنید.

نکته‌ی دیگری که باید درباره‌ی فضاهای شخصی رعایت کنید این است که این مکان‌ها نه تنها باید تمیز و مرتب باشند، بلکه باید یادآور چشم‌اندازهای مورد نظر شما هم باشند.

وقتی درهای کمدم را باز می‌کنم، تابلوهایی دارم که روی آنها تصاویری سنجاق شده‌اند که نشانگر چشم‌اندازهای وسیع‌تری برای آینده‌ام می‌باشند چون می‌خواهم هر روز به خودم یادآوری کنم که قرار است به کجا برسم. من از واژه‌ها و تصاویر، کمک می‌گیرم. ماشین، دفتر کار و حتی آیینه‌ی حمام با کلمات و نقل قول‌هایی که به من انگیزه می‌دهند، تزئین شده‌اند.

تمام مواردی که گفته می‌شود، پایه و اساس محکم و قوی برای رسیدن به موفقیت است. محیط‌هایی که در آنجا قرار دارید، سکوی پرواز شماست که می‌توانند زندگی جدیدی را برای شما رقم بزنند یا همچون لنگر، شما را به زیر موج‌ها بکشانند.

ریچل در بخش بعدی، درباره‌ی چگونگی انتخاب دوستان با شما سخن خواهد گفت.

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=57021
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 44 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.