تاریخ : پنجشنبه, ۱۴ تیر , ۱۴۰۳ Thursday, 4 July , 2024
0

معرفی شومیز و آموزش دوخت آن

  • کد خبر : 54507
  • 10 تیر 1403 - 13:40
معرفی شومیز و آموزش دوخت آن
مهم ترین تفاوت شومیز با انواع بلوز و تونیک، به این دلیل است که انواع تونیک دارای ظاهری چسبان هستند، همچنین دارای اندازه تا زانو می باشند و آستین های این نوع لباس ها بلند یا کوتاه خواهد بود. بلوزها نیز نسبت به انواع دیگر لباس ها، کمی گشاد تر هستند و قد کوتاهی دارند، اما شومیزها با توجه به سلیقه افراد می تواند جلو باز یا جلو بسته باشند.

«صبح من» با خیاطی: شومیز یک کلمه فرانسوی است که به انواع تی شرت یا ژاکت زنانه گفته می شود، معمولا ظاهر این لباس از انواع لباس های مردانه الهام گرفته شده است. در واقع شومیز به انواع تی شرت با اندازه ای کمی بلندتر از لباس های معمولی، گفته می شود.

انواع شومیز

  • شومیز پشت باز
  • شومیز رسمی
  • شومیز جلو بسته
  • شومیز های حریر
  • شومیز اسپرت
  • شومیز آستین بلند
  • شومیز آستین کوتاه
  • شومیز بدون آستین
  • و غیره

از قسمت جلوی لباس بسته هستند، معمولا این لباس ها درناحیه کمر بهنسبت تنگ هستند. این نوع شومیز ها دارای چین های بسیار زیبایی در پایین لباس هستند. این نوع شومیز همچنین دارای یقه های گرد یا پوشیده هستند.

در قسمت پشت لباس، پوشیده و بسته هستند، معمولا در قسمت گردن، دکمه دارند یا به طور کامل پوشیده هستند.

معمولا انواع شومیز رسمی در قسمت شانه های خود دارای اپل هستند، همچنین در قسمت پشت بسته هستند و یا در قسمت پهلو ها دارای زیپ هستند.این نوع شومیز می تواند با انواع شلوار یا جین ست شود.

در مهمانی های غیر رسمی مورد استفاده قرار می گیرد، این نوع شومیز را می توان با شلوار جین کرد.

این نوع شومیز به عنوان یکی از محبوب ترین شومیز ها در بین خانم ها می باشد،که از پارچه حریر دوخته می شود و معمولا بسیار لطیف هستند.

تفاوت شومیز با بلوز و تونیک

مهم ترین تفاوت شومیز با انواع بلوز و تونیک، به این دلیل است که انواع تونیک دارای ظاهری چسبان هستند، همچنین دارای اندازه تا زانو می باشند و آستین های این نوع لباس ها بلند یا کوتاه خواهد بود. بلوزها نیز نسبت به انواع دیگر لباس ها، کمی گشاد تر هستند و قد کوتاهی دارند، اما شومیزها با توجه به سلیقه افراد می تواند جلو باز یا جلو بسته باشند.

آموزش دوخت شومیز جلو بسته

در این آموزش طراحی و دوخت شومیز جلو بسته همراه با الگو را یاد می‌گیرید و قادر خواهید بود شومیزهای زیبا و ژورنالی طراحی کنید.

 ابتدا، پنس سرشانه و تمام لقی‌ها را ببینید و به پنس کنفرماسیون انتقال دهید. گودی کمر را طبق تصویر به حالت صاف طراحی کنید. یقه را از قسمت سرشانه سه سانتی‌متر و از خط مرکزی cf به میزان ۱/۵ سانتی‌متر گشاد کنید. سپس از خط مرکزی جلو در عمق یقه ۲ سانتی‌متر و در بلندی یقه ۷ سانتی متر در نظر بگیرید و طبق شکل، یقه گرد چاکدار را طراحی کنید.

 گودی یقه را به ۳ قسمت تقسیم کنید و خطوط اوازمان را رسم کنید. سپس، خطوط را برش بزنید و پنس کنفرماسیون را ببندید. توجه داشته باشید که اوازمان نزدیک به سرشانه، به صورت زاویه دار و طبق شکل طراحی شود. بعد از اوازمان، مجدد یقه را طراحی کنید.

بیشتر بخوانید: آموزش صفر تا صد خیاطی؛ رسم الگوی بالاتنه

ابتدا، مجموع یقه پشت و جلو را محاسبه کنید. توجه داشته باشید که هنگام اندازه‌گیری یقه، از خط مرکزی cf شروع کنید. مستطیلی به طول مجموع یقه به علاوه ۳ سانتی‌متر و به عرض۷ سانتی‌متر رسم کنید. فاصله خط AB را به ۳ قسمت تقسیم کنید. از نقطه B به میزان ۳ سانتی‌متر بالا بروید، نقطه C بدست می‌آید. از نقطه C زاویه قائمه رسم کنید. پهنای ۴ سانتی‌متر را در کل یقه مطابق شکل طراحی کنید.

۱) قسمت جلوی یقه روی دولای بسته 

۲) قسمت پشت یقه روی دولای باز و در قسمت پشت با دکمه نگه داشته می‌شود

۳) در قسمت وسط یقه دو بار یقه را بپیچانید.

گردآوری و تنظیم: مجله خبری صبح من

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=54507

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.