تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
0

چه کنیم تا رب گوجه دیگر کپک نزند؟

  • کد خبر : 52644
  • 26 خرداد 1403 - 15:00
چه کنیم تا رب گوجه دیگر کپک نزند؟
یکی از سوال های رایج اکثر خانم ها این است که آیا می توان رب گوجه فرنگی را بعد از باز کردن در کنسرو داخل قوطی نگهداری کرد یا حتما باید آن را به ظرف شیشه ای منتقل کنیم و چه کنیم تا رب گوجه دیگر کپک نزند.

«صبح من» با نکات آشپزی: یکی از سوال های رایج اکثر خانم ها این است که آیا می توان رب گوجه فرنگی را بعد از باز کردن در کنسرو داخل قوطی نگهداری کرد یا حتما باید آن را به ظرف شیشه ای منتقل کنیم؟

به گزارش مجله خبری «صبح من»، فراورده های گوجه فرنگی در سراسر جهان، بسیار محبوب هستند ، گوجه فرنگی در سس ها، چاشنی ها و البته سس گوجه فرنگی، تبدیل به یک عنصر اساسی در هزاران دستور غذا شده است، امروز ما در بخش خانه داری صبح من درباره چگونگی نگهداری رب گوجه فرنگی صحبت خواهیم کرد.

چه اتفاقی می افتد وقتی رب گوجه فرنگی را در منزل طبخ و در ظرف می ریزیم؟

گوجه فرنگی در پاستا، گوجه فرنگی های کنسرو شده و نوشیدنیهای آن، بسیار عالی هستند اگر آنها را در ظرف خودشان نگه دارید، می توانند مدت زیادی تازه بمانند اما با این حال، شما فرآورده های آنها را در فروشگاه خریداری می کنید، که حاوی مواد نگهدارنده هستند.

فرآوری، کمک به آنها برای ماندگاری و طول عمر طولانی است، اما خیلی سالم نیستند به همین دلیل ،بهترین گزینه این است که خودتان در منزل رب گوجه فرنگی طبخ نمایید.

بهترین ظرف برای نگهداری رب گوجه فرنگی

کنسرو کردن مواد غذایی یا فرآوری خانگی و حفظ کردن آنها، همیشه بهترین راه برای نگهداری آنها است خواه، آنها گوجه فرنگی، فلفل یا زیتون هستند، یا هرچیز دیگر دلایل زیادی برای انجام این کار وجود دارد برخی از مزایای زیاد این کار:

  • شیشه بهداشتی تر است.
  • با این همه تغییری در عطر و طعم مواد غذایی ایجاد نمیکند.
  • مواد غذایی در معرض اکسیژن یا گازهای دیگر وجود ندارند.
  • عملا، غیر ممکن است که غذا اکسید و یا خراب شود.

بعنوان آخرین نکته، غذا را برای مدت زمان طولانی تر از حد طبیعی حفظ می کند و به درجه حرارت گرم و سرد مقاوم است، بنابراین بسیاری از غذاهای مختلف را می توان به این روش آماده شده نگه داشت نگه داشتن و استفاده از موادغذایی، مانند این آسان است هیچ دلیلی وجود ندارد که میکرو ارگانیسم به مواد غذایی آسیب برساند، درحالیکه عطر و تازگی نیز حفظ می شود.

بهترین مکان و شرایط برای نگهداری رب گوجه فرنگی

در صورتی که می خواهید محتویات تمام کنسروها و کمپوت ها و نه تنها رب گوجه فرنگی را پس از باز کردن درب آن برای مدتی طولانی استفاده کنید، لازم است آن را به ظرف دیگری منتقل کنید دلیل این توصیه چیست؟

اگر دقت کرده باشید بعد از باز کردن درب قوطی، احتمال بروز واکنش بین یکی از اجزای ترکیب ماده غذایی (به ویژه ماده ای اسیدی) با دیواره فلزی جداره داخلی قوطی بسیار بالا می رود و اگر دقت کرده باشید، دیده اید که مثلا اگر آناناس در قوطی بماند بعد از مدتی رنگ آب آن متمایل به خاکستری می شود ، پس به همین دلیل بهتر است بعد از باز کردن قوطی، آن را به ظرف دیگری(ترجیحا شیشه ای) منتقل کنید.

نکته مهم دیگر این است که زمانی که درب یک کنسرو یا کمپوت را باز می کنید، بستن محکم آن برای بار دیگر تقریبا امکان پذیر نیست؛ در حالی که منتقل کردن به ظرف دیگر این امکان را فراهم می کند و محکم بستن در ظرف جلوی ورود آلودگی به مواد غذایی را می گیرد.

از طرفی یکی از علل اصلی کپک زدن رب که هم در قوطی و هم در ظروف شیشه ای اتفاق می افتد، ورود همین آلودگی ها به داخل ماده غذایی است. پس دقت در مسایل بهداشتی به عنوان مثال استفاده از یک قاشق خشک و تمیز هنگام برداشتن رب از داخل ظرف می تواند از آلوده شدن ماده غذایی و در نتیجه کپک زدن آن پیشگیری کند.

اینها همه در مورد ظرف نگهداری رب بود ولی در مورد محل نگه داری رب گوجه فرنگی چطور ؟ گفتنی است محلی که رب را در یخچال قرار می دهیم و دمای متفاوت طبقات چندان تاثیری بر کپک زدن آن ندارد ولی معمولا بهترین جا برای نگهداری رب طبقات بالایی یخچال است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=52644

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.