تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
0
ایستگاه تاکتیکی:

سیستم ۱- ۳ – ۲ – ۴ در فوتبال چگونه است؟

  • کد خبر : 54835
  • 13 تیر 1403 - 17:40
سیستم ۱- ۳ – ۲ – ۴ در فوتبال چگونه است؟
1 - 3 - 2 - 4، یک آرایش مرسوم در فوتبال است. در این ترکیب، تعادل استاندارد هجومی 2 - 4 - 4 و قدرت هافبک ‌ها در 4ـ3ـ3 را با هم ترکیب می‌شود.

«صبح من» با فوتبال: ۱ – ۳ – ۲ – ۴، یک آرایش مرسوم در فوتبال است. در این ترکیب، تعادل استاندارد هجومی ۲ – ۴ – ۴ و قدرت هافبک ‌ها در ۴ـ۳ـ۳ را با هم ترکیب می‌شود.

ه گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، ۱ – ۳ – ۲ – ۴، سیستم هجومی به شمار می‌رود و در عین حال ثبات دفاعی خوبی دارد. با این پارامترها، این ترکیب، ترکیب کاملی در فوتبال است.

این سیستم از چهار مدافع، دو هافبک دفاعی، یک هافبک تهاجمی، دو وینگر و یک مهاجم استفاده می‌کند.

هافبک دفاعی در این سیستم در مهمترین بخش این آرایش قرار دارد و نقش دو هافبک را در یک ۴ـ۴ـ۳ معمولی بازی می‌کند؛ هافبک دفاعی و کنترل کننده. به این ترتیب، او باید مهارت‌های فنی کافی، توانایی پاس تحت فشار، محدوده‌ی پاس چشمگیر و حس موقعیت عالی داشته باشد.

نمونه بارز چنین بازیکنی «مایکل کریک» از منچستریونایتد است.

هافبک باکس به باکس، یک هافبک تمام عیار: هافبک باکس به باکس، بازیکنی است که در کنار هافبک دفاعی در ترکیب تیم قرار می‌گیرد. هر چند نقش او متفاوت با هافبک دفاعی‌ست؛ اما از او انتظار می‌رود که توپ را از منطقه‌ای به منطقه‌ی دیگر منتقل کند، در زمان مناسب به حمله کمک کند و وظایف دفاعی مهمی داشته باشد. این بازیکن معمولاً با دویدن دیرهنگام به داخل باکس برای زدن شوت از راه دور عالی همراه است. «آرتورو ویدال»، نمونه‌ای از آن است.

نقاط قوت؛ حمله: این سیستم از چهار بازیکن هجومی استفاده می‌کند که هافبک باکس به باکس پتانسیل این را دارد که نفر پنجم خط آتش شود. این بدان معنی است که در موقعیت ضد حمله، تیمی که ۱ – ۳ – ۲ – ۴ بازی می‌کند تقریباً همیشه از مزیت عددی برخوردار خواهد بود.

دفاع: این آرایش فوتبالی، دارای سهولت انتقال نسبتاً چشمگیر است. در حالی که می توان پنج بازیکن را به حمله اختصاص داد، این تعداد می تواند به راحتی به شش بازیکن در دفاع تغییر کند. این روان بودن در انتقال همان چیزی است که آن را بسیار محبوب کرده است، زیرا کمتر در معرض خطر ضد حمله قرار دارد.

تعادل: ۱ – ۳ – ۲ – ۴ به خوبی متعادل است و بسته به برنامه‌ی بازی مربی دارای پتانسیل یک فوتبال هجومی عالی یا یک عملکرد دفاعی شاهکار است.

نقاط ضعف: خط هافبک در این سیستم، نیاز به بازیکنان خاص و باورنکردنی دارد. به عنوان مثال، پست هافبک دفاعی به قدرت ارسال عالی پاس و توانایی فوتبالی خوبی نیاز دارد. موقعیت هافبک باکس به باکس نیاز به استقامت، قدرت ارسال پاس خوب و قدرت شوت‌زنی دارد. اگر این الزامات برآورده نشود، ۱ – ۳ – ۲ – ۴ تعادلش را از دست می‌دهد.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54835

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.