تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
7

نکاتی مهم درباره‌ی کوتاهی مو و مراقبت پس از آن

  • کد خبر : 51587
  • 20 خرداد 1403 - 11:00
نکاتی مهم درباره‌ی کوتاهی مو و مراقبت پس از آن
موهای شما چشم‌انداز زیبایی است که همیشه در حال تغییر است. برای حفظ فرم و مدل مو و همچنین برای به دست آوردن موهای سالم، شاداب و زیباتر، مراقبت مناسب از موها به ویژه پس از کوتاه کردن مو، ضروری است.

«صبح من» با زیبایی: موهای شما چشم‌انداز زیبایی است که همیشه در حال تغییر است. برای حفظ فرم و مدل مو و همچنین برای به دست آوردن موهای سالم، شاداب و زیباتر، مراقبت مناسب از موها به ویژه پس از کوتاه کردن مو، ضروری است.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، مطمئن شوید که موها و پوست سر خود را با شستشوی منظم با شامپوی ملایم و مناسب با نوع موی خود، تمیز کرده و از شستن بیش از حد موها خودداری کنید.

پس از شستن موهایتان با شامپوی مناسب، از نرم‌کننده‌ مو استفاده کنید تا موهایتان را مرطوب کرده و روند حالت‌دهی را آسان کند.

کاهش استفاده از ابزارهایی مانند سشوار، اتوی صاف و اتوی فر بسیار مهم است. از آنجایی که این ابزار می‌تواند به موها، به خصوص موهای تازه کوتاه شده آسیب برساند، بهتر است در صورتی که مجبور به استفاده از آنها هستید، پیش از آن، از سرم محافظ حرارت استفاده کنید.

اشعه ماوراء بنفش می ‌واند به موهای شما آسیب برساند. با استفاده از کلاه یا روسری، موهای خود را در برابر این اشعه، محافظت کنید.

حتی پس از کوتاه کردن موهایتان، نوک‌های موی شما می‌تواند به مرور زمان، بدشکل شود، مطمئن شوید که نوک موهایتان را به‌طور مرتب، هر ۶ تا ۸ هفته کوتاه کنید تا شکل موهایتان را حفظ و سلامت آنها تضمین شود.

هنگام حالت دادن به موهای خود از کشیدن و سفت بستن آنها خودداری کنید؛ به ویژه زمانی که موهای شما هنوز در حال تطبیق با مدل جدید است. مدل موهای سفت ممکن است باعث شکستگی آنها شود.

محصولات مراقبت از موی ساخته شده با مواد مغذی که نیازهای خاص موهای شما را برآورده می‌کند را انتخاب کنید و به دنبال محصولاتی باشید که فاقد سولفات، پارابن و الکل درجه پزشکی هستند.

برای جلوگیری از ساییدگی و گره خوردن مو پیش از خواب، مدل موهای راحت و باز را انتخاب کنید. در هنگام خواب، از روبالشی ابریشمی یا ساتن برای کاهش اصطکاک و شکستگی مو استفاده کنید.

رژیم غذایی متعادل و غنی از ویتامین‌ها، مواد معدنی و پروتئین داشته باشید؛ برای تقویت موهای سالم از داخل، مقدار زیادی آب بنوشید تا هیدراته بمانید. این کار برای رشد موهای سالم ضروری است.

تعداد دفعات کوتاهی مو به عوامل مختلفی بستگی دارد؛ مانند نوع مو، طول آن، مدل و سرعت رشد موها. به طور کلی، کوتاه کردن انتهای موهایتان هر ۶ تا ۸ هفته به حفظ سلامت موهایتان کمک می‌کند و از دوشاخه شدن موهایتان جلوگیری می‌کند.

تبرخی از مدل‌های مو برای حفظ شکل و حالت خود نیاز به نگهداری بیشتری دارند، در حالی که برخی دیگر می‌توانند به طور طبیعی بدون از دست دادن ظاهر خود، رشد کنند. موهای کوتاه و نازک معمولاً هر ۴ تا ۶ هفته یک بار باید مرتباً کوتاه شوند.

مدل‌های موی بلندتر ممکن است فقط هر ۸ تا ۱۲ هفته یک بار نیاز به کوتاه کردن داشته باشند. البته این امر، بسته به اینکه موهای شما چقدر سریع رشد می‌کند و چقدر می‌خواهید حالت خود را حفظ کنید، متفاوت است.

کوتاه کردن مو فواید زیادی برای سلامت و ظاهر موهای شما دارد:

جلوگیری از موخوره: کوتاه کردن موی معمولی، نوک‌های شکاف شده را از بین می‌برد. این امر از شکافتن ساقه مو جلوگیری می‌کند و به حفظ سلامت کلی موهای شما کمک می‌کند.

تقویت رشد مو: کوتاه کردن منظم انتهای مو با از بین بردن انتهای آسیب دیده یا ضعیف، به تحریک رشد مو کمک و امکان رشد موی سالم‌تر را فراهم می‌کند.

تقویت بافت مو: کوتاه کردن مو با از بین بردن انتهای خشک، آسیب‌دیده یا وز شده به بهبود بافت مو کمک می‌کند.

جلوگیری از گره خوردن مو: کوتاه کردن منظم مو باعث کاهش گره خوردن مو می‌شود.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=51587

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.