تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
1

چگونه انگشتر نقره را تمیز کنیم؟

  • کد خبر : 2774
  • 05 خرداد 1403 - 16:00
چگونه انگشتر نقره را تمیز کنیم؟
بسیاری از خانم‌ها که از انگشتر نقره استفاده می‌کنند، گاهی ممکن است به دلیل تغییر رنگ انگشتر، آن را کنار بگذارند. اما امروز ما برای شما روش‌های آسانی را قرار داده‌ایم که به کمک آنها می‌توانید انگشتر خود را مثل روز اول کنید.

اختصاصی صبح من؛ اگر شما هم از دسته کسانی هستید که از انگشترهای نقره استفاده می‌کنید، ممکن است بعد از مدتی متوجه تغییر رنگ ظاهر آنها شوید. اما نگران نباشید، این تغییر رنگ دایمی نیست و به راحتی از بین می‌رود.

به گزارش «صبح من» به نقل از supermama، بسیاری از خانم‌ها که از انگشتر نقره استفاده می‌کنند، گاهی ممکن است به دلیل تغییر رنگ انگشتر، آن را کنار بگذارند. اما امروز ما برای شما روش‌های آسانی را قرار داده‌ایم که به کمک آنها می‌توانید انگشتر خود را مثل روز اول کنید.

روش نخست؛ استفاده از آب و صابون

در این روش شما به صابون مایع، یک کاسه آب گرم، مسواک و پارچه‌ی نرم نیاز دارید. ابتدا انگشتر را داخل ظرف حاوی صابون مایع و آب گرم دست کم به مدت ده دقیقه قرار دهید. سپس با مسواک روی انگشتر را به آرامی تمیز کنید. درپایان با کمک پارچه که بهتر است میکروفیبر باشد و یا حوله‌ی نرم، انگشتر را کاملا تمیز کنید.

روش دوم؛ استفاده از خمیر دندان

مقداری خمیردندان را روی انگشتر نقره بمالید به گونه‌ای که همه‌ی سطح انگشتر را فرا گیرد. پس از گذشت پنج دقیقه، با کمک پارچه‌ای نرم یا حوله، خمیردندان را از روی انگشتر پاک کنید.

روش سوم؛ استفاده از جوش شیرین و نمک

مقداری آب گرم را در ظرفی ریخته و جوش شیرین و نمک را به نسبت مساوی مخلوط کرده به آب بیفزایید. انگشتر را به مدت پنج دقیقه در این محلول بگذارید. اگر هنوز لکه‌ها باقی مانده بود، این کار را برای مدت بیشتری ادامه دهید. سپس با پارچه کاملا انگشتر را تمیز کنید.

روش چهارم؛ استفاده از سرکه‌ی سفید

نصف فنجان سرکه سفید را با دو قاشق غذاخوری جوش شیرین، مخلوط کنید. انگشتر را به مدت دو تا سه دقیقه در این مخلوط قرار دهید سپس آن را با آب سرد شسته و خشک کنید.

نکات مهم:

  • هنگام خشک کردن انگشتر نقره، از دستمال کاغذی استفاده نکنید زیرا ممکن است روی انگشتر را خراش داده یا کدر کند.
  • اگر انگشتر شما با الماس یا سنگ قیمتی، تزیین شده است، قبل از تمیز کردن، اطمینان حاصل کنید که مواد، روی سنگ قیمتی تاثیر نمی‌گذارد.
  • اگر از انگشتر استفاده نمی‌کنید، آن را در جعبه‌ای با پوشش مخمل، قرار دهید؛ این کار به جذب رطوبت هوا و سیاه نشدن انگشتر، کمک می‌کند.
لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=2774

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.