تاریخ : جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ Friday, 20 September , 2024
2

پرکاری تیروئید چیست و چگونه درمان می‌شود؟

  • کد خبر : 47349
  • 13 اردیبهشت 1403 - 11:00
پرکاری تیروئید چیست و چگونه درمان می‌شود؟
پرکاری تیروئید مانند کم‌کاری تیروئید، بیماری شایع سیستم غددی است، ولی برخلاف کم‌کاری، بیشتر بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، علائمی را دارند و همین امر باعث می‌شود که در بیشتر اوقات، پزشکان خیلی ساده به تشخیص بیماری برسند.

«صبح من» با مطالب پزشکی: پرکاری تیروئید مانند کم‌کاری تیروئید، بیماری شایع سیستم غددی است، ولی برخلاف کم‌کاری، بیشتر بیماران مبتلا به پرکاری تیروئید، علائمی را دارند و همین امر باعث می‌شود که در بیشتر اوقات، پزشکان خیلی ساده به تشخیص بیماری برسند.

دکتر سیدمجتبی نکوقدم، متخصص داخلی و عضو هیأت علمی دانشگاه شهید بهشتی در گفتگو با مجله‌ی خبری «صبح من»، ضمن بیان این مطلب افزود: علائم شایع پرکاری تیروئید شامل تعریق فراوان، کاهش وزن بسیار شدید و تپش قلب است که ممکن است از شکل خفیف تا شدید آن، تغییر کند. در افراد مسن به جای این علائمی که گفته شد، ممکن است با علائم افسردگی، خستگی و… روبرو شویم.

پرکاری تیروئید

این متخصص داخلی درباره‌ی درمان پرکاری تیروئید گفت: این بیماری، درمان ساده‌ای دارد و معمولا از چند روش دارویی، جراحی و ید درمانی با یدرادیواکتیو برای درمان استفاده می‌شود.

دکتر نکوقدم در پایان تأکید کرد: معمولا درمان بیماری پرکاری تیروئید، موفق است و علائم بیماری در بسیاری از بیماران به سرعت بهبود پیدا می‌کند.

اخبار «صبح من» را در بله و ایتا دنبال کنید:
کانال «صبح من» در بله:
https://ble.ir/sobheman
کانال «صبح من» در ایتا:
https://eitaa.com/Sobheman

لینک کوتاه : https://sobheman.com/?p=47349

ثبت دیدگاه

قوانین ارسال دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.