تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
5

پیش‌بینی‌های سیمپسون‌ها که قلابی از آب درآمدند

  • کد خبر : 50512
  • 09 خرداد 1403 - 9:40
پیش‌بینی‌های سیمپسون‌ها که قلابی از آب درآمدند
در اینترنت می‌گویند که انیمیشن «سیمپسون‌ها» درباره مسائل مختلفی مانند سیاست و تکنولوژی پیش‌بینی‌هایی کرده که به شکل غریبی درست از آب درآمده است. اما واقعیت این است که بعضی از پست‌ها، چندان نشانی از واقعیت ندارد.

«صبح من» با خواندنی‌ها: هومر، مارج، بارت،‌ لیزا و مگی حدود ۳۵ سال است که روی صفحات تلویزیون ظاهر می‌شوند، و همچنان بیننده‌های پر و پا قرص خودشان را دارند.

به گزارش مجله خبری «صبح من»، آنها در اینترنت می‌گویند که انیمیشن «سیمپسون‌ها» درباره مسائل مختلفی مانند سیاست و تکنولوژی پیش‌بینی‌هایی کرده که به شکل غریبی درست از آب درآمده است. اما واقعیت این است که بعضی از پست‌هایی که درباره پیش‌گویی‌های سیمپسون‌ها در شبکه‌های اجتماعی پخش شده و به شدت مورد استقبال قرار گرفته، چندان نشانی از واقعیت ندارد.

تصویری که هومر و لیزا در آن دیده می‌شوند، با این عنوان پخش شده که فروریختن پل بالتیمور را نشان می‌دهد. پست‌های مربوط به این عکس بیش از ۳۶ میلیون بار در شبکه اجتماعی ایکس دیده شده است. در نگاه اول به نظر تصویر درستی می‌آید اما در واقع این عکس، محصول هوش مصنوعی است.

اگر به دقت نگاه کنید می‌توانید در موهای مشهور لیزا ده برآمدگی را بشمارید. این در حالی است که موهای لیزای واقعی هشت برآمدگی دارد. موهای هومر هم واقعی نبودن تصویر را لو می‌دهد، چون زیگ‌زاگ‌های آن به وضوح باریک‌تر از چیزی است که در انیمیشن می‌بینیم. معمولا نشانه‌های واضحی هست که کمک می‌کند جعلی بودن عکس را تشخیص دهید اما این کار با پیشرفت تکنولوژی، روز به روز سخت‌تر می‌شود.

یکی از مشهورترین «پیش‌بینی‌های» سیمپسون‌ها این بود که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا می‌شود. این گزاره تا حدی درست است. لیزا در یکی از قسمت‌های سریال که سال ۲۰۰۰ پخش شد به دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور اشاره کرده است. اما تصویر بالا که غالبا همراه داستان پیش‌بینی ریاست جمهوری دونالد ترامپ منتشر می‌شود، در واقع از قسمتی کوتاه به نام «ترامپ‌تاستیک وُیاژ» (سفر ترامپ‌العاده) از این انیمیشن برداشته شده که سال ۲۰۱۵، بعد از اعلام نامزدی او برای ریاست جمهوری پخش شد.

این تصویر، ترامپ و هومر را روی پله برقی در مقابل افرادی نشان می‌دهد که تابلوهایی با شعار انتخاباتی در دست دارند؛ قبل از آن که انیماتورها آن را طراحی کنند، این صحنه در در واقعیت رخ داده بود (البته بدون هومر!). این تصویر غالبا به عنوان «مدرکی» استفاده می‌شود که نشان دهد سیمپسون‌ها در این انیمیشن پیش‌بینی‌های دقیقی کرده‌اند، اما در واقع این مثالی روشن از پخش اطلاعات نادرست است.

تصویر دیگری که حدود ۴۰۰ هزار بار در تیک‌تاک دیده شده و حتی در گزارش‌های خبری کانال‌های تلویزیونی هم پخش شده، تصویری است که ظاهرا نشان می‌دهد سیمپسون‌ها آتش‌سوزی کلیسای نتردام پاریس در سال ۲۰۱۹ را پیش‌بینی کرده بودند. اما این تصویر به صورت دیجیتال دستکاری شده است.

کلیپ واقعی کلیسای نتردام مربوط به بخشی از انیمیشن سیمپسون‌ها در فصل ۱۹ این سریال به نام «شوهرها و چاقوها» است که در آن هومر مارج را -به تقلید از بخشی از داستان کتاب کلاسیک «گوژپشت نتردام» اثر ویکتور هوگو- با خود به محراب کلیسا می‌برد. در این مورد که نمونه دیگری از اطلاعات نادرست است، آقای برنز و شعله‌های آتش رویِ کلیسا با نرم‌افزارهای ویرایش به تصویر اضافه شده است؛ شاهدی دیگر بر این واقعیت که نباید هر چه را که در فضای مجازی می‌بینیم باور کنیم.

پیشگویی‌های عجیب «بابا وانگا» برای سال ۲۰۲۴

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=50512

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.