تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
7
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش نوزدهم

اهرم فشار برای رسیدن به هدف چیست؟

  • کد خبر : 49382
  • 02 خرداد 1403 - 13:00
اهرم فشار برای رسیدن به هدف چیست؟
با ریچل هالیس همراه بودیم و خواندیم که چه زمانی رویای ما به هدف تبدیل می‌شود. در این بخش ریچل، به مفهوم یک هدف خواهد پرداخت و این که چه کاری باید انجام دهیم تا به آن برسیم.

دوست دارم همین الان این سوال را از خودتان بپرسید که منظور از یک هدف چیست؟ همان کاری است که می‌توانید انجام دهید تا شما را هرچه سریع‌تر به تصویری برساند که از ده سال دیگر خود در ذهن دارید؟

کدام یک از ده مورد هدفی که در مرحله‌ی قبل شناسایی کرده‌اید را می‌توانید همین امسال عملی کنید؟ عمیقا در مورد آن فکر کنید و سپس بنویسید.

برای رسیدن به هدف، باید دو چیز را برای خود شفاف‌سازی کنید:

  • ویژگی‌ها و جزییات آن هدف چه هستند؟
  • معیار سنجش پیشرفتتان چیست؟

این که «دوست دارم وزنم را کم کنم» هدف واضح و مشخصی نیست. آیا می‌خواهید دو کیلو وزن کم کنید یا صد کیلو؟ این جمله کاملا دقیق است.

اینها اهداف مشخصی هستند که به آسانی قابل اندازه‌گیری می‌باشند.

اینکه بنویسید «دوست دارم وضع مالی‌ام بهتر شود» جمله‌ی مناسبی نیست. از همین حالا دارید آماده‌ی شکست می‌شوید.

هدف شما باید قابل اندازه‌گیری باشد یعنی شما باید بر اساس یک معیاری بتوانید پیشرفت و میزان نزدیک شدن به هدف خود را بسنجید.

تعداد زیادی از افراد می‌گویند که هدف باید در محدوده‌ی زمانی خاصی اتفاق بیفتد اما من این محدودیت را برای اهداف شخصی، قبول ندارم چراکه به نظرم شرایط را برای شکست خود مهیا می‌کنید.

اگر به خودتان بگویید که باید تا انتهای ماه فوریه به تناسب اندام برسید و اواسط ماه فوریه هنوز به شرایط خوبی نرسیده باشید، خودتان را سرزنش می‌کنید.

منظورم این است که باید در کل عمر خود روی شرایط ایده‌آل مورد نظرتان کار کنید تا به شخصیت محبوب برسید. پروسه‌هایی که در کل عمر فرد به سرانجام می‌رسند، محدوده‌ی زمانی نمی‌طلبند. تنها چیزی که اهمیت دارد این است که به آنها پایبند بمانید.

من به دنبال آرمان‌گرایی نیستم بلکه یکنواختی و ثبات برای من اهمیت دارد. در حال حاضر، صرف دانستن هدف آینده‌ی خود، کافی نیست.

بسیاری از شما احتمالا از قبل، خواسته‌های خود را می‌دانید و اگر همین دانستن آنها، کفایت می‌کرد، قطعا آن را به نام خودتان ثبت می‌کردید.

همچنین باید بدانید که چرا تشنه‌ی رسیدن به این هدف هستید و از آن به عنوان اهرم فشاری برای انگیزش خودتان کمک بگیرید تا هیچ گاه تسلیم نشوید.

یادتان هست که چقدر بر روی چرایی اهدافتان تأکید داشتم؟ همین چرایی ذهنتان به شما کمک می‌کند تا به تلاش خود ادامه دهید حتی اگر ندانید که قرار است چگونه به مقصد برسید.

وقتی آینده‌ی خود را در ذهنتان مجسم کنید، باید بدانید که قرار است به کجا برسید. باید به خودتان انگیزه بدهید تا در مسیر حرکت کنید. به بیان دیگر، باید چرایی اهداف خود را بدانید. چرا این هدف برای شما اهمیت دارد؟

صرفا اینکه بخواهید لاغرتر شوید، دلیل کافی نیست. زمانی خواسته‌ی شما برای کاهش وزن کفایت می‌کند که انگیزه‌ی شما همراه شدن با بچه‌ها و داشتن انرژی لازم برای زندگی باشد. این انگیزه، همان اهرم فشار است.

گفتن این جمله تنها که «می‌خواهم ثروتمند شوم، چون به نظرم حس و حال فوق‌العاده‌ای دارد»، کافی نیست. زمانی این جمله تأثیرگذار می‌شود که یادتان بیاید در دوران کودکی، بدون ثروت زندگی کرده‌اید و به خودتان وعده بدهید که در آینده، وقتی توانایی کنترل امور را داشته باشید، هیچ گاه این گونه زندگی نخواهید کرد. این همان اهرم فشار است.

شما باید بدانید که قرار است به کجا بروید و چرایی خواسته‌های خود را بدانید. اگر مدام حرکت می‌کنید و می‌ایستید و این چرخه، چندین بار ادامه دارد و قبلا ۵۰ بار اهداف جدیدتان را عوض کرده‌اید، به این دلیل است که چرایی اهداف شما، قدرت کافی را ندارد.

شما هم باید از اهرم فشار استفاده کنید و هم باید چرایی خواسته‌ی خود را کشف کنید در غیر این صورت، پیشرفت نخواهید کرد.

در بخش بعدی، ریچل به این موضوع خواهد پرداخت که با آغوش باز، از جاه‌طلبی‌های خود، استقبال کنید.

تهیه، تخلیص و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=49382
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 105 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.