تاریخ : شنبه, ۲۸ مهر , ۱۴۰۳ Saturday, 19 October , 2024
8

سیر تا پیاز لیگ نخبگان؛ فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا چگونه است؟

  • کد خبر : 55946
  • 27 تیر 1403 - 17:30
سیر تا پیاز لیگ نخبگان؛ فرمت جدید لیگ قهرمانان آسیا چگونه است؟
ما همیشه تورنومنت درون آسیایی را با نام لیگ قهرمانان آسیا می‌شناختیم که در یک سطح برگزار می‌شد. اما در آستانه شروع پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و حضور سپاهان در پلی‌آف (پرسپولیس و استقلال هم دو نماینده ایران در مرحله اصلی) ما می‌خواهیم فرمت جدید این لیگ را به شما معرفی کنیم. با ما همراه باشید.

مجله خبری «صبح من»: ما همیشه تورنومنت درون آسیایی را با نام لیگ قهرمانان آسیا می‌شناختیم که در یک سطح برگزار می‌شد. اما در آستانه شروع پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا و حضور سپاهان در پلی‌آف (پرسپولیس و استقلال هم دو نماینده ایران در مرحله اصلی) ما می‌خواهیم فرمت جدید این لیگ را به شما معرفی کنیم:

مسابقات باشگاهی آسیا در سه سطح برگزار خواهد شد:

مسابقات لیگ نخبگان آسیا رویداد مهمی خواهد بود که بهترین باشگاه‌های آسیایی را گرد هم می‌آورد و شاهد رقابت‌های هیجان انگیزی خواهد بود. کنفدراسیون فوتبال آسیا لیگ نخبگان را با حضور ۲۴ باشگاه (۱۲ تیم از شرق و ۱۲ تیم از غرب) برگزار خواهد کرد.

هر تیم ۴ بازی در خانه و ۴ بازی خارج از خانه خود با ۸ باشگاه مختلف (در همان منطقه) انجام می‌دهد تا ۸ باشگاه از هر منطقه به مرحله یک هشتم نهایی راه پیدا کنند. مسابقات در مرحله یک هشتم نهایی به صورت رفت و برگشت برگزار می‌شود و پس از قرعه‌کشی انجام می‌شود.

باشگاه‌های برنده جواز حضور در مرحله یک چهارم نهایی را کسب می‌کنند و سپس این مرحله و همچنین مراحل نیمه نهایی و نهایی، در یک سیستم متمرکز در یک کشور برگزار می‌شود. همچنین از مرحله یک‌چهارم نهایی، مسابقات به صورت تک بازی خواهد بود و هر ۳ روز یک بار برگزار خواهد شد.

مسابقات مقدماتی پلی‌آف این رقابت‌ها از جولای و آگوست آینده آغاز می‌شود و مرحله گروهی از سپتامبر ۲۰۲۴ تا فوریه ۲۰۲۵ برگزار خواهد شد. همچنین مرحله یک هشتم نهایی هم از مارس آینده آغاز می‌شود.

دور نهایی (از مرحله یک چهارم نهایی تا فینال در سیستم گروهی در عربستان سعودی) از ۲۵ آوریل تا ۴ می ۲۰۲۵ برگزار می‌شود.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=55946

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.