تاریخ : شنبه, ۳۱ شهریور , ۱۴۰۳ Saturday, 21 September , 2024
2
شرمندگی تا کی دختر؟ ـ بخش هفدهم

«۱۰ سال، ۱۰ رویا، ۱ هدف»؛ پروسه‌ای جذاب برای رسیدن به هدف

  • کد خبر : 47585
  • 17 اردیبهشت 1403 - 11:00
«۱۰ سال، ۱۰ رویا، ۱ هدف»؛ پروسه‌ای جذاب برای رسیدن به هدف
تصور کنید 10 سال، گذشته و شما به ایده‌آل‌ترین شرایط زندگی خود رسیده‌اید. رویاهای بزرگ داشته باشید. هیچ گونه محدودیتی برای خود تصور نکنید. وسواس بیش از حد به خرج ندهید و تنها به ذهن خود اجازه دهید که بهترین تصویر احتمالی شما در آینده را بپذیرد...

دوست دارم که افراد را تشویق کنم تا چشمان خود را ببندند و بهترین تصور از خودشان را در ذهن، مجسم کنند. تصور کنید ۱۰ سال، گذشته و شما به ایده‌آل‌ترین شرایط زندگی خود رسیده‌اید. رویاهای بزرگ داشته باشید. هیچ گونه محدودیتی برای خود تصور نکنید. وسواس بیش از حد به خرج ندهید و تنها به ذهن خود اجازه دهید که بهترین تصویر احتمالی شما در آینده را بپذیرد.

۱۰ سال آینده، بهترین تصویر شما از خودتان در حال انجام چه کاری است؟ این نسخه از خودتان چه شکلی است؟ روزهای خود را چگونه سپری می‌کند؟ با عزیزان خودش چگونه صحبت می‌کند؟ در مقابل، عزیزانش چگونه به او محبت می‌کنند؟ چه نوع لباس‌هایی می‌پوشد؟ چه نوع ماشینی می‌راند؟ آیا یک آشپز حرفه‌ای است؟ آیا مطالعه کردن را دوست دارد؟ آیا دویدن را دوست دارد؟

برای تعطیلات به کجا می‌روید؟ حالا که زندگی شما با گذشته، تفاوت دارد، رستوران مورد علاقه‌ی شما کجاست؟ چه نوع غذاهایی مصرف می‌کنید؟ روزهای هفته را با چه حس و حالی سپری می‌کنید؟ آیا فرد خوش‌بینی هستید؟ آیا برای دیگران، مشوق هستید؟

بعد از گذشت ده سال کار بر روی خودتان و پیشرفتی که داشته‌اید، تا چه حد از زندگی لذت می‌برید؟ چه کسی در زندگی شما حضور دارد؟ هفته‌های شما چگونه می‌گذرد؟ با مردم چگونه برخورد می‌کنید؟ آنها با شما چه رفتاری دارند؟

آیا احساس شادمانی می‌کنید؟ آیا فردی پرانرژی هستید؟ آیا انگیزه دارید؟ آیا حس جاه‌طلبی دارید؟ ارتباط شما با اعضای خانواده، چگونه است؟ آیا صاحب خانه هستید؟ خانه‌ی شما چه شکلی است؟ آیا فرزند دارید؟ خانواده دارید؟ متأهل هستید؟ بهترین حالت زندگی شما چگونه است؟

تصویر بزرگ‌تر از بهترین تصویر شما چگونه است؟ روزمره‌ی شما در بهترین حالت ممکن چگونه است؟ شغلتان چیست؟ بالاترین ارزشی که زندگی شخصی شما در آینده دارد، چیست؟ آیا خانواده است؟ وفاداری است؟ پیشرفت است؟

حالا بدون لحظه‌ای قضاوت و وسواس، از شما می‌خواهم هر آنچه به ذهنتان خطور کرده است را روی کاغذ بنویسید. دوست ندارم که چیزی از قلم بیفتد. دلم می‌خواهد تصویر آینده‌ی شما در ذهنتان تثبیت شود.

بهترین تصویر من …
وقتی در بهترین شرایط هستم، من…

تسلیم نشوید. الان زمان وقت تلف کردن یا تفکر نیست. الان زمان واقع‌گرایی است. الان زمان آن است که تا حد ممکن، افکار بزرگ در سر بپرورانید. خوشبختانه این تمرین به شما کمک می‌کند تصویر شفافی از خودتان در ذهن ترسیم کنید که قرار است در آینده چه کارهای متفاوت و خارق‌العاده‌ای را انجام دهید.

ریچل در بخش بعدی به این موضوع خواهد پرداخت که چگونه این افکار را به شاخه‌های مختلف، تقسیم کنید.

تهیه، تنظیم و تخلیص: مجله‌ی خبری «صبح من»

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=47585
  • نویسنده : ریچل هالیس
  • منبع : شرمندگی تا کی دختر؟
  • 112 بازدید
  • بدون دیدگاه

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.