تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
1

ماجرای عوارض تزریق واکسن کووید، چیست؟

  • کد خبر : 49153
  • 27 اردیبهشت 1403 - 11:00
ماجرای عوارض تزریق واکسن کووید، چیست؟
پس از همه‌گیری ویروس کووید ـ 19 و بیماری کرونا، تنها راه جلوگیری از گسترش بیماری و مرگ و میر ناشی از آن، تزریق واکسن تشخیص داده شد اما برخی بر این باورند که تزریق این واکسن‌ها برای آنها عوارضی داشته است و پس از تزریق، دچار مشکلاتی شده‌اند.

«صبح من» با مطالب پزشکی: برآورد می‌شود واکسن کووید، از بستری شدن و مرگ میلیون‌ها بیمار جلوگیری کرده است. با این حال، حتی بهترین واکسن‌ها عوارض جانبی نادر اما جدی دارند.

به گزارش مجله‌ی خبری «صبح من»، «آپوروا مانداولی» بیش از یک سال را با ده‌ها متخصص علوم واکسن، سیاست‌گذاران و افرادی که گفته‌اند پس از دریافت واکسن کووید ـ ۱۹ با عوارض جانبی جدی روبرو شده‌اند گفت‌وگو و یافته‌های خود را در گزارشی در «نیویورک تایمز» به اشتراک گذاشت.

«میشل زیمرمن» می‌گوید: چند دقیقه پس از دریافت واکسن کرونا ویروس جانسون، درد را از دست چپ تا گوش و تا نوک انگشتانش احساس کرد. در عرض چند روز، او به طور غیرقابل تحملی به نور حساس شد و در به خاطر سپردن مطالب ساده، مشکل داشت.

میشل زیمرمن ۳۷ ساله بود و در علوم اعصاب، دکترا داشت. او می‌توانست با دوچرخه‌اش ۲۰ مایل برود، در مورد هوش مصنوعی سخنرانی کند و کارهای دیگری را در یک روز انجام دهد اما اکنون پس از گذشت بیش از ۳ سال، او با پدر و مادرش زندگی می‌کند.

در نهایت، تشخیص داده شد که زیمرمن دچار آسیب مغزی شده است و قادر به کار، رانندگی یا حتی ایستادن برای مدت طولانی نیست.

دکتر زیمرمن می‌گوید: «وقتی به مشکلاتی که به زندگی من وارد شده فکر می‌کنم، احساس می‌کنم درک آن بسیار دشوار است».

واکسن کووید به بیش از ۲۷۰ میلیون نفر در ایالات متحده در نزدیک به ۶۷۷ میلیون دوز تزریق شده است.

گزارش دکتر زیمرمن یکی از دلخراش‌ترین‌هاست، اما هزاران آمریکایی بر این باورند که پس از واکسینه شدن علیه کووید، دچار عوارض جانبی جدی شده‌اند.

بیش از ۱۳۰۰۰ ادعای خسارت واکسن به دولت فدرال آمریکا ارسال شده که بی‌نتیجه بوده است. تنها ۱۹ درصد از این گزارش‌ها، مورد بررسی قرار گرفتند و از این بین، ۴۷ نفر از آنها واجد شرایط دریافت غرامت شناخته شدند و جالب اینجاست که تنها به ۱۲ نفر غرامت پرداخت شد که به طور متوسط ​​حدود ۳۶۰۰ دلار بود.

«آکیکو ایوازاکی»، ایمونولوژیست و متخصص واکسن در دانشگاه ییل، گفت: افرادی که می‌گویند عفونت‌های پس از واکسیناسیون داشته‌اند، کاملا نادیده گرفته می‌شوند.

در گفت‌وگوها و مکاتبات ایمیلی که طی چندین ماه انجام شد، مقامات بهداشتی اصرار داشتند که عوارض جانبی جدی، بسیار نادر است و تلاش‌های نظارتی آنها برای شناسایی الگوهای عوارض جانبی بیش از اندازه کافی بوده است.

دکتر «جانت وودکاک»، رئیس باسابقه FDA، معتقد است برخی از گیرندگان واکسن، واکنش‌های غیرمعمول، اما «جدی» و «تغییردهنده زندگی» فراتر از آنچه که پزشکان توصیف کرده‌اند، داشته‌اند.

ترجمه و تنظیم: مجله‌ی خبری «صبح من» ـ استفاده از مطلب تنها با ذکر منبع، مجاز است.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=49153

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.