تاریخ : یکشنبه, ۱۷ تیر , ۱۴۰۳ Sunday, 7 July , 2024
2

چگونه فروشگاه شیرآلات ساختمانی راه اندازی کنم؟

  • کد خبر : 54672
  • 12 تیر 1403 - 15:40
چگونه فروشگاه شیرآلات ساختمانی راه اندازی کنم؟
اینکه چه مقدار سود از راه اندازی مغازه شیرآلات بدست بیاورید، بستگی مستقیمی به سطح کاری شما دارد. اگر از شرکتی خاص نمایندگی قبول کنید، باید با توجه به قوانین و ضوابط آن شرکت دست به انجام اقدامات لازم برای فروش محصولات متنوع بزنید.

«صبح من» با کسب و کار: شیرآلات ساختمانی جهت اعمال کنترل بر روی گازها و مایعات و همین‌طور باز و بسته کردن آن‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرد. شیرآلات ساخته شده امروزی به جز استفاده آسان و مدرن بودن مصرف آب را نیز بهینه می‌کند. این موضوع را می‌توان امتیازی بزرگ برای این ابزارها دانست. در این نوشته، شما را با نکاتی پیرامون راه اندازی فروشگاه شیرآلات آشنا می‌کنیم.

هزینه راه اندازی فروشگاه شیرآلات

به گزارش مجله خبری صبح من، هزینه راه اندازی مغازه شیرآلات را می‌توان با توجه به سطح کاری مورد نظر صاحب‌کار تعیین کرد. ولی، در مجموع جهت تأسیس فروشگاه شیرآلات باید سرمایه اولیه زیادی داشته باشید. از بین این هزینه‌ها می‌توان از هزینه اجاره مغازه و انبار نام برد. اما، در صورت انجام این کار به صورت تخصصی نیاز به سرمایه چندانی نداشته و کار خود را نیز به شکل ایده‌آل‌تری جلو می‌برید.

سود مغازه شیرآلات چقدر است؟

اینکه چه مقدار سود از راه اندازی مغازه شیرآلات بدست بیاورید، بستگی مستقیمی به سطح کاری شما دارد. اگر از شرکتی خاص نمایندگی قبول کنید، باید با توجه به قوانین و ضوابط آن شرکت دست به انجام اقدامات لازم برای فروش محصولات متنوع بزنید. ولی، اگر مجموعه‌ای از اجناس را در مغازه به فروش می‌رسانید، میزان سود شما با توجه به نوع و جنس آن‌ها فرق دارد.

مزایای راه اندازی فروشگاه شیرآلات

راه اندازی مغازه شیرآلات با مزایایی برای فرد متقاضی همراه بوده که، در ادامه آن‌ها را برایتان برمی‌شماریم:

  • تأسیس شیرآلات از جمله مشاغل آینده‌دار است.
  • اگر محصولات روز بازار جهانی را در مغازه عرضه کنید، سود زیادی به جیبتان می‌رود.
  • اکثر محصولات عرضه شده تاریخ مصرف ندارند و در نتیجه دیگر دغدغه‌ای در زمان فروش آن‌ها ندارید.

معایب راه اندازی فروشگاه شیرآلات

به جز مزایای افتتاح فروشگاه شیرآلات، معایبی نیز برای آن وجود دارد:

  • فروختن وسایل در صورت تأسیس این مغازه به هیچ‌وجه ثابت نیست و در نتیجه نباید انتظار درآمدی ثابت را داشته باشید.
  • نوسانات بازار کالا اثر زیادی بر روی قیمت اجناس دارد و به کاهش روند فروش تا حد قابل‌توجهی کمک می‌کند.
  • قسمتی از سرمایه اولیه صرف شده برای تأسیس فروشگاه شیرآلات همیشه در گردش است.
  • در صورت انتخاب این شغل، باید انتظار ساعت و فشار کاری بالایی را داشته باشید.

آشنایی با انواع شیرآلات ساختمانی

قبل از هر اقدامی برای افتتاح مغازه شیرآلات، بد نیست اگر آشنایی کافی را با انواع این محصول در بازار پیدا کنید. در یک دسته‌بندی کلی می‌توان شیرآلات را در چهار نوع فشاری، کارتریجی، دیسکی و توپی قرار داد. سه نوع آخر، جزء شیرآلات بدون واشر بوده و مورد آخر را می‌توان در ردیف شیرآلات واشردار قرار داد. در ادامه، آشنایی بیشتری با هر یک از این شیرآلات ساختمانی پیدا می‌کنید.

شیرآلات لمسی

این دسته از شیرها، سنسورهای حرکتی دارند که، به کمک آن‌ها می‌توان استفاده‌ای کارآمد و مستقیم از آب کرد. در این حالت، با گذاشتن دستتان بر روی سنسور حرکت می‌توانید آب را باز کرده با ببندید. بیشترین مورد استفاده شیرآلات لمسی در آشپزخانه‌ها و حمام‌ها بوده و از هدر رفتن آب در این اماکن جلوگیری می‌کند. بعلاوه، نحوه عملکرد این شیرها به شکلی است که، به کاهش آلودگی آب و تنظیم هر چه راحت‌تر دمای آن کمک مؤثری می‌کند.

شیرهای فشاری

این نوع از شیر، واشردار بوده و در ردیف قدیمی‌ترین مدل‌ها قرار می‌گیرند. شیرهای فشاری را بیشتر می‌توان در خانه‌های قدیمی پیدا کرد. البته، این مدل فقط یا اندکی تغییر در ساختار آن برای ساختمان‌های جدیدتر مورد استفاده قرار می‌گیرند. قیمت این نوع از شیرآلات از بقیه پایین تر است. اما، نسبت به مدل‌های دیگر چکه آب بسیار بیشتری دارند. دو اهرم در این نوع شیر آب گرم و سود را از همدیگر جدا کرده و در نتیجه برای باز و بسته کردن آن باید فشار بیشتری را وارد کنید. علت اعمال این فشار نیز وجود واشر در شیر آب است.

شیرآلات کارتریجی

این نوع از شیر، شباهت زیادی به شیرآلات دو اهرمی فشاری داشته و به همین علت گاهی نمی‌توان این دو نوع را از یکدیگر تشخیص داد. ولی دقت کنید که، نوع کارتریجی بدون واشر و مدل فشاری دارای واشر است. از طرفی، اهرم به کار رفته در شیرهای فشاری از مدل کارتریجی سفت‌تر است. چرا که، برای قطع جریان آب نیاز به وارد کردن فشار به واشر دارید. اما در مقابل، شیرهای کارتریجی را می‌توان تنها با کمی فشار باز و بسته کرد. در نتیجه، استفاده از آن‌ها بسیار راحت‌تر از نوع فشاری است.

شیرهای دیسکی

این نوع از شیرها را می‌توان در ردیف مدرن‌ترین نوع شیرآلات ساختمانی به شمار آورد که، در ساخت آن‌ها از سرامیک استفاده شده و نصب اهرمشان نیز بر روی بدنه‌ای استوانه‌ای و عریض است. در شیرهای دیسکی، در ابتدا آب گرم و سرد در داخل مخزنی تحت عنوان کارتریج تعادل فشار با همدیگر ترکیب شده و در انتهای مخزن دو دیسک سرامیکی پایین و بالا می‌روند تا دمای آب را کنترل کنند.

دمای آب از طریق چرخش اهرم این نوع از شیرآلات به سمت چپ یا راست قابل تنظیم است. ماندگاری و کیفیت شیرهای دیسکی، واقعاً بالا بوده و به همین علت هم کمتر خراب شده و نیاز به تعمیر دارند.

شیرهای توپی

این نوع از شیرآلات، را می‌توان جزء پرمصرف‌ترین نوع شیر در آشپزخانه به شمار آورد. شیرهای توپی، با واشر کار کرده و در تهیه آن‌ها از واشر استفاده نمی‌شود. در حقیقت، اهرم به کار رفته در ساخت این نوع از شیرها، دور کلاهک توپی موجود در بالای بدنه آن قرار داده شده است.

توپی فلزی یا پلاستیکی نیز در شیرهای توپی قرار داده شده که، کار کنترل اهرم را انجام می‌دهد. شدت و دمای آب در این نوع از شیرها، توسط این اهرم‌ها صورت می‌گیرد. از جمله نکات منفی شیرهای توپی، بالا بودن میزان چکه آن‌ها در قیاس یا انواع دیگر شیرآلات بدون واشر به دلیل تعداد زیاد قطعات به کار رفته در ساخت آن‌هاست.

انواع شیرآلات از نظر رنگ و جنس

انواع شیرهای ساختمانی، در جنس‌های مختلفی تولید و عرضه می‌گردند. جنس را می‌توان از جمله عوامل اثرگذار در تعیین قیمت انواع شیرآلات در نظر گرفت.

شیرآلات پلاستیکی

این نوع از شیرآلات ساختمانی را می‌توان در ردیف ارزان‌قیمت‌ترین شیرها قرار داد که در انواع رنگ‌ها طراحی و تولید می‌گردند. از جمله معایب خرید این نوع از شیرها در قیاس با سایر مدل‌ها احتمال شکستن یا خراب شدن آن‌ها بیشتر است. ولی، در مقابل نیازی نیست آن‌ها را تمیز کرده و مراقبت زیادی کنید.

شیرآلات استیل ضد زنگ

این قبیل از شیرها، از ظاهری بسیار براق برخوردار بوده و امکان تمیز کردن آن‌ها به راحتی وجود دارد. نکته مورد توجه در نگهداری شیرآلات استیل ضد زنگ، عدم استفاده از اجسام سخت یا سیم ظرفشویی برای تمیز کردن آن‌هاست.

شیرهای مسی رنگ

رنگ این قبیل از شیرها، مسی و تیره بوده و از ظاهری بسیار زیبا و شیک برخوردار هستند. شیرهای مسی را می‌توانید برای سینک‌های کلاسیک مورد استفاده قرار داد. اگر آشپزخانه فردی نورگیری زیادی ندارد، این گروه از شیرها انتخاب مناسبی برای وی است.

شیرآلات ساخته شده از آلیاژهای روی

این نوع از آلیاژها از روی و مس شناخته شده‌اند و معمولاٌ نقره‌ای رنگ هستند. این نوع از شیرآلات، کیفیت نسبتاٌ خوبی داشته و به همین زودی‌ها زنگ‌زده نمی‌شوند. از این رو، مشتریان استقبال زیادی از استفاده و نصب آن‌ها می‌کنند.

شیرآلات برنزی

این نوع شیر تیره رنگ بوده و چهره‌ای جذاب و متفاوت به حمام و آشپزخانه می‌دهند. ولی باید دقت داشته باشید که، شیرآلات برنزی را باید به طور مداوم تعمیر و سرویس کنید.

میزان درآمد فروشگاه شیرآلات

درآمد فروشگاه شیرآلات به حجم فروش شما بستگی دارد. ولی در مجموع باید عرض کنیم که، با ورود به این حرفه می‌توانید درآمدی عالی داشته باشید.

نحوه دریافت پروانه کسب فروشگاه شیرآلات

برای تأسیس فروشگاه شیرآلات، باید مراحلی را جهت دریافت پروانه کسب طی بفرمایید. در گام اول، باید به اتحادیه مربوطه در استان یا شهر خود بروید و درخواستی مبنی بر اخذ مجوز کسب را طی کنید. بعد از این کار، باید مدارکی از جمله تأییدیه اماکن، گواهی عدم‌اعتیاد، مدارک تحصیلی، سند اجاره‎نامه، فتوکپی شناسنامه و کارت پایان خدمت سربازی را به اتحادیه تحویل بدهید. در صورت کامل بودن کلیه مدارم درخواستی، می‌توانید بدون هیچ مشکلی پروانه کسب خود را دریافت کنید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54672

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.