تاریخ : یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ Sunday, 8 September , 2024
3

بیماری تب دنگی در چه صورت، خطرناک است؟

  • کد خبر : 56713
  • 04 مرداد 1403 - 11:00
بیماری تب دنگی در چه صورت، خطرناک است؟
بیماری تب دِنگی در برخی افراد، ممکن است منجر به علائم شدیدتری شود که گاه ممکن است منجر به مرگ بیمار شود. اما این علائم چیست و چه افرادی در معرض خطر هستند؟

«صبح من» با مطالب پزشکی: تب دنگی در واقع یک بیماری ویروسی است که به وسیله‌ی پشه‌ی آئدس به انسان منتقل می‌شود. این بیماری در بیشتر مواقع، قابل تشخیص از دیگر بیماری‌های ویروسی مانند سرماخوردگی، آنفولوانزا، کرونا و … نیست.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم، متخصص داخلی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی، ضمن بیان این مطلب در گفتگو با مجله‌ی خبری «صبح من»، افزود: بیماری تب دِنگی در برخی افراد، ممکن است منجر به علائم شدیدتری شود که گاه ممکن است منجر به مرگ بیمار شود اما در بیشتر مواقع، تقریبا علائم این بیماری، بسیار گذرا و معمولی هستند.

دکتر نکوقدم در توضیح علائم معمول تب دنگی گفت: تب، بدن درد، کوفتگی، خستگی، سردرد و درد عضلانی جزء موارد اصلی تب دنگی هستند که معمولا درمان خاصی به جز استفاده از مسکن و تب‌برهایی مانند استامینوفن ندارد و با همین درمان، طی مدت چهار تا پنج روز، بیماری فروکش می‌کند.

این متخصص داخلی با بیان اینکه افرادی که دارای نقص سیستم ایمنی بوده و یا سابقه‌ی بیماری‌هایی مانند HIV دارند و یا کسانی که داروهای سرکوب کننده‌ی ایمنی مصرف می‌کنند، ممکن است در معرض، نوع شدید بیماری تب دنگی قرار بگیرند، گفت: در این صورت، تب دنگی، خطرناک خواهد بود که معمولا با درگیر شدن خون و کبد همراه است و بیمار، قطعا در این موارد باید به پزشک مراجعه کند.

دکتر نکوقدم در پایان درباره‌ی چگونگی پیشگیری از ابتلا به این بیماری گفت: استفاده از پشه‌بند و پاکسازی محل تکثیر پشه‌ها در محیط زیست بهترین راهکار برای پیشگیری از ابتلا به تب دنگی است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=56713

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.