تاریخ : چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ Wednesday, 23 October , 2024
4

علت عمل نکردن غلتک موس و راه های حل آن

  • کد خبر : 50617
  • 09 خرداد 1403 - 16:20
علت عمل نکردن غلتک موس و راه های حل آن
ماوس سادگی بسیاری را برای کاربران فراهم می کند و یکی از سادگی های موس، همین غلتک موس است و وقتی کار نکردن بخشی از روند کار فلج یا کند خواهد شد. این مشکل را باید به طریقی حل کرد. اگر به طور حتم مطمئن هستید که غلتک موس سالم است و آسیبی بدان نرسیده، روش های زیر را دنبال کنید.

«صبح من» با فناوری: بسیاری از کاربران ویندوز تجربه عدم کار کردن اسکرول موس یا غلتک چرخان موس را داشته اند که وقتی غلتک را در برنامه ای می چرخانند، در برنامه اسکرول یا پیمایشی رخ نمی دهد و یا اگر هم پیمایشی رخ دهد سرعت آن بسیار آهسته و کند است.

به گزارش مجله خبری صبح من، ماوس سادگی بسیاری را برای کاربران فراهم می کند و یکی از سادگی های موس، همین غلتک موس است و وقتی کار نکردن بخشی از روند کار فلج یا کند خواهد شد. این مشکل را باید به طریقی حل کرد. اگر به طور حتم مطمئن هستید که غلتک موس سالم است و آسیبی بدان نرسیده، روش های زیر را دنبال کنید.

علت عمل نکردن اسکرول موس

مشکل از برنامه خاص

وقتی غلتک ماوس در برنامه ها چرخانده می شود، پیام پیمایش به سمت برنامه مورد نظر ارسال میشود و شاید برنامه مورد نظر شما پیام را دریافت نمی کند. کاری که باید انجام دهید این است که غلطک ماوس را در برنامه های دیگری تست کنید. مثلا میتوانید چند صفحه PDF یا Word را باز کنید و بین صفحات با غلتک ماوس پیمایش کنید.

اگر در این برنامه ها یا برنامه های دیگری که خودتان برای تست مد نظر دارید، غلتک گردان ماوس به درستی کار کرد، پس مشکل باید از خود برنامه مورد نظری باشد که غلتک موس در آن کار نمی کند. شما می توانید برنامه را uninstall و مجددا نصب کنید و سپس وضعیت اسکرول ماوس را بررسی کنید.

مشکل درایور

در اکثر موارد مشکل از خود برنامه است که اسکرول ماوس انجام نمی شود ولی در موارد کمی هم مشکل از درایور ماوس است. مثلا درایور مشکل دار و خراب می شتواند مزید بر علت این مشکل باشد. از این رو درایورهای سیستم تان را بروزرسانی کنید.

تنظیمات اسکرول موس در ویندوز

بهترین کار در این حالت آن است که اقدام به آپدیت و بروزرسانی درایور موس در ویندوز کنید.

مشکل آلودگی

در صورتی که راههای بالا نتیجه ای نداشت پس حتما مشکل سخت افزاری است که میتواند از آلودگی قطعات باشد. در این صورت چاره کار اسپری شستشو انژکتور است. چون اسکرول موس خیلی حساس هست و بعد از مدتی چربی و آلودگی دست، موس را با اشکال مواجه میکند.

موس را کامل باز کنید و بعد روی آن قسمت کناری اسکرول که سنسور موس است اسپری کنید. حتما موس را کامل باز کنید و از قابش خارج کنید زیرا این اسپری ممکن است با برخی پلاستیک های روی موس واکنش نشان بدهد و قاب موس را خراب کند. این روش برای موس های که اسکرول آنها دچار اختلال شده است جواب میدهد نه اسکرولی که به طور کل کار نمیکند.

نکته: این اسپری برای موس های گران به صرفه است.

هرز شدن غلتک موس

مشکل دیگر سخت افزاری هرز شدن غلتک موس است که چاره ای جز جابجایی غلتک موس با موس دیگری که کار نمی کند ندارید.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=50617

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.