تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2

راهکارهایی برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌های کودکان

  • کد خبر : 7804
  • 22 خرداد 1403 - 13:20
راهکارهایی برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌های کودکان
معمولا در مهدهای کودک، دستورالعمل‌هایی برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها وجود دارد اما راهکار تمیز کردن اسباب‌‌بازی‌ها در خانه چیست؟

«صبح من» با ترفندها: اسباب‌بازی‌ها و سطوح محل بازی کودک، می‌توانند منبع تجمع میکروب‌هایی باشند که بین کودکان و بزرگسالان، مبادله می‌شود.
به گزارش «صبح من» معمولا در مهدهای کودک، دستورالعمل‌هایی برای تمیز کردن اسباب‌بازی‌ها وجود دارد اما راهکار تمیز کردن اسباب‌‌بازی‌ها در خانه چیست؟

استفاده از آب و صابون

شستن اسباب‌بازی‌هایی مانند بلوک‌های پلاستیکی، جغجغه‌ی نوزاد، دندانگیر و برخی از اسباب‌بازی‌های پلاستیکی با محلول آب گرم و صابون، راهکاری مفید است. برای این کار می‌توانید سینک ظرفشویی را به خوبی شسته و آن را با محلول آب و صابون پر کنید. سپس اسباب بازی‌ها را داخل محلول، قرار داده و پس از چند دقیقه، آبکشی کنید.
دقت کنید اسباب‌بازی‌هایی که دارای باتری هستند را به این روش، تمیز نکنید.

استفاده از ماشین ظرفشویی

برخی اسباب‌بازی‌ها ممکن است دارای برچسب قابل شستشو در ماشین ظرفشویی باشند. جغجغه‌های نوزاد، برخی اسباب بازی‌های پلاستیکی، اسباب‌بازی‌های حمام و … از این جمله هستند. برای این کار، اسباب‌بازی‌ها را داخل ماشین ظرفشویی چیده و با آب گرم و مایع مخصوص ماشین ظرفشویی، آنها را شستشو دهید. این کار به ویژه‌ برای اسباب‌بازی‌های حمام که به مرور زمان ممکن است دچار کپک شوند، بسیار مناسب است.

استفاده از پاک‌کننده‌های سطوح

برخی از پاک‌کننده‌ها از مواد شیمیایی قوی تشکیل شده‌اند که برای کودک، خطرناک است. اما پاک‌کننده‌هایی که اثری ملایم دارند، تجزیه پذیر هستند و فاقد فتالات و پارابن می‌باشند، برای پاک کردن سطوح بازی و اسباب‌بازی‌های کودک، مناسبند. پس برای این کار، از پاک کننده‌های سازگار با محیط زیست، استفاده کنید.

استفاده از دستمال مرطوب

برخی از دستمال‌های مرطوب، خاصیت ضدعفونی‌کننده نیز دارند. این دستمال‌ها، ایده‌ای عالی برای تمیز کردن اسباب‌بازی کودکان هستند. با کمک دستمال مرطوب، به راحتی می‌توان سطوح تماس کودک و اسباب‌بازی‌ها را ضدعفونی کرد.

تمیز کردن عروسک‌های پارچه‌ای و پولیشی

بسیاری از مردم با قرار دادن این عروسک‌ها در ماشین لباسشویی، آنها را شستشو می‌دهند اما با گذشت زمان، این کار باعث خراب شدن عروسک‌ها می‌شود. پس راهکار چیست؟ شما می‌توانید از یک کیسه‌ی پارچه‌ای یا توری استفاده کنید. عروسک‌ها را داخل این کیسه‌ها قرار داده و در ماشین لباسشویی قرار دهید. سعی کنید برای خشک کردن آنها، از دور تند خشک‌کن لباسشویی استفاده نکنید. پس از خشک شدن عروسک‌ها، چک کنید که چشم، بینی و اتصالات دیگر آنها، شل نشده باشد و برای استفاده‌ی کودک، ایمن باشند.

ترجمه و تنظیم: صبح من
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=7804

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.