تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
3

۵ کاری که حیوانات نیز مانند انسان انجام می دهند!

  • کد خبر : 56095
  • 30 تیر 1403 - 14:20
۵ کاری که حیوانات نیز مانند انسان انجام می دهند!
حیوانات بسیار بیشتر از آنچه می دانیم شبیه انسان هستند. برخی از حیوانات می توانند نام خود را توسط صاحبان خود تشخیص دهند. اما فقط به همین جا ختم نمی شود زیرا برخی از حیوانات کارهای بسیار بیشتری انجام می دهند. در این مقاله از مجله خبری صبح من، پنج کار انسان که حیوانات می توانند انجام دهند آورده شده است.

«صبح من» با دانستنی ها: از زمانی که به یاد می آوریم انسان ها و حیوانات با هم وجود داشته اند. بسیاری از ما آنها را به عنوان حیوانات خانگی نگهداری می کنیم و در طول سالها کشف شده است که حیوانات بسیار بیشتر از آنچه می دانیم شبیه انسان هستند. برخی از حیوانات می توانند نام خود را توسط صاحبان خود تشخیص دهند. اما فقط به همین جا ختم نمی شود زیرا برخی از حیوانات کارهای بسیار بیشتری انجام می دهند. در این مقاله از مجله خبری صبح من، پنج کار انسان که حیوانات می توانند انجام دهند آورده شده است.

 1. درک زبان اشاره

آیا می دانید برخی از حیوانات می توانند زبان اشاره را درک کنند؟ این موضوع با گوریل کوکو ثابت شد که مربی او توانست بیش از ۲۰۰۰ کلمه را به زبان اشاره به میمون آموزش دهد. علاوه بر سایر ویژگی هایی که گوریل دارد، درواقع باعث شد دانشمندان تصمیم بگیرند که گوریل هوشی مشابه هوش کودک انسان دارد. 

۲٫ کینه توزی برای مدت طولانی

یکی دیگر از فعالیت های شگفت انگیز انسانی که برخی از حیوانات نیز می توانند انجام دهند کینه توزی است. درست مانند انسانها برخی از پرندگان مانند کلاغ و زاغ نوعی روحیه نابخشودگی دارند و سالها کینه توزی می کنند. دانشمندان می گویند این پرندگان می توانند تقریبا ۵ سال به شما اعتراض کنند. بدتر از آن، کلاغ ها و زاغ ها نفرت خود را از شما به همه دوستان و خانواده خود منتقل می کنند.

 3. تشییع جنازه و عزاداری درگذشتگان را برگزار می کنند

فیل ها معمولا به عنوان یکی از باهوش ترین حیوانات روی زمین شناخته می شوند.  این موجودات عظیم الجثه برای برگزاری مراسم تشییع جنازه مردگان خود مورد توجه قرار گرفته اند. فیل ها می توانند مردگان خود را دفن کنند، بر سر آنها گریه کنند و حتی مانند انسانها دوره سوگواری را پشت سر بگذارند. همچنین مشاهده شده است که هر از چند گاهی برخی از فیل ها برای عزاداری بیشتر عزیزان خود بر سر مزار آنان می روند.

 4. مواد مخدر مصرف می کنند و مرتکب جنایت می شوند

وقتی درمورد مواد مخدر و جنایت می شنوید، اولین فکر این است که این یک ویژگی انسانی است اما درواقع برخی از حیوانات نیز این کارها را انجام می دهند. به عنوان مثال دلفین ها در طول سالها دریافته اند که وقتی ماهی سمی را می مکند می توانند از ماهی سمی لذت ببرند و اکنون به صورت گروهی با میل و رغبت در آن افراط می کنند. به عبارت دیگر، دلفین ها دوست دارند سنگ بزنند.

 این امر به همین جا ختم نمی شود زیرا دلفین ها نیز به جنایات انسانی مانند تجاوز گروهی به زنان و حتی قتل متهم شده اند؛ اما کاملا مشخص نیست که آنها بفهمند کاری که انجام می دهند اشتباه است یا خیر.

 5. با آهنگ ها ارتباط برقرار می کنند

انسانها پیام های زیادی را با آهنگ ها منتقل می کنند. کشف شده است که نهنگ ها نیز می توانند این کار را انجام دهند. براساس تحقیقات نهنگ ها آهنگ های پیچیده ای برای ارتباط دارند که نهنگ های دیگر می توانند در نقاط مختلف اقیانوس بشنوند. گفته می شود که این آهنگ حتی توسط نهنگ های دیگری که حدود هزار مایل دورتر هستند نیز شنیده می شود.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=56095

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.