تاریخ : جمعه, ۲۷ مهر , ۱۴۰۳ Friday, 18 October , 2024
2

نوشیدن چای چه اثری بر دندان‌های شما دارد؟

  • کد خبر : 9039
  • 31 تیر 1403 - 10:40
نوشیدن چای چه اثری بر دندان‌های شما دارد؟
چای یکی از نوشیدنی های دلخواه اکثر مردم می باشد. اما این نوشیدنی مفرح به خاطر داشتن ماده ای به نام تانن باعث ایجاد مشکلاتی می گردد. در ادامه به اثرات نوشیدن چای بر روی دندان ها می پردازیم.

«صبح من» با سلامت: آنچه شما می خورید و می آشامید تاثیر مستقیمی بر ظاهر دندان های شما دارد. بسیاری از نوشیدنی ها مانند آبمیوه های غیر طبیعی، قهوه و چای باعث تغییر رنگ دندان ها و آسیب به آنها می گردد. البته ناگفته نماند که چای حاوی فلوراید است و این ماده به حفظ سلامت دندان ها کمک می کند.
به گزارش «صبح من»؛ چای یکی از نوشیدنی های دلخواه اکثر مردم می باشد. نوشیدن یک فنجان چای بعد از کارهای روزمره باعث ایجاد آرامش در انسان میگردد. اما این نوشیدنی مفرح به خاطر داشتن ماده ای به نام تانن باعث ایجاد لکه و تغییر رنگ در دندان ها میگردد. در ادامه به اثرات نوشیدن چای بر روی دندان ها می پردازیم.

تغییر رنگ دندان ها

یکی از مهمترین تاثیرات چای بر روی رنگ دندان ها است. چای با دارا بودن ماده ای به نام تانیک اسید (تانن) که عامل رنگ تیره چای است باعث تغییر رنگدانها می شود. اگر دندان های شما دارای شیار باشد تانیک اسید با ورود بر این شیارها باعث تغییر رنگ مینای دندان می شود.

برای اینکه بتونید تاثیر این ماده را کمتر نمایید و رنگ زیبا و درخشندگی دندان هایتان را حفظ نمایید بهتر است بعد از مصرف این نوشیدنی گرم حتما مقداری آب بنوشید یا دندان هایتان را با دستمال پاک نمایید و یا اگر در منزل هستید مسواک بزنید. البته می توانید برای مصرف این نوشیدنی از نی استفاده کنید تا چای کمتر با دندان ها در تماس باشد.

در نظر داشته باشید که اگر از چای سبز به جای چای سیاه استفاده نمایید می توانید از میزان لک شدن دندان هایتان بکاهید اگر چه مشکل را به طور قطع حل نمی کند. ناگفته نماند در صورت کدر شدن دندان هایتان می توانید از خمیر دندان های ذغالی نیز استفاده نمایید اثر این خمیر دندان ها بعد از گذشت یک هفته خود را نشان می دهند و یا با استفاده از روش بلیچینگ دندان موجب درخشان شدن دوباره دندان هایتان شوید.

فرسایش

اگر نمی توانید از این نوشیدنی دلچسب بگذرید حداقل چای را بدون قند و یا با کمترین میزان قند مصرف نمایید زیرا ذرات موجود در قند و نبات به دلیل چسبیدن به مینای دندان باعث پوسیدگی دندان ها می گردند.

اگر عادت دارید چای را با قند، خرما و یا شکلات می خورید بدانید با هر بار نوشیدن چای، دندان های شما دوش شکر می گیرند و این شکر باعث خراب شدن دندان هایتان می گردد. ترجیحا چای تلخ بهترین گزینه می باشد.

معایب نوشیدن چای برای دندان ها

  • از نوشیدن چای داغ خودداری نمایید زیرا چای داغ به مینای دندان آسیب می رساند و حتی می تواند باعث ترک دندان گردد.
  • در صورت مصرف چای با رنگ های مصنوعی، به مرور زمان رنگ دندان ها زرد می شوند.
  • چای های میوه ای باعث از بین رفتن روکش دندان ها میگردند.
  • شیرین کردن چای با قند و شکر باعث از بین رفتن مینای دندان می شود.
  • ترکیب چای داغ با آبلیمو، باعث تخریب دندان ها می شود.
  • استفاده از چای ترش به مروز زمان سبب ایجاد ساییدگی در دندان ها می گردد.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=9039

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.